BUIR logo
Communities & Collections
All of BUIR
  • English
  • Türkçe
Log In
Please note that log in via username/password is only available to Repository staff.
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Ankara Radyosu"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    1960'lı yıllardan günümüze TRT Ankara radyosu programı "Arkası Yarın"
    (Bilkent University, 2019) Alkaş, Ecem; Yıldırım, Zeynep; Ülger, Zeynep; Varlıer, Zeynep; Bildirici, Deniz
    Radyo tiyatroları alışılmış radyo programlarının aksine, kuşaktan kuşağa, çeşitli oyunların ses efektleri yardımıyla seslendirilip dinleyiciye sunulduğu bir formattır. Türkiye’de, TRT’nin bu formatta en eski programlarından biri olan Arkası Yarın’da ise radyo tiyatrosuna uyarlanan eserler parçalara bölünmüş şekilde yayınlanır. Genellikle 5-20 bölümden oluşan eserler her sabah yirmişer dakika şeklinde verilir. Program adını buradan alır. Her gün program heyecanlı bir yerde biter ve dinleyiciyi yarın verilecek oyunun devamı için merak içinde bırakır. Bu çalışmada Arkası Yarın’ın tarihi, ilk yaratıcıları, Arkası Yarın’a benzer programlar, programın yayın aşamaları, programdaki dönemsel aksaklıklar işlenmiştir. Ayrıca, programın ülke gündeminden nasıl etkilendiği, teknolojik gelişmelerin program üzerindeki etkileri ele alınmıştır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati
    (Bilkent University, 2018) Kaya, Bilgesu; Haliloğlu, Dilruba Sultan; Balcı, Faruk; Kılıç, İkbal; Pişmiş, Umay
    çocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ilerlemesi ve çocuk gelişimine olan pozitif etkileriyle çocuk Saati’nin Türkiye radyoculuğunda önemli bir yeri vardır. çocuk Saati üyeleri, yetenekli çocukları seçmek adına düzenlenen sınavlardan geçtikten sonra seslendirme, tiyatro ve teknik konularda çeşitli eğitimler alırlardı. çocuk Saati’nde, seslendirme yapan çocukların disiplinli, sorumluluklarının bilincinde, yaratıcı, çalışkan, ülkesini seven ve kolektif çalışabilen bireyler olmaları hedeflenmiştir. çocuk Saati, sadece üyelerinin gelişimine önem vermekle kalmayıp dinleyici çocukların hayal güçlerinin gelişmesine ve Türkçenin düzgün kullanılmasına da değer vermiştir. çocuk Saati’nde verilen eğitim ve disiplinli çalışma ortamı sayesinde, burada yetişmiş olan çocukların büyüdüklerinde tiyatro, seslendirme ve daha farklı çalışma alanlarında çok başarılı oldukları gözlemlenmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Çok sesli bir bütünün içinden yükselen ses: Serbülent Yasun
    (Bilkent University, 2021) Mazman, Melisa; Gürson, Göksu Görkem; Gemici, İlayda; Güler, Selim Can; Gökkır, Aycan
    Deneyimli ses sanatçısı ve Gençlik Korosu şefi Serbülent Yasun’un kişisel ve profesyonel hayatını ele alan bu makalede, 1960’tan 1990’lı yıllara kadar kendisinin tanıklık ettiği Türk koro kültürü ve Halk müziğinin gelişimine ışık tutulmaktadır. Yasun’la yapılan röportajla birlikte Yasun’un çocukluk ve gençlik yılları, koroya girişi ve koro şefliği ile devam eden görevi kapsamında biyografik bir stil izlenmektedir. Yasun, Türk Halk Müziğinin içinden yetkili bir ses olarak Türkiye’deki koro ve radyo kültürleri hakkındaki bilgi ve tecrübelerinin yanı sıra bir ses sanatçısı olarak ilerlediği yöndeki başarıları dolayısıyla araştırma konusu edinilmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Elektronik müziğin Türkiye’ye gelişinin öncülerinden Bülent Arel’in hayatı
    (Bilkent University, 2020) Alakuş, Ozan; Ağaçcıoğlu, Hilal; Türkel, Ahmet Emre; Ünal, Bilgehan; Yazkan, İlayda İpek
    Yapmış olduğumuz çalışmada elektronik müziğin ülkemizdeki öncüsü olan Bülent Arel’in hayatı incelenmiştir. Makalenin giriş kısmında, Bülent Arel’in çocukluk ve gençlik yıllarından, makalenin ikinci kısmında ise müzik kariyerindeki en verimli dönemlerinden bahsedilmiştir. Üçüncü kısımda, Arel’in Yale Üniversitesi’nde çalışmaya başlamasından bahsedilmektedir. Dördüncü kısımda, Ankara ile New York arasında gidip geldiği dönemdeki yaşamı anlatılmaktadır. Beşinci olarak dans ve elektronik müzik detaylı olarak ele alınmış ve hayatındaki önemli noktalara değinilmiştir. Makalenin son kısmında buhranlı geçen hastalıkla mücadele ettiği seneler ve vefatı anlatılmıştır. Ek olarak, Bülent Arel’in tüm eserleri bir liste halinde en sona eklenmiştir.

About the University

  • Academics
  • Research
  • Library
  • Students
  • Stars
  • Moodle
  • WebMail

Using the Library

  • Collections overview
  • Borrow, renew, return
  • Connect from off campus
  • Interlibrary loan
  • Hours
  • Plan
  • Intranet (Staff Only)

Research Tools

  • EndNote
  • Grammarly
  • iThenticate
  • Mango Languages
  • Mendeley
  • Turnitin
  • Show more ..

Contact

  • Bilkent University
  • Main Campus Library
  • Phone: +90(312) 290-1298
  • Email: dspace@bilkent.edu.tr

Bilkent University Library © 2015-2025 BUIR

  • Privacy policy
  • Send Feedback