Browsing by Subject "Cubism"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Cubist style rendering of 3D virtual environments(2012) Arpa, SamiCubism, pioneered by Pablo Picasso and Georges Braque, was a breakthrough in art, influencing artists to abandon existing traditions. In this thesis, we present a novel approach for cubist rendering of 3D synthetic environments. Rather than merely imitating cubist paintings, we apply the main principles of Analytical Cubism to 3D graphics rendering. In this respect, we develop a new cubist camera providing an extended view, and a perceptually based spatial imprecision technique that keeps the important regions of the scene within a certain area of the output. Additionally, several methods to provide a painterly style are applied. We demonstrate the effectiveness of our extending view method by comparing the visible face counts in the images rendered by the cubist camera model and the traditional perspective camera. Besides, we give an overall discussion of final results and apply user tests in which users compare our results very well with Analytical Cubist paintings but not Synthetic Cubist paintings.Item Open Access Perceptual 3D rendering based on principles of analytical cubism(Pergamon Press, 2012-12) Arpa, S.; Bulbul, A.; Capin, T.; Ozguc, B.Cubism, pioneered by Pablo Picasso and Georges Braque, was a breakthrough in art, influencing artists to abandon existing traditions. In this paper, we present a novel approach for cubist rendering of 3D synthetic environments. Rather than merely imitating cubist paintings, we apply the main principles of analytical cubism to 3D graphics rendering. In this respect, we develop a new cubist camera providing an extended view, and a perceptually based spatial imprecision technique that keeps the important regions of the scene within a certain area of the output. Additionally, several methods to provide a painterly style are applied. We demonstrate the effectiveness of our extending view method by comparing the visible face counts in the images rendered by the cubist camera model and the traditional perspective camera. Besides, we give an overall discussion of final results and apply user tests in which users compare our results very well with analytical cubist paintings but not synthetic cubist paintings. (c) 2012 Elsevier Ltd. All rights reserved.Item Restricted Revolution of Turkish art bridging East and West: group d and its influence on Turkish Modern Art(Bilkent University, 2023) Baigi, Ariana Ghavam; FarhangKia, Erfan; Sorkhabi, Yasmin DamanehkouhTürk sanatı başlangıçta ayrıntılı geometrik desenler ve dini motiflerle karakterize edilen geleneksel Osmanlı kültürünün içinde yer alıyordu. Osmanlı sanatı, resmi ve geleneksel bir estetiği yansıtan dini kurumlar etrafında yoğunlaşmıştı. Modernleşmeye geçiş ondokuzuncu yüzyılın sonlarında başladı ve D Grubu gibi geleneksel normlardan etkin bir şekilde kopan, Batı modernist etkilerini Türk kültürel kökeniyle uyumlu hale getirerek kendine özgü ve çağdaş bir Türk sanatı özünü temel alan hareketlerle ivme kazandı. D Grubu’nun Türk sanatının modernleşmesindeki dönüştürücü etkisi yirminci yüzyılın başlarında başladı. 1927’de kurulan sanatçı ve entelektüellerden oluşan bir kolektif olan D Grubu, köklü normlara meydan okuyarak ve Batı modernizmi ile yerli sanatsal sunumlar arasında diyaloğu teşvik ederek Türk sanatının gidişatını şekillendirmede kilit bir rol oynadı. Nurullah Berk, Cemal Tollu ve Abidin Dino gibi önemli isimlerin de aralarında bulunduğu D Grubu’nun ortakları, akademik ölçütlerden uzaklaşmaya ve sanatsal ifadeye yönelik daha keşfedici ve rafine bir yaklaşımı karşılamaya çalıştılar. Resim, heykel ve edebiyat gibi farklı ortamları keşfetmeleri, geleneksel yöntemlerden farklılaşmayı göstererek Türk modernist estetiğinin örgütlenmesine katkıda bulundu. Ayrıca D Grubu, Türk ve Batı sanat üslupları arasındaki boşluğun kapatılmasında kayda değer önem taşıyordu. Grup, Avrupa modernizminin bileşenlerini somutlaştırırken aynı zamanda Türk kültürel mirasından ilham alarak, Türk sanatını uluslararası düzeyde farklılaştıran dinamik bir sentezi teşvik etti. Son olarak, D Grubu’nun Türk sanatının modernleşmesi üzerindeki etkisi, modern ve gelişmiş bir kimlik üstlenmeye yönelik daha geniş bir toplumsal değişimi yansıttığı için estetik alanın daha da ötesine uzanıyor.Item Restricted Varieties of cubism(1971) Millard, Charles W.