Browsing by Subject "Collection"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ankara’nın son gramofon tamircisi: Abdülkadir Akcan(Bilkent University, 2020) Yegin, Melis; Akgün, Nida Begüm; Şişman, Kübra; Araz, Ece; Altıniğne, Elif NazFonografların geliştirilmesi ile ortaya çıkan gramofonlar bir dönem yaygın olsa da günümüzde eski önemini yitirmiştir. Ankara’da yaşayan Abdülkadir Akcan, Türkiye’nin son gramofon tamircilerinden biri olarak, günümüzde antika olarak değerlendirilen gramofonları hayata döndürmektedir. Küçüklüğünden beri tamirciliğe ilgisi olan Abdülkadir Akcan, Belpınar Koyü’nde gramofonlarla tanışmıştır ve gramofonlara ve tamirciliğine merak salmıştır. İlerleyen yıllarda mesleki hayatına ambülans şoförü olarak devam eden Akcan, emekli olmadan önce bu işi bırakarak Pirinç Hanı’nda gramofon tamiri ve plak koleksiyonu için önce deposunu sonra da atölyesini kurmuştur. Zamanla ünlenen Abdülkadir Akcan, günümüzde hala gramofon tamirciliği yapmaktadır.Item Restricted Sabiha Tansuğ: Sanatçı, Etnolog ve Koleksiyoncu(Bilkent University, 2021) Çelik, Oğulcan; Gülyiğit, Nilsu; İpek, Zeynep Gülüm; Özkan, Ayşim Delal; Yüksel, ŞehribanSabiha Tansuğ, Anadolu tarihiyle kültürünün korunmasında, gelecek nesillere aktarılmasında kayda değer katkıları bulunan bir sanatçı, etnolog ve koleksiyoncudur. Anadolu yöresel giyimini yansıtan koleksiyonu pek çok farklı yerde ilgi görmüş ve sergilenmiştir. Bu mikrotarih çalışmasında kendisinin hayatının açtığı bu sergiler ve de kültür sanata yaptığı katkılar çerçevesinde incelenmiş ve sistematik bir biçimde kayıt altına alınması amaçlanmıştır. Öncelikle okura aile göçmen olarak Türkiye’ye gelen Tansuğ’un yetiştiği zaman ve çevreye yönelik bilgi verilirken sırasıyla çocukluğundan, eğitiminden, bir gazeteci olarak kariyerden bahsedilmiştir. Bu faktörlerin Tansuğ’un hayatına nasıl bir yön verdiği incelenmiştir. İlk parçası 1965 yılında Tansuğ’un eline geçen koleksiyon hem yurt dışında hem yurt içinde sergilenmiş, bu sırada koleksiyonunu da büyütmüştür. Makalenin bu bölümünde Fransa, Brüksel ve Japonya sergilerinin yanı sıra 1968 İstanbul Sergisi ve 1974 yılında at üzerinde düzenlenen İzmir defilesinden de bahsedilmiştir. Tansuğ’un koleksiyonu oluşturma ve büyütme aşamalarında arka planda yaşadığı zorluklar çalışmada işlenirken verdiği konferanslara da değinilmiştir. 1968 yılında İstanbul’da gerçekleşen sergisi tarihi bir dönüm noktası niteliğindedir çünkü Tansuğ’un gelinbaşı takan figürünün madeni paraya basılmasına olanak vermiştir. Böylece Tansuğ siyasi bir figür olmadığı halde paraya resmi basılan ilk kadın olarak adını tarihe geçirmiştir. 1974 yılına gelindiğinde Tansuğ koleksiyonunu bir müzeye dönüştürmek istemiş ama bu tasarısı dönemin kültür bakanınca reddedilmiştir. 2007 yılında vuku bulan bir hırsızlık sonucu koleksiyondan pek çok parça eksilmiştir. 2021 yılına yaklaşırken İzmir’de adına bir vakıf kuruluşu ve müze tasarısının bir kez daha ortaya sürülüşü ele alınmıştır. Bademler Kültür ve Sanat Vakfı’nın da katkılarıyla Sabiha Tansuğ Koleksiyonu’nun İzmir’in Urla ilçesinde açılacak yeni müzesinde sergilenmesi planlanıyor. Bir bütün olarak ele alındığında bu mikrotarih çalışması Tansuğ’un doğumundan bu araştırmanın yapıldığı tarihe yani 1933’ten 2021 yılına kadar Sabiha Tansuğ’un bir sanatçı, etnolog ve koleksiyoncu olarak hayatının kronolojik bir inceleme ve derlenmesini kapsamıştır.Item Restricted Ziraat Bankasi resim koleksiyonu(Bilkent University, 2021) Çelik, Belis Sena; Yıldız, Ayşegül; Demiray, Tolga Duran; Koç, Bengisu Münteha; Gebeş, DenizBu makalede, Ziraat Bankası Resim Koleksiyonu’nun oluşum aşamaları, koleksiyonda bulunan eserler, eserlerin toplanma süreci ve eserlerin ait olduğu akımlar incelenmiştir. Aynı zamanda koleksiyonun oluşturulmaya başlandığı dönemde Türkiye’de sanat alanında yapılan yeniliklerden ve gelişmelerden bahsedilmiştir. Makale sürecinde, Ziraat Bankası Resim Koleksiyonu’nun içerdiği eserler, eserlerin ait olduğu dönemin eserlere yansıması ve Türkiye’de sanat piyasasının gelişimine etkileri incelenmiştir. Bu inceleme yapılırken, öncelikle yazılı kaynaklardan yararlanılarak koleksiyon öncesi dönem ve koleksiyonun oluşum dönemi anlatılmıştır. Sonrasında ise Ziraat Bankası sanat danışmanı ve sanat tarihi profesörü Kıymet GİRAY ile röportaj yapılarak koleksiyonla ilgili ayrıntılı bilgi elde edinilmiştir.