• About
  • Policies
  • What is open access
  • Library
  • Contact
Advanced search
      View Item 
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Humanities and Letters
      • Department of English Language and Literature
      • View Item
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Humanities and Letters
      • Department of English Language and Literature
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Three theses on the pedagogical relevance of second language acquisition research

      Thumbnail
      View / Download
      224.6 Kb
      Author(s)
      Eckerth, Johannes
      Date
      2005
      Source Title
      Dil Dergisi
      Print ISSN
      1300-3542
      Publisher
      TÖMER
      Issue
      130
      Pages
      18 - 36
      Language
      English
      Type
      Article
      Item Usage Stats
      79
      views
      59
      downloads
      Abstract
      The paper investigates the relevance of second language acquisition research inside language teaching. As a point of departure, three theses are proposed, each of which suggests a relevance criterion regarding second language acquisition research. These three theses are then exemplified by reference to three empirical studies in classroom-based L2 research. In conclusion, it is suggested that the field of task-based research is one in which L2 teaching andL2 research can benefit from each other. It is further proposed how this might be done, such that a cooperative and constructive dialogue between teachers and researchers develops.
       
      Bu yazıda ikinci dil edinim araştırmalarının dil öğretimindeki yeri incelenmektedir. Çıkış noktası olarak, her biri ikinci dil edinim araştırmalarıyla bağlantılı bir uygunluk ölçütü getiren üç tez ileri sürülmektedir. Ardından bu üç tez sınıf ortamında ikinci dil araştırmasını temel alan üç adet ampirik çalışmaya dayanılarak örneklenmektedir. Sonuç olarak, görev tabanlı araştırma alanının ikinci dil öğretimi ve ikinci dil araştırmasının birbirlerinden yararlanabilecekleri bir alan olduğu ileri sürülmektedir. Ayrıca, öğretmenlerle araştırmacılar arasında işbirliğine dayanan ve yapıcı bir diyalogun geliştirilmesi için bunun nasıl sağlanabileceği önerilmektedir.
      Keywords
      Second language acquisition
      Pedagogical relevance of SLA research
      Foreign language pedagogy
      Classroom-based research
      Task-based language learning and teaching
      İkinci dil edinimi
      İkinci dil edinimi araştırmasının pedagojik uygunluğu
      Yabancı dil pedagojisi
      Sınıf tabanlı araştırma
      Görev tabanlı dil öğrenimi ve öğretimi
      Permalink
      http://hdl.handle.net/11693/54597
      Collections
      • Department of English Language and Literature 77
      Show full item record

      Browse

      All of BUIRCommunities & CollectionsTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCoursesThis CollectionTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCourses

      My Account

      Login

      Statistics

      View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

      Bilkent University

      If you have trouble accessing this page and need to request an alternate format, contact the site administrator. Phone: (312) 290 2976
      © Bilkent University - Library IT

      Contact Us | Send Feedback | Off-Campus Access | Admin | Privacy