Türkiye’de renkli yayın dönemine geçildikten sonraki süreçte araba reklamlarındaki değişim
Date
2018Publisher
Bilkent University
Language
Turkish
Type
Student ProjectItem Usage Stats
190
views
views
1
downloads
downloads
Series
Abdürrahim Özer, HIST 200-15 (2017-2018 Spring) ; 9
Abstract
Bu araştırmada, Türkiye’de renkli yayına geçişten sonraki süreçte,!980’lerden sonra, araba reklamlarının değişimi, değişimin nedenleri ve hedef kitle üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu süreç içinde araba algısının değişimi, simgeselleştirilmiş olgular, istatistikler (yıllara göre markaların satış ve reklam verme oranları), ülkenin sosyal kültürün dinamiğinin araba reklamlarında etkileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, araba reklamlarında kullanılan temaların, mizah, incelenmesi. Yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılarak araştırma tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Araba, Otomobil, temalar, Otomobil reklamları, Araba reklamı, istatistikler, Türkiye, olgular, değişim, renkli yayın dönemi. In this research, the change of car ads in the process of the transition to colored broadcasting in Turkey, its causes and its impact on the target audience were examined. In this process, the change of car perception, the symbolization of gender, collection of datas which includes the percentage of advertising, the social and political Dynamics of the country are focused on the effects of car advertisements. Also, what themes are used in car advertisement. Research has been completed by using written and oral sources.
Keywords
ArabaOtomobil
Temalar
Otomobil reklamları
Araba reklamı
İstatistikler
Türkiye
Olgular
Değişim
Renkli yayın dönemi
Car
Car advertisement
Automobile
Automobile advertisements
Turkey
Gender
Statistic
Change
Colored broadcasting period
Permalink
http://hdl.handle.net/11693/51661Collections
- History of Turkey 4307