Browsing by Subject "Jazz"
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Item Restricted Basia : biraz poplaştırılmış caz(1990) Eldem, BurakItem Restricted Caz müziği(1997) Serdar, MehmetItem Restricted Caz ve arabeskEryılmaz, BoraItem Restricted Caz ve pop müziği daha da gelişti(1990) Kâhyaoğlu, OrhanItem Restricted Item Restricted Caza gönül veren çift: Zuhal Focan ve önder Focan(Bilkent University, 2018) Haliç, Buse; Koturoğlu, Elif; Arık, Kemal Berkan; Kebap, Naide İrem; Öztürk, Zeynep Melike1890`larda kendi topraklarından koparılıp köle olarak Amerika’ya götürülen Afrikalıların yaşadıkları acıları ve vatan özlemlerini dile getirmek amacıyla ortaya koydukları müzik türü olan Caz müzik geçmişten günümüze çeşitli gelişmelere uğramıştır. 1920’li yıllarda Türkiye’nin caz müziğiyle tanışma süreci Ermeni, Rum ve Belaruslu sanatçıların sayesinde başlamıştır. Caz müziğin gelişmesinde öncülük eden birçok ünlü ve büyük caz müzisyenler tarafından Türkiye’ye tanıtılması ile yeni müzik gruplarının kurulmasına vesile olmuştur ve böylece cazın Türkiye’deki serüveni ve aynı zamanda gelişimi başlamıştır.Item Restricted Cazda sınıfsallık tartışması(1987) Göksoy, ErdalItem Restricted Cazda tasavvufun tadı : Charles Lloyd Dörtlüsü'nün olay-albümü : Fish out of water(1990) Baydar, YavuzItem Open Access The convoluted logic of creolization the New Orleans way(University of North Carolina Press, 2000) Komins, B. J.1. In an earlier essay ("Succulent Tomatoes"), I discuss the derisive cultural, racial, and historical definitions of New Orleans' "original" settlers, from the political contests of the late nineteenth century to the parodic sensibilities of today. Like other phenomena on this "inland island," the meanings of Creole have developed in ways that respond to conflict and isolation. 2. I would like to thank Professor Michael Picone of the University of Alabama for his valuable comments and suggestions, particularly concerning New Orleans' meandering classifications and labels. 3. Professor Roach's book elegantly describes the various products and consequences of Creole "reciprocal acculturation" from the city's burial code through the political events and fanfare of carnival. Through both conversations and his text, Roach's provocative New Orleans work informs many of my ideas in this essay. 4. "Arrival at New Orleans. Forest of ships. Mississippi three-hundred feet deep. External appearance of the city. Beautiful houses. Huts. Muddy streets without pavements. Spanish architecture: flat roofs; English: bricks, small doors; French: massive portes cocheres. Population also mixed. Faces with every nuance of color. Language French, English, Spanish, Creole. General French look, however posters and commercial announcements mostly in English" (Translation mine). 5. "The evening at the theater . . . Strange sight presented in the auditorium: first loge, white; second, gray. Women of color, very pretty . . . Third loge black" (Translation mine). 6. For examples of these "ethnic works," see Vujnovich, Shofner and Ellsworth, and Reinecke. 7. I received Mrs. Stern's unpublished account of the German experience in New Orleans from Professor Richard Beavers of the University of New Orleans. 8. 8 This report is cited in John Duffy's Sword of Pestilence: The New Orleans Yellow Fever Epidemic of 1853. 9. Alan Lomax's Mister Jelly Roll consists of oral history, interviews, and second-hand reporting; the comments that I cite come from Jelly Roll's initial interview with Lomax at the Library of Congress. 10. There are several recorded versions of "Hyena Stomp" now available on compact disk, from early jazz anthologies to Jelly Roll Morton collections. My comments follow the 1992 redigitized recording referenced in the Works Cited.Item Restricted Item Restricted Festival'de caz fırtınasıKâhyaoğlu, OrhanItem Restricted İlham Gencer'in müzik ve siyaset hayatı(Bilkent University, 2020) Genç, Furkan; Şahin, Atakan; Yurtsever, Derya; Yüzbaşıoğlu, Esma Dilşad; Kılıçoğlu, EceMüzik insanın yaşadığı psikolojik sıkıntıları ifade edebilmesi ve insanın kendisini tedavi edebilmesine yardımcı olan bir sanat dalıdır. Zamanında siyahiler için bir kendini ifade etme aracı olan caz müziği standartların dışında olup, kuralsızlığıyla cazı tercih eden sanatçıları belli kalıpların dışında tutmuştur. Türkiye'de caz müzik günümüzdeki konumunu ise belirli sanatçılar borçludur. Bunlardan biri de ilk özel konservatuar niteliğindeki Çatı Kulübünün kurucusu olan İlham Gencer'dir. Araştırmada Gencer'in yaşamındaki bazı dönüm noktaları ulaşılan kaynaklar doğrultusunda incelenmiştir. Aynı zamanda araştırmada sanatçının siyasi seçimlerinin kariyerini ve müziğini ne yönde etkilediği de bağdaştırılarak gösterilmiştir.Item Restricted Jazz and poetry(1959) Fox, CharlesItem Restricted Kuruluşundan bu yana Ankara Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası(Bilkent University, 2021) Erdoğan, Buse; Laçin, Abdusselam; Beyazova, Zafer; Gülhan, Zeyneb; Oluk, BurakAnkara Büyükşehir Kent Orkestrası 1985 yılında kurulmuştur. 1965 yılında belediyede bando mantığıyla başlayan çalışmalar 1985 yılında orkestra anlayışına dönüştürülmüştür. Provalar, Ankara Gençlik Parkı’nda bulunan orkestra binasında beklenmeyen durumlar haricinde düzenli bir şekilde yürütülmüştür. Kent orkestrası olmasından dolayı geniş bir repertuvara sahiptir. Ayrıca, orkestra yurt içi ve yurt dışı konserleri başta olmak üzere birçok etkinlik düzenlemiş ve bu sayede halkla yakın ilişki kurmuştur. 1985-1990 yılları arasında kadroya alımlar sınavla olurken 90 sonrasında sözleşmeli alımlar yapılmıştır. Buna bağlı olarak düşen maaşlar sanatçıları olumsuz etkilemiştir. Son olarak, orkestranın siyasi bir kurum olan belediyeye bağlı olması, yeni gelen yönetimin kendi değişikliklerini yapması ve sanatçıların memur sıfatı taşımaları gibi olumsuz sonuçlar doğurmuştur.Item Restricted Nesuhi Ertegün : dünya müziği bir devini yitirdi(1989) Kâhyaoğlu, OrhanItem Restricted Item Restricted On jazz(1973) Federman, RaymondItem Restricted "Pekcan blues" : Erol Pekcan, evrensel bir müziğin Türkiye referansıydı(1994) Göknil, NedimItem Restricted Türk Caz müziğinde iki önemli isim: Burhan Tonguç ve İsmet Sıral(Bilkent University, 2020) Dinçer, Jankat Berlsan; Kurçer, Kaan; Özbaş, Murat Kaan; Kilitçi, Reyhan; Zengin, CansuCaz müziği Türkiye’ye ilk kez 1920’li yıllarda gelmiştir. Öncelikle azınlıklar ve yabancı kökenli müzisyenler tarafından yapılan caz müziği daha sonra bazı Türk müzisyenler tarafından da benimsenmiştir. Bu müzisyenlerden iki tanesi de Burhan Tonguç ve İsmet Sıral olmuştur. Burhan Tonguç ritim ve perküsyon alanında, İsmet Sıral ise saksafon ve üflemeli sazlar alanında ustalaşmıştır. Bu iki sanatçı aynı zamanda çok yakın bir dostluğa sahiptirler. İkisi de kendi alanlarında caza öncülük etmiş, Türkiye’deki birçok caz sanatçısını eğitmişlerdir. 1960’lı yılların Türk caz sanatçıları arasında neredeyse herkes tarafından tanınmalarına rağmen haklarındaki birçok kaynak günümüze ulaşamamıştır.