Browsing by Subject "Copyright"
Now showing 1 - 20 of 28
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Avrupa Birliği dijital tek pazarda telif hakkı yönergesi ile öngörülen istisnalar çerçevesinde Türk Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun değerlendirilmesi(2022-09) Ercan, Saniye EzgiGünümüz bilgi çağında iletimin world wide web teknolojisi ile hızlanması, ekonomik dengeleri temelinden sarsarak yeni iş modelleri yaratmıştır. Eser ve diğer koruma konularının da dahil olduğu içerikler üzerine kurulu dijital iş modellerinin gelişmesi karşısında mevcut telif hakkı sistemi güncel ihtiyaçlara yanıt verememeye başlamıştır. Avrupa Birliği, bu bağlamdaki güncel sorunlara Dijital Tek Pazar hedefiyle bağlantılı olarak Dijital Tek Pazarda Telif Hakkı Yönergesi’ni kabul ederek yanıt vermiştir. Avrupa Birliği ile uyum süreci devam etmekte olan Türkiye için Avrupa Birliği’ndeki yasama adımları önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada hem Türkiye’deki telif hakkı sistemi hem de Avrupa Birliği’ndeki güncel gelişmeler ışığında telif haklarının istisnaları incelenerek Avrupa Birliği’ndeki yeni istisnalar kapsamında Türkiye’de yapılması gereken hukuki düzenlemelere ilişkin tespit ve değerlendirmeler yapılacaktır. Tezimizin birinci bölümünde Türkiye’de telif haklarının kapsamı ve sınırları Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve öğreti çerçevesinde incelenecek, ikinci bölümünde Dijital Tek Pazarda Telif Hakkı Yönergesi ile getirilen yeni hükümler açıklanacak, üçüncü bölümde ise Yönerge kapsamında getirilen yeni istisnalar değerlendirilerek Türk hukukunda atılması gereken adımlara ilişkin kanaatimiz açıklanacaktır.Item Open Access Avrupa birliği rekabet kuralları karşısında dvd bölge kodu koruması uygulaması: Teknik, ekonomik ve hukuki bir değerlendirme(Rekabet Kurumu, 2011) Özkan, Ahmet FatihGörsel içeriğe sahip DVD’ler, 21. yüzyıl ev eğlenceleri arasında hızlı bir yükseliş göstermiş ve Betamax, VHS, VCD gibi medya formatlarını geride bırakarak, dünya çapında çok yüksek satış rakamlarına ulaşmıştır. DVD’lerin yakaladığı bu başarının nedenlerinden biri de önceki medya formatlarında bulunmayan “bölge kodu koruması” adlı bir sistemdir. Bu koruma sonucu DVD’ler sadece kendileri için tasarlanmış bölge koduna uygun bir oynatıcı cihazda çalıştırılabilmekte, farklı bir bölge koduyla donatılmış oynatıcı cihazlarda çalıştırılmak istendiğinde ise içeriklerine erişim imkanı vermemektedirler. Hollywood menşeli film şirketlerinin geli6tirdiği ve DVD format ve logosunu ürünlerinde kullanabilmek için DVD oynatıcı cihaz üreticilerinin de lisans sözleşmeleri vasıtasıyla benimsemek durumunda kaldıkları bölge kodu korumasıyla dünya, coğrafi koşulların gerektirdiği hiçbir gerekçe bulunmadan, altı farklı bölgeye ayrılmıştır. Fiyat ayrımcılığı, ürün farklılaştırması ve telif hakları gibi iktisadi gerekçelerle gerçekleştirilen bu uygulamayla film şirketleri; dünya çapında sinema salonlarının varlıklarını devam ettirebilmelerinin sağlanabildiğini, filmlerin gösterime girmiş ülkelerden DVD’lerinin alınarak gösterime girmemiş ülkelerde izlenilmesinin engellenebildiğini ve filmler için getirilen sınıflandırma ve yaş sınırlamalarını içeren ulusal standartlara tam uyum sağlanabildiğini iddia etmektedirler. Henüz hiçbir rekabet otoritesi ya da mahkeme kararı ile bir rekabet ihlali olduğu kanıtlanmamış olsa da, bölge kodu korumasının önünde pazar, bölge ve mü6teri paylaşımı, serbest ticaretin kısıtlanması, paralel ithalatın engellenmesi ve haksız rekabet olmak üzere birtakım yasal sorunların olduğu görülmektedir.Item Restricted Bir sorun, bir soru(1984)Item Restricted Dokuzların protestosu(1990) Erez, SelçukItem Restricted Eser sahipleri, hakları konusunda yeterince bilgi sahibi mi : haklarınıza sahip çıkın(1990) Kurtkaya, RaydilItem Restricted Item Restricted Item Restricted Item Restricted Item Restricted Gurur ve sefaletle geçinenler(1985) Kabacalı, AlpayItem Restricted Hâlâ telif sorunu(1996) Andak, SelmiItem Restricted Hayali, hayal ve telif hakkı sorunu(1988) Ceyhun, DemirtaşItem Restricted Kamu denetimi(1994) Fuat, MemetItem Restricted Korsan kitapçılık(1992) Hızlan, DoğanItem Restricted Kriz, kültür dünyasını vurdu(1996) Çizmeci, ŞuleItem Open Access NFTs and copyright: challenges and opportunities(Oxford University Press, 2021-06-21) Çağlayan Aksoy, Pınar; Özkan Üner, ZehraBlockchain technology and its applications, such as smart contracts and cryptocurrencies, are in the headlines each day with new uses or products for various sectors. Since March 2021, non-fungible tokens (NFTs) have gained popularity and the sales volume of NFTs has grown tremendously. Time will show if this is a financial bubble that is meant to burst, but it sure has some legal implications. NFTs, being tokens functioning on the blockchain, raise some questions with regard to securities law, property law and contract law. The most highly debated questions are in the area of copyright law. In this article, the problems arising from the creation and sales of NFTs are tackled in light of copyright law, mostly with a focus on the legal qualification of minting and selling, ownership and the consequences of purchasing an NFT. The qualification of minting and selling is uncertain due to the fact that underlying work itself is not stored in the NFT. It will be hard to prevent the creation of unauthorized NFTs if it is concluded that the process of minting and selling is not included within the exclusive rights of copyright. Furthermore, the smart contracts enable creators of an NFT to receive payment for resale of the NFTs without meeting the conditions of a resale right regulated under copyright laws. Although this is not a resale right literally, digital artists reach the same outcome as the use of resale right via NFTs.Item Restricted Nuray Sancar ve Hayri Erdoğan ile Evrensel Basım Yayım üzerine(1997) Öztürk, AydınItem Restricted Prof. Dr. Osman Altıntaş'ın Türkiye'de Plastik Sanatlar'ın gelişimine katkıları ve sanatta telif hakları, fikri ve sınai haklar üzerine çalışmaları(Bilkent University, 2020) Altıntaş, İdil; Bumin, Zehra Sena; Kuru, Hatice Güneş; Altıntop, HilalProf. Dr. Osman Altıntaş güzel sanatlar alanında iyi bir eğitim almış ve kendini geliştirmiş önemli bir eğitimci ve sanatçıdır. Sanat eğitiminin Türkiye'de yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için kurumsal alt yapı çalışmalarında bulunmuş ve çok sayıda değerli akademisyenin yetişmesinde önemli katkıları olmuştur. Kültürel alanın geliştirilip korunmasına öncülük etmiştir. Özellikle Telif Birlikleri ve Fikri Sınai Haklar Mahkemelerinin kuruluşlarının gerçekleştirilmesinde aktif rol almıştır. Cumhuriyet tarihinin en büyük sanat sahteciliği ve soygununu mercek altına alınmasını sağlamış ve sahteciliğin önlenmesinde önemli katkılar sunmuştur. Akademik olarak aktif bir şekilde çalışmalarını sürdürmüş, bu alan ile ilgili çok sayıda bölüm ve fakülte kuruluşunda bulunmuş, birden çok bölümün başkanlığını ve fakülte dekanlığını yapmıştır. Bunun yanında Türkiye'de sanat anlayışının toplumda yayılmasına ve kurumsallaşmasına ön ayak olmuş önemli isimlerden biridir.