Browsing by Subject "Coeducation"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Asırlık bir eğitim çınarına aşılama: Kabataş Erkek Lisesi'nin karma eğitime geçiş süreci(Bilkent University, 2020) Zeyrek, Beyza Nur; Karadeniz, Deniz; Atılgan, Aysima; Erdem, Sinan Yaşar; Bağcı, BeyzaBu çalışmada II. Abdülhamid aracılığı ile kurulan Kabataş Erkek Lisesi'nin kuruluş yılı olan 1908 yılından başlayarak tarihinden, karma eğitime geçişinden ve yaşadığı diğer fiziksel ve eğitimsel değişim süreçlerinden bahsedilmiştir. Okulun kurulduğu dönem olan Geç Osmanlı dönemindeki eğitim reformlarından ve Cumhuriyet dönemindeki karma eğitime geçiş denemeleri ile başlayarak kronolojik sıralama ile okulun tarihsel süreci anlatılmıştır. Türkiye'nin eğitimsel reformları ile Kabataş'ın geçirdiği değişimler arasında bağlantı kurulması ve bahsi geçen dönemlerdeki şartların anlaşılması hedeflenmiştir.Item Restricted Konya Erkek Lisesi'nin karma eğitime geçiş süreci(Bilkent University, 2024) Takıt, Buse Özlem; Yücel, Ekin; Teceren, Elif; Yurtcu, Eray; Acar, Zeynep SudeAraştırma konumuzun merkezi olan Konya Erkek Lisesi, günümüzdeki adıyla Konya Lisesi, 1889’da kurulduğundan beri hâlen eğitim vererek Türkiye Cumhuriyeti’ndeki en eski okullardan biridir. Araştırmamızın amacı ise Konya Lisesinin 1970’li yıllarda karma eğitime geçiş sürecini incelemek, bu süreçte kız öğrencilerin yaşadıklarını ve dönemin çerçevesinde Konya sakinlerinin karma eğitime yaklaşımını anlayabilmektir. Araştırmamız kapsamında röportaj yaptığımız Sevim Atlıhan ve Hasan Kalfazade Konya Lisesinde okumuş sınıf arkadaşlarıdır. Sevim Atlıhan, Konya Lisesi karma eğitime geçiş sürecindeyken yazdırılan kız öğrencilerden biridir. Yaptığımız röportajlar dönemin Konyasını ve Konya Lisesindeki atmosferi anlamamız yolunda başta gelen kaynaklarımız olmuşlardır.