Browsing by Subject "Mesopotamia"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Coğrafi konumu ve sosyolojik yapılanması bakımından Geç Tunç Döneminde Amurru(Ayman Verlag- und Media - Service, 2023-04-01) Beldan, ŞafakAynı anda coğrafi bir yönü, Sami kökenli bir toplumu ve bir ülkeyi temsil eden Amurru, önce M.Ö. 3. binyılın son çeyreğinde coğrafi yönü ve toplumu tanımlarken, ardından M.Ö. 2. binyılda ise ek olarak Yakın Doğu’nun Levant topraklarında yer alan bir ülkeyi tanımlamıştır. Coğrafi konumu nedeniyle ülke tanımı daha çok öne çıkan Amurru, M.Ö. 2. binyılın ikinci yarısını kapsayan Geç Tunç Dönemi boyunca dönemin hâkim güçleri arasında jeopolitik bir öneme sahip olmuştur. Buna göre Amurru Yakın Doğu Coğrafyasının çerçevesinde Anadolu (kuzey) ve Mısır (güney) arasında tampon bir bölge konumundadır. Bununla beraber Hitit yazışmalarından Amurru’nun Ege (batı) ve Mezopotamya (doğu) arasında da tampon bir konumda olduğu anlaşılmıştır. Tarihi coğrafyasının son derece büyük bir önem arz etmesine karşın, bu durum aynı zaman da bazı sorunsalların da oluşmasına neden olmuştur. Dört bir yönden jeopolitik öneme sahip olan Amurru Krallığı’nın sınırları, başkenti ve yapılanması halen tam olarak bilinememektedir. Yapılan bu çalışmanın amacı, coğrafi unsurlar nezdinde Amurru Krallığı’nın Geç Tunç Dönemindeki konumunun bilimsel anlamda disiplinler arası iş birliğine bağlı olarak incelenmesidir.Item Open Access Male nudity in ancient Mesopotamian art(2012) Girit, AyşenThis thesis attempts to study nude male representations in Mesopotamian art. It analyzes examples of male nudity in art and textual material from the Protoliterate to the Neo-Assyrian period in Northern and Southern Iraq. It aims to investigate the implications that the male nudity in Mesopotamian art carries and both the social and conceptual aspects that are attributed to male nudity in Mesopotamian society. It argues how nude male representations are embedded within cultural, religious and political aspects of the society. The thesis also shows the context dependent state of male nudity and how it is used as a marker in ancient Mesopotamian art pointing to various identities, physicalities, and political and religious configurations.