Browsing by Subject "Graphic novel"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Arkabahçe ve Türkiye'de çizgi romancılık(Bilkent University, 2020) Coşar, Öykü; Karban, Özge; Kılıç, Yavuz Orhun; Kutlubay, Eda; Semerci, Rahmi ErdalÇizgi romanlar olay örgüsünün ağırlıklı olarak görseller ve konuşma balonları çerçevesindeki kısa metinler ile aktarıldığı bağımsız bir sanat türüdür. Dünya sahnesinde ilk olarak 18.yüzyılda ortaya çıkarken Türkiye'de 1920'lerden bu yana görülmeye başlamıştır. Gazete ve dergilerle birlikte yayın hayatına başlayan çizgi romanlar, ilerleyen süreçte bağımsız yayınlar haline gelmiştir. Bu durum Türkiye'de önce Büyük Mavi ve Bir Numara Yayıncılık'ın daha sonra da Arkabahçe Yayıncılık'ın ortaya çıkmasına neden olmuştur. Arkabahçe Yayıncılık, imza attığı ilklerle Türkiye'de çizgi roman sektörünün gelişimine önemli katkılarda bulunmuş ve piyasada içerisinde sivrilmeyi başarmıştır. Yayıncılık, Türkiye'de ulaşılması zor çizgi romanları yurtdışından getirmekle yola çıkmış, daha sonra bu yayınların çevirilerinin de yayınlanmasını sağlayarak özellikle Amerikan tarzı çizgi romanların ülkede bilinmesi ve daha çok insan tarafından okunmasını sağlamıştır. Bunun yanı sıra Türk yapımı çizgi romanlara da destek veren, yayınlayan ve ilk Türk süper kahramanın da yaratıcılarından olan yayıncılık Türk çizgi romanını Batılı çizgi romanların seviyesine taşımıştır.Item Unknown Margins of the image : framing and deframing in the graphic novel and the film V for Vendetta(2007) Sevin, AydaThis thesis is an analysis of the graphic novel and its film adaptation V for Vendetta in terms of the concepts of framing and deframing. The theoretical framework is mainly derived from the reflections of Pascal Bonitzer, Gilles Deleuze, and Jacques Derrida. It is contended in this study that both the graphic novel and the film V for Vendetta are culturally deframing texts in different ways, and that they trigger the audiences’ already present reactions towards certain political frames and framings. As a result, it is argued and exemplified that both of the texts have become one single text, perceived as a “symbol of resistance” throughout the world.Item Unknown Ustura Kemal: Çizgi romanlar üstünden 70’lerden 80’lere kadar Türk sosyolojik ve kültürel yapısı(Bilkent University, 2022) Öztürk, Ada Nehir; Akyıldız, A. Iraz; Doğan, Begüm; Çetin, Yekta Yarkın; Öztürk, Zeynep EkinUstura Kemal çizgi romanı, 1972 yılında Gün Gazetesi’nde hayata geçmiş ve sonrasında çeşitli gazetelerde varlığını sürdürmüştür. Ustura Kemal’in Türkiye’nin sosyolojik yapısına yansımaları, özellikle toplumsal cinsiyet üstündeki etkileri, hala görülmektedir. Haldun Seval’in yazarlığını ve çizerliğini yaptığı bu “yumuşak kalpli kabadayı” karakterinin Türkiye çizgi roman sahnesinde kendi janrasını oluşturan “kabadayı” ekolüyle ve ülkenin 70li ve 80li yıllarının sosyo-politik yapısıyla ilgileşiminin araştırılması; çizgi romanın dönem okurlarından alınan bilgilerle, konu uzmanlarının önceki yazılarının derlenerek bu fenomene ve Türkiye toplumunun bulunduğu noktaya bir yorum getirilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle 27 Mayıs anayasası ile beraber ekonomik olarak refah seviyesi artan Türkiye Cumhuriyeti için halkın yanında duran “kabadayı” figürünün, Ustura Kemal çizgi romanın ve romanın da bu gerçek hayat figürüne kattıkları irdelenmiş ve bu iki ögenin etkileşiminin tamamlayıcılık boyutu yorumlanmıştır.