• About
  • Policies
  • What is openaccess
  • Library
  • Contact
Advanced search
      View Item 
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Applied Schools
      • School of English Language
      • Units
      • English Language Preparatory Program
      • View Item
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Applied Schools
      • School of English Language
      • Units
      • English Language Preparatory Program
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      A case study on instructors' perceptions of writing exam grading criteria

      Thumbnail
      View / Download
      234.9 Kb
      Author
      Tarkan Yeloğlu, Yeşim
      Seferoğlu, G.
      Yeloğlu, H. O.
      Date
      2013
      Source Title
      Hacettepe University Journal of Education
      Print ISSN
      1300-5340
      Publisher
      Hacettepe University
      Volume
      28
      Issue
      1
      Pages
      369 - 381
      Language
      English
      Type
      Article
      Item Usage Stats
      93
      views
      18
      downloads
      Abstract
      This study was conducted to analyze the instructors' perceptions of the writing exam grading criteria used in the Faculty Academic English within the context of Freshman English courses at a private university in Turkey. Fifty-five instructors were involved in the study. The data were collected via quantitative and qualitative data collection instruments. Close-response items provided quantitative data and the qualitative data were derived from open-response items. The results indicate that the instructors believe the criteria help to establish standard grading across the program. However, they still have some doubts about the way the criteria are applied across the program while assessing students' writing. It is noteworthy that the instructors in this study had different perspectives and approaches while using the criteria in their own settings. Therefore, the results of this study highlight a crucial need for training the raters on how to apply any grading criteria to ensure objectivity in student assessment.
       
      Bu çalışma, Türkiye’de özel bir üniversitede öğretim elemanlarının, İngilizce akademik yazma dersi için kullanılan yazma sınavı değerlendirme ölçütleri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Araştırmaya 55 öğretim elemanı katılmıştır. Veriler kapalı ve açık uçlu soruların bulunduğu bir anket ile gönüllü öğretim elemanları ile yapılan mülakatlardan elde edilmiştir. Anketteki kapalı uçlu sorulardan nicel veriler, anketteki açık uçlu sorular ile yapılan mülakatlardan ise nitel veriler sağlanmıştır. Sonuçlar, öğretim elemanlarının genel olarak var olan ölçütlerin Akademik İngilizce Programı içinde standart bir değerlendirmeyi sağladığını düşündüklerini göstermektedir. Ancak, ölçmede kullanılan kategorilerin eşit olarak puanlandırılmaması ve ölçütlerin bütün öğretim görevlileri tarafından aynı şekilde kullanılmadığı yönünde kaygılar mevcuttur. Öğretim elemanlarının ölçütleri kullanırken farklı bakış açıları ile hareket ettikleri görülmüştür. Elde edilen bulgulara dayanılarak değerlendirme ölçütlerinin güvenirliğini artırmaya yönelik değerlendiricilerin eğitilmesi gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur
      Keywords
      Academic writing
      Assessment criteria
      English
      Instructors
      Perceptions
      Akademik yazım
      Değerlendirme ölçütleri
      İngilizce
      Öğretim görevlileri
      Görüşler
      Permalink
      http://hdl.handle.net/11693/11309
      Collections
      • English Language Preparatory Program 7
      Show full item record

      Browse

      All of BUIRCommunities & CollectionsTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsThis CollectionTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartments

      My Account

      Login

      Statistics

      View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

      Bilkent University

      If you have trouble accessing this page and need to request an alternate format, contact the site administrator. Phone: (312) 290 1771
      Copyright © Bilkent University - Library IT

      Contact Us | Send Feedback | Off-Campus Access | Admin | Privacy