Browsing by Subject "Dede Korkut"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Modern insanın “ölümü öldürme” çabası: uzun ince bir yol(Geleneksel Yayıncılık Eğitim San. Tic. Ltd. Şti., 2009) Çetin, BurcuBu yazıda, Tunç Başaran’ın Uzun İnce Bir Yol (1991) adlı filminin Dede Korkut’un “Duha Koca oğlu Deli Dumrul” hikâyesiyle kurduğu metinlerarası ilişki, Gérard Genette’in “ötemetinsellik” (transtextualité) başlığı altında andığı “ana metinsellik” (hypertextualité) yaklaşımı aracılığıyla incelenmiş ve metinler arasında yaşanan biçimsel ve anlamsal dönüşümler irdelenmiştir. Başaran, Deli Dumrul hikâyesinden yola çıkarak zaman, yer, karakter özellikleri ve buna bağlı olarak olayların akışının farklılaştığı yeni bir anlatı oluşturmuş, bu dönüşüm işlemi ile modern insanın ölüm algısını beyazperdeye taşımıştır. Filmde, ölüm, Dumrul’da olduğu gibi, gerçekliği kabul edilen bir yazgı niteliğinde değil, bireylerin son ana dek yakasını kurtarmaya, “öldürmeye” çalıştıkları bir olgu olarak anlamlandırılmıştır.Item Open Access Modern people's attempt to kill death: Uzun ince bir yol(2009) ÇetIn, B.This article, based on Gérard Genette's concept of "hypertextualité", examines the intertextual relation between Tunç Başaran's film Uzun İnce Bir Yol (1991) and Dede Korkut's story "Duha Koca oǧlu Deli Dumrul", and explicates the formal and thematic transpositions between these two texts. Başaran, starting from the story of Deli Dumrul, has composed a new narrative in which time, place, characters' features and the plotting has differentiated, and with this transposition, has transferred the modern people's perception of death to movie screen. In film, death has been expressed as a fact which the persons try to escape from and to kill, not as a fate whose reality has already been accepted as is the case in the story of Deli Dumrul.