Browsing by Subject "Ceramic"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Çanakkale Seramik ve İbrahim Bodur(Bilkent University, 2025) Gül, Ahmet Emir; Kayabaşıoğlu, Hilal; Karakaya, Veli; Yılmaz, Zehranur; Traş, Zeynep EcemÇanakkale Seramik, 1957 yılında İbrahim Bodur tarafından Çan ilçesinde kurulmuştur. İbrahim Bodur kişisel, yerel değerlerini ve toplumsal sorumluluk bilincini hayatının her noktasında göstermiştir. İbrahim Bodur’un bu bilinci sayesinde sadece Çanakkale Seramik’in kurulup gelişmesine değil, aynı zamanda bölgesel kalkınmayı destekleyerek Türkiye’nin kalkınmasına; ilk seramik ihracatını yapmasıyla ve uluslararası iş birlikleriyle Türkiye sanayisinin gelişmesine öncülük etmiştir. İbrahim Bodur’un vizyonu, iş anlayışı ve değerleri sayesinde Çanakkale Seramik; savunma, kimya, makine gibi birçok alanda faaliyet veren Kale Grubu haline gelmiştir. Günümüzdeki faaliyetlerini sürdürülebilirlik bilinciyle yürüten Kale Grubu çevreye karşı olan duyarlılıklarını da projelerinde göstermektedir. Bunların yanı sıra kültürel, sosyal ve sanat alanında da kendilerini göstermektedirler. Kale Grubu’nun başkanlığı ve CEOCEO’luğu 2007 yılından beri İbrahim Bodur’un kızı olan Zeynep Bodur Okyay tarafından yapılmaktadır.Item Restricted Yükseköğreti̇m düzeyi̇nde serami̇k eği̇ti̇mi̇ni̇n 1955 – 2000 yılları arasında sektör ve akademi̇ye olan etki̇leri̇(Bilkent University, 2025) Kansuk, Can Eren; İlbay, Yusuf; Sağır, Tarık Onat; Durlanık, Eren; Ulukütük, BatuhanBu makalede, geleneksel olarak alaylı bir usulle ve zanaat kimliğiyle gelecek nesillere aktarılan seramik eğitiminin, zamanla bir yükseköğrenim kazanımı olarak değerlendirilmesi irdelenmiş ve Türkiye’de seramik eğitiminin yükseköğretim düzeyinde bir alan haline gelme süreci incelenmiştir. Çalışmada, ilgili sürecin tanımlayıcı faktörleri, gelişim aşamaları ve bu gelişimin etkileri başlıklar altında değerlendirilmiştir. Bu süreçte etkili olan eğitim kurumlarının ve metotların etkileri, ilgili kurumlarda eğitim alan öğrencilerin ve yine bu kurumlarda eğitmenlik yapan kişilerin de deneyimleri çerçevesinde değerlendirilerek, seramik eğitiminin biçimselleşmesinin bu alanda değişime yol açtığı ve çeşitli yönlerden sektöre, topluma ve sanata katkı sağladığı ortaya konmuştur. Bu biçimselleşmenin getirdiği değişimin farklı alanlardaki etkileri incelenmiştir.