• About
  • Policies
  • What is open access
  • Library
  • Contact
Advanced search
      View Item 
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Economics, Administrative And Social Sciences
      • Department of Political Science and Public Administration
      • View Item
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Faculty of Economics, Administrative And Social Sciences
      • Department of Political Science and Public Administration
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Erkekliğin Yol Hali: “Sarı Mercedes” ve “Otobüs” Filmlerinde Erkeklik Kurguları

      Thumbnail
      View / Download
      187.3 Kb
      Author(s)
      Akyüz, Selin
      Dabak, B.
      Date
      2017
      Source Title
      Fe Dergi
      Print ISSN
      1309-128X
      Publisher
      Ankara Üniversitesi KASAUM
      Volume
      9
      Issue
      1
      Pages
      80 - 91
      Language
      Turkish
      Type
      Article
      Item Usage Stats
      113
      views
      228
      downloads
      Abstract
      Bu çalışma Tunç Okan’ın Otobüs (1974) ve Sarı Mercedes (1992) filmlerindeki erkeklik temsillerini analiz edecektir. Filmler, genelde göç, özelde yolda olma hali bağlamında tartışılacaktır. Tartışmanın teorik arka planında Spivak’ın (1992) “madun konuşabilir mi?” ve Maggio’nun (2007) “madun duyulabilir mi?” soruları ödünç alınarak iki film tartışılacaktır. Çalışmanın ana sorusu, eğer erkeğin erkekliği hep başka iktidar formlarının nezdinde, onlarla ilişkili ve onlar tarafından üretiliyor ve aynı zamanda başka iktidar formlarını üretebiliyorsa; bu iktidar formlarının olmadığı ya da etkisinin azaldığı göçme haline bağlı yersiz yurtsuzluk halinde erkeklik kurgusu nasıl kırılıyor ve nasıl tamir ediliyor etrafında şekillenmektedir. Madunun konuşamadığı, kimlik olarak yer bulamadığı, mekan hakimiyetini kaybettiği Otobüs filminde, iktidarın kurumsallaştırdığı aygıtlar üzerinde hakimiyetini kaybetmiş bir erkeklik kurgusu öne çıkmaktadır. Sarı Mercedes filminde ise konuşan ama duyulamayan madun, herhangi bir mekana ait değildir. Kırılmış, çizilmiş erkekliğinin ikamesi arabasıdır ancak filmin sonunda o da “perte çıkmıştır”. Yol aracılığıyla bağlamdan kopup madunlaşan erkeklikler bastırılmış ya da kışkırtılmıştır.
      Keywords
      Erkeklik
      Madun
      Türk sineması
      Otobüs
      Sarı Mercedes
      Masculinities
      Subaltern
      Turkish cinema
      Otobüs (The Bus)
      Sarı Mercedes (Mercedes Mon Amour)
      Permalink
      http://hdl.handle.net/11693/54297
      Collections
      • Department of Political Science and Public Administration 612
      Show full item record

      Browse

      All of BUIRCommunities & CollectionsTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCoursesThis CollectionTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsCourses

      My Account

      Login

      Statistics

      View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

      Bilkent University

      If you have trouble accessing this page and need to request an alternate format, contact the site administrator. Phone: (312) 290 2976
      © Bilkent University - Library IT

      Contact Us | Send Feedback | Off-Campus Access | Admin | Privacy