Browsing by Subject "Kolej"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Unknown 96’lar Apartmanı(Bilkent University, 2020) Ülger, Fazilet Nagihan; Ülgü, Mert Bahadır; Elçin, Barış; Taş, Nuri; Büyükşahin, Onat Raşit96’lar Apartmanı Mimar Mehmet Arman Güran tarafından 1962 yılında Ankara Kolej’de inşa edilmiş bir apartmandır. İsmini planında 96 daire barındırmasından alan yapı, Ankara’nın İkinci Dünya Savaşı sonrası hızlı nüfus artışına ve şehirde yeni oluşmaya başlamış orta sınıfın barınma ihtiyacına yönelik tasarlanmış bir kooperatifçilik projesidir. Mimarisi, yapıldığı yıllarda dünyada etki göstermeye başlamış Le Corbusier yaklaşımının bir örneğidir. Ankara’nın değişen sosyokültürel yapısına uyum sağlayarak üç farklı aile için dört farklı daire tipi barındıran apartman, dikey değil yatay planlanması ve site yerine tek bloktan oluşmasıyla da kendine has modern bir mimariye sahiptir. Kızılay ve çevresinde yeni yeni inşa edilmiş kamu kuruluşlarının ortaya çıkardığı memur kesimin barınma ihtiyacına modern bir çözüm olmuştur. Şehrin öne çıkan tarihi yapıları arasında yer alan bu apartmanın Ankara’nın kentsel dönüşümünde özel bir yeri vardır. Kolej mahalle kültürü üzerinde de etkisi bulunurken yapıldığı yıldan beri birçok sakininin hayatında unutulmaz izler bırakmıştır. Hala kullanılmakta olan 96’lar Apartmanı, başkentin kuruluşu sırasındaki sosyokültürel, sosyoekonomik ve mimari değişiminin tanığıdır.Item Unknown Öğrencilerinin anlatımıyla 1980’li yıllarda TED Ankara Koleji(Bilkent University, 2021) Kazazoğlu, Doğa; Yanıkömeroğlu, Duygu Yosun; Yılmaz, İpek; Tufanoğlu, Melis; Kıyma, Sümeyye SenaBu çalışmada 31 Ocak 1928’de kurulan Türk Eğitim Derneği’nin 80’li yıllardan bugüne kadarki değişimi incelenmektedir. Bu derneğin kuruluş amaçlarından en önemlisi yeterli olanaklara sahip olmayan, başarılı öğrencilere burs vermektir. Bu doğrultuda, 93 yıldır faaliyetlerine devam etmekte olan Türk Eğitim Derneği’nin Ankara’da açtığı TED Ankara Kolejinin olanakları ve değişimi, mezunlarının anlatımıyla gözlemlenmiştir. Kolej’in o dönemdeki merkezi konumunun, okulun işleyişinin ve okuldaki sosyal aktivitelerin öğrencilere sağladığı avantajlar ve dezavantajlar değerlendirilmiş, aynı zamanda 80’li yıllardaki siyasi olayların okul ve öğrenciler üzerindeki etkileri de incelenmiştir. Çalışmanın sonunda ise TED Ankara Kolejinin işleyişi, öğrencilerin okul içi ve okul dışı hayatı için 1980’li yıllar ve daha öncesi ile günümüz arasında bir kıyaslama yapılmıştır.