Sana margarin reklamlarının sosyal ve ekonomik bağlamda incelenmesi
Date
2022Publisher
Bilkent University
Language
Turkish
Type
Student ProjectItem Usage Stats
17
views
views
2
downloads
downloads
Series
Abdurrahman Özer, HIST 200-1 (2022-2023 Fall);10
Abstract
1950’li yıllarda Türkiye pazarına giren margarin, döneminin adıyla nebati margarin, günümüzde önemini yitirmeyen ve sofralardan eksik olmayan bir besin kaynağıdır. Araştırma kapsamında margarinin tarihinden özetle bahsedilip Türk sofrasına girişi anlatılacaktır. Araştırmanın bu kısmından itibaren özellikle Sana markası üzerinde yoğunlaşacak olan yazı, Sana Margarinin Türk piyasasına girişinden bahsedecektir. Dönem şartlarının reklamlar üzerindeki etkisinden dolayı araştırmanın geri kalan bölümlerinde, Sana reklamları dönemsel olarak incelenilecektir. Bu kapsamda özellikle toplum yapısının reklamlarda kullanılışı, reklamların ekonomik açıdan etkileri nelerdir soruları cevaplanacaktır. From the 1950’s margarine started to penetrate the Turkish market, and it is still one of the most important ingredient in today’s dining habits. The scope of this research starts with margarine’s history and how it entered to the Turkish kitchen. This research will be focusing on Sana brand and how it broke into the Turkish market. Since the conditions of the time is an important factor in marketing, further chapters will be divided into three and examaniton will be done in relation with them. Advertisement’s usage of public and their economic impacts will also be discussed in this research paper.
Keywords
MargarinReklamcılık
Toplum
Medya
Sana
Reklam
Margarine
Marketing
Society
Media
Sana
Advertisement
Permalink
http://hdl.handle.net/11693/112090Collections
- History of Turkey 4307