Browsing by Subject "1980s Turkey"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Türkiye’de 1980’ler ve tüketim kültürü: medya ve reklamların rolü(Bilkent University, 2025) Sağıroğlu, Nehir Nisa; Yertutanol, Yiğit; Köklü, Baran; Armağan, Sevim Melis; Saygılı, AtaBu makale, 1980’ler Türkiye’sinde medya ve reklamcılık faaliyetlerinin tüketim kültürü üzerindeki dönüştürücü etkisini inceleyecektir. Özellikle tüketim kültürünün ekonomik ve sosyal nedenleri, tüketici kimliğinin oluşumu ve medya ile reklamcılık aracılığıyla yön bulan tüketici davranışları, dönemin sosyo-ekonomik ve politik durumu üzerinden ele alınacaktır. Türkiye’nin 1980 yılları, tüketim kültüründeki dönüşümün hızlandığı ve medya ile reklamcılık sektörlerinin bu süreçte önemli bir rol oynadığı bir dönem olmuştur. Ekonomik liberalleşme politikaları, toplumsal değerleri değiştirerek tüketici toplumunu ihtiyaç temelli tüketimden isteğe dayalı tüketim anlayışına yönlendirmiştir. Medya araçlarının yaygınlaşması ve reklam stratejilerinin gelişmesi, tüketicilerin ürünleri satın alma davranışlarını etkilerken, aynı zamanda toplumsal ve kültürel değerlerin yeniden şekillenmesine de yol açmıştır.