Browsing by Subject "Village"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Alman bir şarap uzmanıyla ünlenen köy: Şirince(Bilkent University, 2020) Acar, Mehmet Kaan; Bozkurt, Doğa; Ateş, Mert; Şanap, Atasagun Samed; Kılınç, SelenGünümüzde Şirince köyünün şarapları ile anılmasında 1998 yılında Şirince’ ye turist olarak gelen Alman asıllı Helmut Hermann Krauss’un bölgenin şarap üretimi için ne kadar elverişli olduğunu fark etmesi ve gördüğü şarap üreten köylülerden etkilenip bölgeye yatırım yapmaya karar vermesi en büyük etkendir. Bu sayede Şirince köyünde şarap üretimi ve şarapçılık teknikleri daha sistematikleşti. Bunun yanı sıra fabrika meyve şarabı üretimiyle de Şirince’de ismini öne çıkardı. Şirkete, 2007 yılında çıkarılan bandrol uygulamasına uymamaktan dolayı 21 milyon lira değerinde ceza kesilmesi ile kurucular fabrikayı kapatarak borçlarıyla beraber fabrikayı terk etti. İflasa rağmen bugün Krauss ve ortakları yeni kurulan şarap evlerinde üretime devam ediyorlar.Item Restricted Bir gürcü köyü Hayriye'nin tarihsel değişimi ve gelişimi(Bilkent University, 2021) Kabadayı, Kaan Berk; Uysal, Mehmet Onur; Aktuz, Aykut; Kılıç, Fatih İmran; Özen, MehmetBursa, İnegöl'de bir Gürcü köyü olan Hayriye köyünün toplumsal tarihinin incelendiği bu çalışmada, mevzubahis köyün kuruluşu, kültürü, toplumsal yapısı, siyasi ve sosyal olaylardan etkilenerek bugünlere gelişi incelenmektedir. Çalışmada Cumhuriyet öncesi dönemde köyün tarihine ve coğrafyasına kısaca yer verilmiş, köy halkının kökeni, kültürü ve değerleri anlatılmıştır. Köydeki eğitim, sağlık, ulaşım gibi hizmetlerin gelişiminden, köy kalkınma kooperatifinden, bahsedilmiş; bu çalışmalara öncülük eden Ahmet Özkan ve Faik Ertan'ın hayatlarına değinilmiştir. Köyün bugünlere gelmesinde önemli bir yeri olan yurt dışına işçi göçlerinin Hayriye köyüne olan etkisi üzerinde durulmuş; göçlerin, siyasi olayların köye, köy halkına ve köy ekonomisine etkileri incelenmiştir.Item Restricted Eğitim neferi: Kazım Taymaz(Bilkent University, 2018) Taymaz, Nejan; Gür, Hazal; Şeren, Batu; Yönak, Fırat; Gün, Ekin BerkayKazım Taymaz Köy çocukları Eğitim Derneğinin kurucusudur. Taymaz, hem kendi eğitim hayatında yaşadığı zorluklar hem de öğretmen olarak çalışırken gördüğü imkansızlıklar sonucunda eğitim almaya gücü yetmeyen öğrencilere yardım etme kararı aldı. Birçok öğrenciye evinin kapısını açtı ve eğitimlerine katkı sağladı. öğrenci sayısının artmasıyla tek başına bütün öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayamamaya başladı ve Köy çocukları Eğitim Derneğini kurdu ve dernek bünyesinde 2500 kadar öğrencinin meslek sahibi olmasını sağladı. Yürüttüğü çalışmalar sayesinde pek çok kurum ve kuruluşlardan ödüller aldı.2010 yılında ise Taymaz hayatını kaybetti. Kazım Taymaz’ın vefatından sonra da bıraktığı fikirlerinin ışığında birçok kurum ve kuruluş Taymaz’ın mirasını sürdürmektedir.Item Restricted Erzurum'da bulunan Başçakmak Köyü'ndeki köy ve hayvan kooperatifi'nin tarihsel gelişimi ve Haykoop'a dahil olma süreci(Bilkent University, 2018) Büyükkoru, Berkay; Özcan, Deniz; Saylık, Kaan; Taşkaya, Sarp; Yörük, BurakBu ödevde, Türkiye’de bir türlü beklenen gelişmeyi gösteremeyen hayvan ve köy kooperatifçiliği, Erzurum Başçakmak Köyü Köy Kooperatifi örneği üzerinden değerlendirilmiştir. İşbu kooperatifin kuruluşundan günümüze karşılaştığı sorunlar, faaliyetleri ve gelişim süreci, özellikle Doğu Anadolu Bölgesi kooperatiflerinin örgütlenme sıkıntıları ve Türkiye Hayvancılık Kooperatifleri Merkez Birliği’nin bu konular üzerindeki etkisi, tarihsel süreç altında siyasi, beşeri ve ekonomik yönlerden incelenmiştir. ödev hazırlanırken yazılı ve sözlü kaynaklara başvurulmuştur ve bu kaynaklardan elde edilen bilgiler tarafsız bir şekilde aktarılmıştır.Item Restricted Köy enstitüsü öğretmeni Ali Gökçe’nin hayatı(Bilkent University, 2021) Haholu, Ada; Güneri, Hüseyin Doğukan; Özmert, Alp; Kaya, Atakan; Karabıyık, Aşkın AdaAli Gökçe’nin hayatını anlatacağımız bu çalışmada ilk olarak Ali Gökçe’nin hayatında dair kısa bir bilgi vermek büyük önem taşır. Ali Gökçe 1932 yılında dünyaya gelmiştir. Ailesinin teşviği üzerine köy enstitüsüne başlar. Burada öğretmenlik yolunda ilk adımlarını atar ve bu konuda lisansını tamamlar. Daha sonrasında mezun olduktan sonra ilk görev yeri olan Çöplü köyüne atanır. Burada çalıştıktan sonra köy enstitüleri kapatılana kadar sırasıyla Eskiyapar köyü, Yerköy, Sarıağaç köyü ve Başıbüyüklü köyünde görev alır. Köy enstitüleri kapatıldıktan sonra ailesiyle beraber Ankara’ya yerleşen Ali Gökçe öğretmenlik hayatına burada 18 yıl kadar devam eder. Daha sonrasında 1977 yılında emekli olur. Ali Gökçe’nin hayatında büyük bir yer kaplayan köy enstitülerine bu araştırmada ağırlık verilecektir.Item Restricted Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve kırsal kalkınma faaliyetleri(Bilkent University, 2021) Ayaz, Eda İrem; Budak, Yağmur; Özbay, Ece; Özdemir, Aslı Zeynep; Özlü, ArdaKöy Hizmetleri Genel Müdürlüğü 1984 yılında kırsal kalkınmayı desteklemesi, köy yollarının onarımı ve geliştirilmesi ve köylere elektrik ve içme suyu sağlanması gibi birçok hizmeti vermesi amacıyla kurulmuştur. Bu kurum, kırsal kalkınma bağlamında birçok proje ve çalışmaya imza atmıştır ve aktif olduğu seneler içerisinde sürekli olarak gelişimini sürdürmüştür. Hizmetlerini ülke genelinde sürdüren genel müdürlük 2005 yılında yerel çalışmalara ağırlık verilebilmesi için kapatılmıştır ve yetkileri il özel idarelerine devredilmiştir.Item Restricted Kuruluşundan günümüze Kızılcahamam'daki köy dernekleri: Beşkonak Köyü örneği(Bilkent University, 2018) Çakar, Begüm; Akçay, Cafer Mertcan; Deniz, Merve; Kaya, Selin; Toplupata, Utku“Kuruluşundan Günümüze Kızılcahamam’daki Köy Dernekleri: Beşkonak Köyü örneği” adlı çalışmanın konusu Kızılcahamam’da 1960’lı yıllarda yoğun olarak gerçekleşen iç göçün ve sebeplerinin incelenmesi, Beşkonak Köyü örnek alınarak köy derneklerinin kuruluşu, faaliyetleri ve köy üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Bu çalışmada 1975 yılında kurulan, fakat resmi bir dernek olması ancak 2014 yılında mümkün olan Beşkonak Köyü Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği üzerinde araştırmalar yapılmış; derneğin kurucusu, şu anki başkanı ve de bir üyesiyle röportajlar yapılmıştır. Bu bağlamda, projenin amacı Beşkonak Köyü Derneği üzerinden köy derneklerinin çalışma prensiplerini incelemek, köy ve köylüyle olan etkileşimlerini ortaya koymak ve göçe rağmen köy derneklerinin toplumsal bütünlüğün sağlanmasındaki önemini gözler önüne sunmaktır.Item Restricted Malatya Akçadağ Köy Enstitüsü(Bilkent University, 2022) İnce, Asya; Puslu, Beyza; Türkoğlu, Tolga Ata; Araz, İlkay; Doğangün, Zeynep CerenKöy Enstitüleri, Türkiye’de ilkokul öğretmeni yetiştirmek amacıyla; dönemin milli eğitim bakanı Hasan Ali Yücel tarafından yönetilen bir projeyle 1940 yılında açılmış olan okullardır. Akçadağ Köy Enstitüsü de bu proje kapsamında açılmış olan okullardan biridir. 1940-1954 yılları arasında Akçadağ Köy Enstitüsü olarak işlev gösteren bu kurum, 1954 yılında Akçadağ İlköğretmen Okulu olarak değiştirilmiş ve 1970 yılına kadar bu isimle devam etmiştir. Bu değişiklik sadece isim değişikliği olarak kalmamış; yerleşkenin mimari yapılarından müfredatına, ilk dönemde (1940-1954) kız-erkek karışık öğrencilerden oluşan sınıfların ikinci dönemde (1954-1970) sadece erkek öğrencilerden oluşmasına kadar büyük değişimler göstermiştir. Prof. Dr. Ferit Pehlivan da 1955 yılında Akçadağ İlköğretmen Okulu’nda okumuş ve buradan mezun olmuş değerli bir isimdir. Akçadağ Köy Enstitüsü ve İlköğretmen Okulu’nun Türk eğitim tarihindeki önemini anlamak için açısından Ferit Pehlivan’ın hayatını, akademik kişiliğini ve eğitime yaklaşımını araştırmak faydalı olmuştur.Item Open Access New chocolate to the early village(2006) Rahimguliyev, B.The use of proverbs and idioms has increased in the contemporary world. The aim of the advertiser is to introduce his product and the aim of the target group of advertisement is to choose the best product for his good. The advertisement companies use various words and shapes according to the cultural levels of the target groups in order to have the product been seen perfect. Since proverbs and idioms are easy to keep in mind, they are frequently used in the advertisements. In this study, how an idiom has been used as a part of an advertisement and what kind of transformations it receives is studied. The process of the arrival of the Eti Chocolate to the village, and the loss of the Agha's authority are visualized. First of all, the efficiency of the proverbs and idioms in the villages where oral culture is very common is emphasized, on the other hand we see the collapse of this tradition with the use of the same idiom. Though the idiom reminds the real meaning of it at first, through the advertisement the idiom looses its both meaning and function. Thus, we witness the corruption and transformation of the idioms and proverbs through their uses as a part of advertisement in the contemporary world.Item Open Access The parody of "Prayer for Rain" and "Quack's Healing" in the movie "Swindler"(2007) Yekdeş, Ömer FarukSimon Dentith defines parody as "any cultural practice that critically or allusively imitates another cultural product or practice". Examined in terms of this definition, "praying for rain" and "quack's hearing" in the movie entitled "Swindler" starring Kemal Sunal, are seen to be parodied. The movie, transforming these two folkloric practices, turns them into objects of humor with the aim of criticism. And in so doing, the movie takes these practices as peculiar to villagers and satirizes them from an urban point of view.Item Open Access Parody of village in the advertisements(2006) Kebeli, S.This paper examines the advertisement of Ulker's Icim Yogurt as an example of how advertisements approach village as a subject. The main concepts of this advertisement are village and city, factory production and individual production that are constructed in relation with the term of "binary opposition". The advertisement breaks the relation of village to "being natural" and it ascribes the notion of being natural to Icim Yogurt which is a factory product. In this way, it parodied village and the discources that refer village as a source of natural life have been undermined. In conclusion, this advertisement can be taken as an example of media manipulation of our common ways of thinking by parodying village.Item Restricted Trabzon Beşikdüzü Köy Enstitüsü(Bilkent University, 2019) Bilir, Hami Bahadır; Ceylan, Berkant; Sel, Bilgehan; Çolak, Sena Nur; Ayrancı, Enes UbeydullahTürkiye Birinci Dünya Savaşı'nın verdiği buhran ortamından çıkma çabaları içerisindeydi. Fakat bu pek mümkün olmamaktadır çünkü kapıda İkinci Dünya Savaşı tehdidi vardı. Türkiye savaşa girmek istememişti ve ekonomik devrimler sayesinde muasır medeniyetler arasına girmeye çalışılmıştı. Eğitimde yapılacak olan reformlar sayesinde köyden kente bir kalkınma zinciri kurulmaya çalışılmıştı. Bu zincirin ilk halkası köy enstitüleri olmuştu. 1940'ta açılan Trabzon Beşikdüzü Köy Enstitüsü açıldığı bölgenin halkının modern tarım, hayvancılık, balıkçılık, tekstil, demircilik gibi alanlarda eğitilmesini sağlamıştı. Fakat bir kesim halkın bu okullara yaptığı iftiraları sonucunda yeni seçilen parti tarafından kısa süre sonra kapatıldı. Köy enstitülerinin kapatılmasıyla istenmeyen sonuçlar doğdu.