Browsing by Subject "Medya ve pazarlama stratejileri"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Medya televizyonda 25. kare tekniğinin kullanımı, etkileri, amaçları ve Türk hukukundaki yeri(Bilkent University, 2023) Yanartaş, Ayşe Sezin; Balta, Lara; Çarıkçı, Eda Zahide; Ünalan, Duru; Okur, Çağla AlaraBu araştırmada; medya, reklamcılık ve pazarlama sektörlerinde önemli etki alanlarına sahip olan ve kitleleri markaların hedefleri doğrultusunda harekete geçirmeyi amaçlayan “Bilinçaltı (Sübliminal) Reklam Teknikleri” ve bu teknikler arasında öne çıkan “25. Kare Tekniği” ana bölümlere ayrılarak kapsamlı bir şekilde incelenmektedir. Markaların sunmakta olduğu hedef ürünler ile tüketiciler arasındaki etkileşimin esas olduğu bilinçaltı stratejileri, pazarlamada üreticinin, tüketici perspektifinde oluşturmayı amaçladığı pozitif kimlik algısını yaratmayı kapsamaktadır. Bilinçaltı reklamcılığında yararlanılmakta olan tekniklerden “25. Kare Tekniği”, modern tüketim toplumunu oluşturmakta olan hedef kitlelerin bilinçaltında etki bırakması ve bu sayede, markaların ürünlerini sundukları veya hizmet verdikleri tüketicileri harekete geçirmelerinde yarar sağlamasıyla pazarlama alanında stratejik olarak ehemmiyet görmektedir. Araştırma, Türkiye’de “25. Kare Tekniği ve Bilinçaltı Tekniklerinin uygulanma durumunu ve Türk Hukukundaki yerini detaylıca ele alarak bu reklam tekniklerinin; medya, reklamcılık ve pazarlama alanlarındaki kullanılma amaçlarını, uygulamalarını, etkilerini ve tanımlarını açıklamaktadır.