Browsing by Subject "Constitutional interpretation principle"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Haksız rekabet ve marka hukuku açısından dijital ekonominin yeni bir iş modeli: şikâyet siteleri(Banka ve Ticaret Hukuku Arastırma Enstitüsü, 2020) Pınar, HamdiDijital ekonomi ile birlikte çok farklı yeni iş modelleri ortaya çıkmıştır. Dijital ekonominin yeni iş modellerinden biri de Türkiye’deki şikâyet siteleridir. Şikâyet sitelerinde şirketler veya bunların ürünleri hakkında ve yine bu kişilerin unvanları veya markaları altında herkes anonim kimlikle yorumlar yazabilmektedir. Bu şikâyetleri yazanların tüketici olduğu genelde kabul edilmekte, herkes kolaylıkla ve ücretsiz olarak üye olabilmekte ve bu sitelerde ilgili markanın altında yazılan şikâyetler herkesin okuyabileceği şekilde yer almaktadır. Şikâyetlere muhatap kişiler ise ancak bu sitelere ücretli üyelik karşılığı cevap verebilme imkânına sahiptir. Dolayısıyla dijital ekonominin yeni bir iş modeli olan şikâyet sitelerinin mevcut işleyiş şekli haksız rekabet ve marka hukuku yönünden tartışmalı bir hâl almıştır. Son zamanlarda şikâyet siteleri hakkında çok sayıda ve birbiriyle çelişen yargı kararları ortaya çıkmıştır. Şikâyet siteleri tarafından yürütülen bizatihi bu iş modelinin kendisinin, TTK 54. maddesi gereğince dürüstlük kuralına aykırılık teşkil edip etmediği ve bu sitelerde başkasına ait olan markaların kullanılmasının da marka hakkına tecavüz olup olmadığı bu çalışmada inceleme konusu yapılmıştır.