Browsing by Subject "Faculty"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Atılım Üniversitesinin kuruluşu(Bilkent University, 2022) Can, Sude Naz; Akan, Ahmet; Çılgın, Tan; Tezcan, Gülce Irmak; Öz, MineAraştırmamızın kapsamı Atılım Üniversitesinin kurucusu Yalçın Zaim’in eğitim hayatını, üniversite kurma fikrinin nasıl ortaya çıktığını, üniversitenin kuruluş döneminde Türkiye’de eğitimin durumunu, üniversitenin kuruluşunu ve kurulduktan sonraki dönemde yapılan çalışmaları içermektedir. Atılım Üniversitesi’nin kurulduğu yıllarda vakıf üniversitelerinin sayısının az olması ve devlet üniversitelerinin sonsuz devlet desteği o dönemde devlet ve vakıf üniversitelerinin en belirgin özelliğidir. Atılım Üniversitesi şu anda bulunduğu konumu, sağladığı olanaklar, eğitimin çift dili olması, akademik kadro seçimi ile diğer üniversitelerden farkını ortaya koymuştur. Atılım Üniversitesinin kütüphanesi de kuruluş döneminden bu yana. Atılım Üniversitesi günümüzde de Türkiye sıralamasında en üstlerde yerini korumakta ve daha iyi olmak için çaba göstermektedir.Item Restricted Geçmişten günümüze Cumhuriyet'in ilk diş hekimliği fakültesi: Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi(Bilkent University, 2019) Dinçer, Alara; Ongan, Seda; Özalp, Emre; Pehlivan, Hamza; Bulut, EmreAnkara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 1964’te yüksekokul olarak başlamıştır ve 1974’te bir fakülte olarak varlığını tam anlamıyla kanıtlamıştır. Bu yazıdaki temel amaç, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nin kuruluş sürecini belirlenen kaynaklar doğrultusunda geniş çaplı analiz etmek, kurulduktan sonra günümüze kadar hangi türlerde değişiklikler geçirdiğini öğrenmek ve günümüz ile geçmiş arasında nasıl bir bağ olduğunu tespit etmektir.Item Restricted Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi(Bilkent University, 2024) Bayrakçı, Arda; Ergin, Baturalp; Kürkçü, Bora Cem; Demirkesen, Burak; Korkmaz, DenizHacettepe Diş Hekimliği Fakültesi, Türkiye’de diş hekimliği eğitimi veren ikinci okul olarak 1963 yılında Ankara'da kurulmuştur. Hacettepe Diş Hekimliği Yüksekokulu adı ile kurulan kurum, 1971 yılında Hacettepe Üniversitesinin resmi olarak kurulmasından dört yıl sonra fakülte niteliği kazanmıştır. Bu araştırmada Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinin kuruluşu, gelişimi ve günümüzdeki eğitim metodolojisi incelenmiştir. Ayrıca, fakültenin ilk mezunlarından Prof. Dr. Kenan Araz'ın anlatımıyla üniversitenin diş hekimliği alanındaki ilk yılları da ele alınmıştır. Fakültenin genel tarihçesi, anabilim dallarının tarihi ve eğitim kadrosu hakkında verilen bilgilerle çeşitlendirilmiştir.Item Restricted Homo Academicus by Pierre Bourdieu(1989) Collins, RandallItem Open Access Understanding faculty development : a qualitative typology of services and purposes(2017-01) Acar, İmrenThe concept of faculty development, or teaching-learning centers, has been gaining importance around the world since late 1950s in the context of higher education. Their services and offerings have been changing in theory and implementation in time due to the changing needs and demands in higher education. Despite the fact that teaching and learning center initiatives and proposed models of faculty development have been researched for many years, the concept of faculty development is relatively new within the context of Turkey, and its practice is limited. However, there is a lot to learn from the experiences of the universities which have been implementing such programs for years. The purpose of this study is to explore the services offered by faculty development centers through the cross-case analysis of their web sites by using Lee’s (2010) categorization of services and Robertson’s classifications of faculty development missions as lenses. The researcher used cross-case analysis to explore the web sites of teaching-learning centers of the top twenty-eight universities according to the US World News and Rankings in 2016 so as to determine the main services, sub-services, duration, target audiences as well as the purposes of main services. The results yielded to the development of the typological classification of the purposes. Findings provide insights to the practices of the best universities and therefore enable a model for future developers in Turkey.