The CSR agenda of a family holding in oil extraction and mining: an analysis of Turkey’s Pet Holding

Date
2017
Editor(s)
Advisor
Supervisor
Co-Advisor
Co-Supervisor
Instructor
Source Title
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Print ISSN
Electronic ISSN
2147-4524
Publisher
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Volume
Issue
44
Pages
1 - 16
Language
English
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Series
Abstract

This case study focuses on the identity construction process and corporate social responsibility (CSR) efforts of Pet Holding, a Turkish family holding company working in petroleum and gas exploration and extraction as well as in mining, tourism and construction. This study aims to understand how companies determine context and content of their CSR initiatives, the role of CSR in organizational identity construction through qualitative semistructured interviews with the firm’s managers and a quantitative analysis of secondary data. The findings revealed that CSR contributes deeply to organizational identity construction and tends to be influenced by the founder’s personal history and values. The founder’s personality and priorities were found to be critical for any organization’s identity construction, but especially important for family holdings.


Bu örnek olay analizi petrol arama, madencilik, turizm ve inşaat sektöründe faaliyet gösteren bir aile holdingi olan Pet Holding'in kimlik inşa sürecini ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini incelemektedir. Çalışmanın amacı, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve ikincil verilerin niteliksel incelemesi aracılığıyla, şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kapsam ve içeriğini belirlemek ve kurumsal sosyal sorumluluğun kurum kimliği inşasındaki rolünü anlayabilmektir. İncelenen örnek olay kapsamında çalışma sonuçları kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal kimlik inşasında önemli bir rolü olduğunu ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin seçiminde şirket kurucusunun geçmişinden ve değerlerinden etkilendiğini göstermiştir. Buna ilaveten kurucunun kişiliğinin ve önceliklerinin özellikle aile holdingleri için kurumsal kimlik inşasında kritik bir rolü olduğunu ortaya koymuştur.

Course
Other identifiers
Book Title
Citation
Published Version (Please cite this version)