Browsing by Subject "Milli Eğitim Bakanlığı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 90’lı yılların başında Türkiye’de eğitim ve Milli Eğitim Bakanlığı(Bilkent University, 2023) Onan, Damla; Şen, Gülsima; Erşen, Nisa Sedef; Karaman, Gülşah; Mercan, Sıla; Ketencioğlu, MelisaBu makale, Nabi Avcı'nın Milli Eğitim Bakanı danışmanı olarak çalıştığı dönemde (1988-1992) Türkiye'deki eğitim sisteminin evrimini inceler ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın önemine vurgu yapar. İlk bölüm, 80'li yıllarda eğitimdeki değişimlere ve fırsat eşitsizliklerine odaklanırken, ikinci bölüm Nabi Avcı'nın danışman olarak çalıştığı dönemdeki yeniliklere ve etkilere ayrılmıştır. Üçüncü bölüm, eğitim ve Milli Eğitim Bakanlığı'nı, teknolojik gelişmelerin eğitime etkilerini ve XII. Millî Eğitim Şûrası'nı ele alır. Dördüncü bölüm ise Nabi Avcı'nın eğitime katkılarına, eğitim politikalarındaki inovasyon ve değişime, yeni teknolojilerin eğitimde kullanımına ve uluslararası düzeydeki eğitim konferanslarına odaklanır. Bu makale, Türkiye'nin eğitim geçmişi ve değişimi hakkında geniş bir perspektif sunar.Item Restricted Vehbi Dinçerler'in Milli Eğitim Bakanlığı yaptığı dönemde eğitim politikası(Bilkent University, 2021) Akman, Duygu; Arslan, Ege; Koruk, Feyza; Şenyiğit, Kutay; Seven, Sıla1983-1985 yılları Türkiye’de eğitim ve öğretim alanında önemli ve bazı kilit değişikliklerin yapıldığı bir aralıktır. Vehbi Dinçerler’in başkanlık makamında bulunduğu Milli Eğitim Bakanlığı, daha sağlıklı ve aktif bir eğitim stili yaratmak için gerekli olan değişiklikleri saptamaya ve uygulamaya çalışmıştır. Bu dönemde köy okullarında yenilikler, öğretmen yetiştirme, başka ülkelerin eğitim planlarını izleyip uygulama gibi çeşitli yenilik ve reformlar gündeme gelmiştir. Bazıları uygulanmış ve hala yürürlüğünü korurken, bazıları hiç uygulanamamış ya da zamanla değiştirilmiştir. Bu dönemde yükseköğretim alanında da yenilikler ve değişiklikler yapılmıştır, bunların başında Yükseköğretim Kurumu’nun kuruluşu gelmektedir. Sadece eğitimin kalitesini artırmaya yönelik değil, yapılan değişikliklerin amacı aynı zamanda insan gücünden ve zamandan da tasarruf etmek olmuştur.