Browsing by Author "Arslan, Zeynep"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Arslan Ailesi’nin Makedonya’dan göçü(Bilkent University, 2017) Uzun, Ahmet Furkan; Çorbacı, Burak; Yılmaz, Yaprak Sultan; Akkaş, Mediha Beste; Arslan, ZeynepItem Restricted Denim sektöründe Türkiye'den bir başarı hikayesi: Mavi Jeans(Bilkent University, 2018) Solmaz, Bengisu; Demiralp, Fırat; Diri, Burcu; Yılmaz, Ata Can; Arslan, ZeynepMavi Jeans markası, kurucusu Sait Akarlılar’ın 30 yıllık deneyimiyle yalnız Türkiye’de değil birçok ülkede adını duyurmayı başarmış bir denim markasıdır. Mavi’nin kuruluşu ve gelişimi üzerine odaklanılarak projenin ana hattı oluşturulmuştur. Amerika’da çalışan işçilerin daha rahat ve dayanıklı kıyafetlere sahip olması amaçlanarak yapılan kot pantolonların sonrasında büyük bir akıma dönüşüp Türkiye’ye dağılışındaki sebepler ve bu süreçte rol oynayan insanların üzerinde durulmuştur. Ayrıca markanın yerel medya ve dünya medyasında yaptığı reklam kampanyaları ve iş birliklerinin Mavi’nin marka isminin sağlamlaşması adına büyük rol oynadığından bahsedilmiştir. Dünya çapında tanınan manken ve tanınmış birçok isimle çalışan marka, aynı zamanda “çok mu çok oluyoruz.” sloganıyla kararlı ve kendine güvenen bir marka olduğunu göstermiştir.Item Open Access Stakeholder perceptions on an institutional classroom observation system in an English language preparatory program of a foundation university in Turkey(2021-03) Arslan, ZeynepThis case study investigated the perceptions of the main stakeholders on an institutional classroom observation system in the English language preparatory program of a foundation university in Ankara. In this regard, it explored how the stakeholders perceive the relationship between the institutional classroom observation system and English as a foreign language teachers’ professional development in terms of teaching quality and teacher reflectivity. To this end, 44 EFL instructors, eight classroom observers, and three administrators took part in the study. The data were derived through a questionnaire with open-ended questions, semi-structured interviews, and the document regarding the system was utilized as another data source. The results of the content analysis revealed that each stakeholder group has their own perception on the observation system, and its relation to teaching quality and teacher reflectivity.Item Restricted Türkiye’nin ilk yogisi: Kazım Gürbüz(Bilkent University, 2020) Arslan, Zeynep; Sezgin, Şebnem; Ceyani, Efe Eren; Niseoğlu, Damla; Kurumlu, Ali1920 doğumlu Kazım Gürbüz küçük yaştan itibaren din ve yogayla yakından ilgilenmiş ve daha kapsamlı bir yoga eğitimi almak için Himalayalar’a gitmiştir. Eğitimini tamamladıktan sonra bir trafik kazası geçiren Kazım Gürbüz, kaza sonucu felç geçirmiş ve yıllar içerisinde bulduğu ve uyguladığı fiziksel hareketler yardımıyla kendisini tedavi etmiş ve sağlığına kavuşmuştur. Bu fiziksel hareketler disiplinini kendisine bir felsefe edinip insanlara yardım etmeyi kendine bir “misyon” belirlemiştir. Bu misyon doğrultusunda hem Türkiye’de hem de yurtdışında, geliştirdiği tekniklerle hastaları tedavi etmiş olan Kazım Gürbüz, günümüzde de ailesiyle birlikte bu disiplini uygulamaya devam etmektedir.