Browsing by Subject "Milli Eğitim"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Milli Eğitim Vakfı ve Türk eğitimine katkıları(Bilkent University, 2020) Yavuz, Ayşenur; Zeybek, Turgut Can; Fındık, Burcu; Öztunç, Zeynep Selcen; Kayrak, Hasan AdaYapılan çalışmada, Milli Eğitim Vakfı’nın kuruluş süreci ve Türk eğitimine olan katkıları ele alınmıştır. 1981'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafında kurulmuş olan Milli Eğitim Vakfı'nın kuruluş süreci, hedefleri ve amaçları açıklanmıştır. Vakfın kuruluş dönemine denk gelen 1980 yıllarındaki Türk eğitimi incelenerek Milli Eğitim Vakfının kuruluş süreci ve amaçları ile olan bağlantısı analiz edilmiştir. Vakfın 1981 ve 2000 yılları arasında yaptığı çalışmalar 1981-1990 ve 1990-2000 yılları olmak üzere ikiye ayrılarak incelenmiştir. Bu iki süreçte yapılan ve vakfın kuruluş amaçları doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmalar üzerinden vakfın Türk eğitimine sağladığı katkılar hakkında çıkarımlar yapılmıştır. Bu çıkarımlar ile Milli Eğitim Vakfı’nın, Türk eğitimine maddi, sosyal ve kültürel alanlarda çeşitli katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Item Restricted Nafi Atuf Kansu’ nun hayatı ve Milli Eğitim Sistemine katkıları(Bilkent University, 2023) Dönmez, Can Umut; Şen, Sedat; Topsakal, Didehan; Torun, Çisem Buse; Yılmaz, İlaydaNafi Atuf Kansu, Türk milli eğitim sistemine önemli katkılarda bulunan bir eğitimci, siyasetçi ve yazar olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışma, Kansu'nun hayatını, eğitimdeki etkileyici rolünü ve eğitim felsefesini incelemeyi amaçlamaktadır. Kansu'nun çocukluk yıllarından, kariyerine ve üstlendiği önemli rollere kadar ayrıntıyla incelenmiştir. Kansu’nun eğitimdeki liderliği, pedagojik yaklaşımları ve eğitim politikalarındaki etkisi, Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim tarihinde önemli bir dönemi temsil etmektedir. Kansu cumhuriyet öncesi ve sonrası yaptığı çalışmalar, Türk Maarif Cemiyeti kurucuları arasında yer alması, yazdığı Pedagoji Tarihi eseri ile eğitim tarihinde büyük bir etki yaratması Türk milli eğitim sistemine katkılarının sadece bir kaçıdır. Onun vizyoner bakış açısı, öğrencilere yönelik özgün metodları ve eğitim reformları, Türk gençliğinin yetişmesinde ve milli eğitim sisteminin temelinin atılmasında önemli bir rol oynamıştır.