• About
  • Policies
  • What is open access
  • Library
  • Contact
Advanced search
      View Item 
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Engineering
      • Department of Industrial Engineering
      • View Item
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Engineering
      • Department of Industrial Engineering
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      CCİ Ankara için talep toplama sistemi tasarımı

      Thumbnail
      View / Download
      792.0 Kb
      Author(s)
      Anasoy, Şeyma
      Kara, Semiha
      Koçer, Oğuz
      Taşkın, Gülce Simge
      Yılmaz, Eren
      Kara, Bahar Yetiş
      Taysı, Tansel
      Kökten, Simge
      Date
      2010
      Source Title
      Endüstri Mühendisliği
      Print ISSN
      1300-3410
      Electronic ISSN
      2667-7539
      Publisher
      TMMOB Makina Mühendisleri Odası
      Volume
      21
      Issue
      3
      Pages
      39 - 50
      Language
      Turkish
      Type
      Article
      Item Usage Stats
      120
      views
      42
      downloads
      Abstract
      CCİ Satış ile müşteriler arasında bir arayüz oluşturan ön satış elemanları sabah ve akşam ofise gelmektedir. Harcanan bu zaman müşteri ilişkilerinin azalmasına, dolayısıyla CCİ’nin satış sistemindeki verimliliğinin azalmasına sebep olmaktadır. Ayrıca araç yakıt ve ofis giderlerini arttırmakta, ön satış elemanlarının yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu projenin amacı, CCİ Ankara için yeni bir “Talep Toplama Sistemi” oluşturmaktır. Sistem, ön satış elemanlarının günlük iş akış süreçlerini yenilemiş ve talep toplama ağını yeniden oluşturmuştur. Ayrıca ön satış elemanlarının motivasyonlarının artırılması amacıyla yıllık aktivite plan takvimi düzenlenmiştir. Firmaya önerilen sistem şu an uygulanmakta olup yapılan analizler sonucunda giderlerde ofiste ortalama %30, araçta %12, personel servislerinde ise %60 oranında azalma olduğu saptanmıştır. Ön satış elemanlarının sayısı 84’ten 76’ya düşürülmüş olup, müşteri başına harcanan zaman artırılmıştır.
       
      Pre-sellers make a connection between CCI sale department and the customers. They have to go to office every morning and evening but the time spent in office decreases customer relations and this situation decreases efficiency of sale system. “Also, fuel and office expenses increase and life standard of pre-sellers is affected. The aim of the project is to design a new “Demand Collection System” for CCI Ankara. Pre-sellers ‘job flow and pre-sellers’ customer routes are reorganized. In addition, annual activity plan calendar is made to improve pre-sellers’ motivation. The system is implemented; as a result, office expenses decrease 30%, number of vehicles decreases 12% and employees’ service decreases 60%.
      Keywords
      Ön satış elemanı
      Talep toplama sistemi
      İş paketleri
      Rotalama
      Sezgiseller
      Pre-seller
      Demand collection system
      Job flows
      Routing
      Heuristics
      Permalink
      http://hdl.handle.net/11693/54400
      Collections
      • Department of Industrial Engineering 733
      Show full item record

      Browse

      All of BUIRCommunities & CollectionsTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCoursesThis CollectionTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCourses

      My Account

      Login

      Statistics

      View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

      Bilkent University

      If you have trouble accessing this page and need to request an alternate format, contact the site administrator. Phone: (312) 290 2976
      © Bilkent University - Library IT

      Contact Us | Send Feedback | Off-Campus Access | Admin | Privacy