Browsing by Subject "Apple"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access The consensus among US GAAP and IFRS having stemmed from pressure of the U.S. software industry: “Apple rules”(Muhasebe Öğretim Üyeleri Bilim ve Dayanışma Vakfı, 2017) Sultanoğlu, BanuIn the last ten years, software companies enter into more complex service offerings, so-called ―“multiple deliverables”. This study describes how Apple Inc. found itself in the center of subscription accounting rules in US GAAP causing an understatement of its iPhone earnings by $3.8 billion in 2008 and then primarily took the leading role in pushing Financial Accounting Standards Board (FASB) for a need of standard change in that particular industry, started in 2008 and finalized in 2014. On September 23, 2009, the industry gained its first victory against Generally Accepted Accounting Principles (US GAAP) with the issuance of new rules; Emerging Issues Task Force (EITF) Issue No. 08-1, “Revenue Arrangements with Multiple Deliverables” (EITF 08-1) and then penetrated the whole industry in the world with a converged standard; namely “Revenue from Contracts with Customers” (IFRS 15) which was issued jointly by FASB and International Accounting Standards Board (IASB) on May 28, 2014 superseding all FASB’s and IASB’s rules.Item Unknown İnternetin ezber bozan ortamında ve yenilikçi dijital pazarlarda rekabet hukuku eğilimleri(Rekabet Kurumu, 2015) Gürkaynak, Gönenç; Derya, Durlu-GürzumarTeşebbüslerin internet ortamındaki faaliyetlerinin hızla yayılmasıyla birlikte, bu faaliyetlerde, rekabet hukuku ilke ve parametrelerini geleneksel yaklaşım yerine, daha esnek bir değerlendirmeyle ele alan uygulama yöntemlerini tercih etmenin doğru olup olmayacağı sorusunun önemi artmıştır. Bu çalışmada internet ortamı ve dijital platformların özelliklerinin neler olduğu açıklandıktan sonra Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği ülkelerindeki gelişmeler ışığında, şu konular incelenmiştir: (i) Özellikle Google’ın ve Apple’ın elektronik kitap uygulamaları hakkında açılan soruşturmalarda rekabet otoritelerinin benimsediği yaklaşım çerçevesinde, teşebbüslerarası anlaşmalardaki fiyat tespitleri; (ii) Google hakkında yürütülmüş olan iki soruşturma ışığında, internet ortamında oluşan pazarlarda hâkim durum ve kötüye kullanılması meselesi; (iii) Google/Motorola Mobility Inc. işlemi bağlamında, rekabet otoritelerinin, internet ortamında faaliyet gösteren teşebbüslerin birleşme-devralma işlemleri hakkındaki yaklaşımı. Çalışmanın sonuç kısmında internet ortamındaki teşebbüs faaliyetleri bakımından rekabet hukukunda gelinen nokta özetlenmiş ve olası açılımlar hakkında önerilerde bulunulmuştur