Browsing by Author "Lane, Jennie Farber"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Forms of support and challenges to developing international-mindedness: a comparative case study within a national and an international school in Turkey(Routledge, 2019) Metlia, Akın; Martin, Robin Ann; Lane, Jennie FarberThis paper uses mixed methods to explore perceptions of international-mindedness within two case study schools in Istanbul, Turkey: a national school with mostly Turkish students and an international school with students from many nationalities. Using a conceptual framework developed by an international education programme, the authors critically analyse pillars of international-mindedness: multilingualism, intercultural understanding, and global engagement. Findings reveal that the national school was striving to overcome limitations of homogeneity, while the international school struggled to address its assumptions that a heterogeneous population alone would be enough to encourage intercultural understanding. Neither school had developed clear conceptual links among multilingualism, intercultural understanding, and global engagement. Thus, deliberate efforts are needed to provide students with experiences that foster international-mindedness. Other researchers and educators can use this framework and associated methods to examine how international-mindedness is implemented in different schools in other regions of the world.Item Open Access A study of the writing strategies of renowned conservationists: implications for place-based education in Turkey(Hacettepe Üniversitesi, 2014-10) Özdağ, U.; Lane, Jennie FarberGünümüzde gençlerin büyük birbölümü doğal dünyadan bağları kopuk olarak yaşamaktadır. Doğa ile olumlu bağlantılar geliştirmenin bir yolu öğrenmenin okul bahçeleri, yakınsemtler ve halka ait parklar gibi yöreye ait doğal alanlarda gerçekleşmesidir. Çoğu zaman yöre odaklı eğitim olarak tanımlanan bu süreç, doğagünlüğütutmayı da içeren çeşitli arazi çalışması tekniklerinden faydalanır. Doğa günlüğütutma öğrencilere, yaşadıkları yöreye ait alanları daha derinine inceleyebilmeyi, canlı ve cansız unsurlar arasındaki ilişkileri tespit edebilmeyi ve yaşadıkları yörenin değerine dair farkındalık geliştirmeyi sağlar. Öğrencilere sunulacak yazım modelleri ve yönlendirici bilgiler onların daha anlamlı ve faydalı günlükler tutmalarına yardımcı olacaktır. Bu çalışma,doğa günlüğü tutmanın en etkili uygulamalarını tespit etmek için iki ayrı ülkenin yakın tarihinde ünlü doğa korumacıların yazım stratejilerini kıyaslamıştır. Amerika Birleşik Devletleri’nden doğa korumacı Aldo Leopold’un yazılarıkavramlaştırdığı “Toprak Etiği”ni teşvik etmek için uzun zamandır kullanılırken, ülkemizden doğa korumacıHikmet Birand’ın yazılarınınçevre eğitiminde kullanılması benzer potansiyeli ortaya çıkaracaktır. Gerçekleştirilen içerikanaliziile, sözkonusu bilim insanlarınınöznitelikve yazım amaçlarını ortaya koyan beş yazım temalıbir çerçeve yaratılmıştır. Makale, Türk milli müfredatında yöre odaklı doğa günlüğü kullanımını teşvik edebilecek bu yapının kullanılmasınayönelik tavsiyelerle sona ermektedir.Item Open Access Teachers' narratives: a source for exploring the influences of teachers' significant life experiences on their dispositions and teaching practices(Elsevier, 2018) Altan, Servet; Lane, Jennie Farber