Scholarly Publications - Library
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11693/115698
Browse
Browsing Scholarly Publications - Library by Author "Korkut, Şelale"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Ankara'daki üniversite ve halk kütüphanelerinde çalışan kütüphanecilerin iş doyumları üzerine bir araştırma(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2010) Yılmaz, B,; Korkut, ŞelaleKişinin yaptığı işten hoşnut olması anlamına gelen iş doyumu genelde ve kütüphanecilik alanı açısından işteki başarı ve verimliliği etkileyen, aynı zamanda insanın yaşamdan doyum almasına önemli katkıda bulunan çok boyutlu bir olgudur. Bu çalışmada, öncelikle iş doyumu hakkında genel ve kütüphanecilik temelli kuramsal bilgi verilmiştir. Daha sonra yapılan araştırma sonuçları değerlendirilmiş ve konu ile ilgili öneriler sunulmuştur. Bu calışmaya konu olan araştırma Ankara’da bulunan üniversite ve halk kütüphanelerinde çalışan kütüphaneciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ankara’daki on üniversite kütüphanesinden 69, altı halk kütüphanesinden 20 olmak üzere toplam 89 kütüphaneciye Mayıs 2009 tarihinde anket uygulanmıştır. Anket icin Spector’un “İş Doyumu Ölçeği” temel alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, üniversite ve halk kütüphanelerinde çalışan kütüphanecilerin genelde iş doyumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadığı, ancak, bazı unsurlar arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.Item Open Access Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2009) Yılmaz, B.; Köse, E.; Korkut, ŞelaleOkuma alışkanlığı bireysel ve toplumsal gelişme ölçütleri arasında yer almaktadır. Üniversite öğrencileri güçlü okuma alışkanlığına sahip olması beklenen bir gruptur. Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde öğrenim gören dördüncü sınıf lisans öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı düzeylerini ve bu alışkanlıklarına ilişkin çeşitli özellikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede, bu üniversitelerin ilgili fakültelerindeki toplam 104 öğrenciye, 2008 Aralık ayında anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda her iki üniversite öğrencilerinin de zayıf bir okuma alışkanlığına sahip oldukları anlaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin düzenli okumadıkları, okuyacakları kitapları daha çok satın aldıkları görülmüştür. Öğrenciler, genelde zaman yetersizliği nedeniyle okuyamamaktadırlar. Kütüphane kullanma öğrencilerin okuma alışkanlığı ile bağlantılı olarak gerçekleştirdikleri bir etkinlik değildirItem Open Access Kamu yönetimi ve siyaset bilimi öğrencilerinin düşünce özgürlüğü konusundaki görüşleri üzerine bir araştırma(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2011) Besimoğlu, C.; Korkut, ŞelaleDüşünce özgürlüğü her türlü basılı, görsel, işitsel yayından serbestçe yararlanılması ve öğrenilenlerin özümsenerek, özgün bir şekilde açıklanabilmesiyle gerçekleşir. Halk kütüphanelerinden de sorumlu olarak doğrudan toplumu yöneten kişilerin (mülki idare amiri) düşünce özgürlüğü konusundaki görüşleri son derece önemlidir. Bu çalışma, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü ile Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi bölümlerinde öğrenim gören dördüncü sınıf lisans öğrencilerinin düşünce özgürlüğü konusundaki yaklaşımlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede, bu üniversitelerin ilgili fakültelerindeki toplam 58 öğrenciye 2010 Mayıs ayında anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda her iki üniversitedeki Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerinin de düşünce özgürlüğünden yana olmakla birlikte düşünce özgürlüğü hakkında fazla bilgilerinin olmadığı görülmüştür. Düşüncelerin şiddete teşvik etmesi, hakaret, aşağılama ve küfür içermesi durumunda düşünce özgürlüğünün sınırının olması gerektiği öğrencilerin çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. Ancak öğrencilerin yarısı, kütüphanede bazı yayınlara sansür uygulanması yönünde görüşte bulunmuşlardır. Bu da düşünce özgürlüğü ve kütüphaneye yansıması bakımından düşündürücüdür.