Browsing by Subject "Tiyatro"
Now showing 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Afife Jale: her life and contribution to the Turkish theatre world as the first Muslim female actress(Bilkent University, 2020) Allahverdiyeva, Fidan; Tanvir, Suheera; Vardak, Malaika; Hassan, Mohamed; Mahmoud, HissamThis research paper depicts how Turkish theatre has evolved since the 1920s. The main focus of this paper is Afife Jale, the first Muslim stage actress in Turkish theatre. Afife Jale was active in the acting industry from the 1920s to 1940s. During this period, the newly found Republic of Turkey began shifting from a conservative society to a secular one under the leadership of Mustafa Kemal Atatürk. Using primary and secondary resources about Afife Jale’s life, our paper shows how Afife Jale might have served as a ‘poster child’ in Atatürk’s reforms towards Muslims and women after the Ottoman period.Item Restricted Alman kabare sanatında bir Türk’ün izi: Şinasi Dikmen(Bilkent University, 2021) Gündüz, Berkay; Yabancı, Eda; Sağlam, Esma; Gerçek, Havva Zeynep; Çöğen, İclal Buse1950-1980 yılları arasında Türkiye'den Almanya'ya yöre halkını ve göçmenlerin sosyo-kültürel yapısını etkileyen işçi göçleri yaşandı. Almanya’ya sağlık memuru olmak üzere gönüllü olarak göç eden Şinasi Dikmen, etkilenen sosyo-kültürel yapıyı gözlemleyerek eleştirel ve mizahi bir dille yazıya döktüğü gözlemlerini toplumla paylaştı. Gazete ve dergilerde yayınladığı mizahi yazılarla Alman mizahçısı Dieter Hildebrandt tarafından keşfedildi. Gerek toplumun gerekse Hildebrandt’ın beğeni ve takdirini toplayan Dikmen, kendine has dili ve üslubuyla Alman ve Türk kültürünün harmanlayarak ortaya koyduğu eserleri daha geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla, 1986 yılında tarihi ve sosyo-kültürel açıdan önemli bir yere sahip olan ilk Türk-Alman kabaresi Knobi Bonbon’u kurdu. Bu araştırmada dönemin gazetelerinden, dergilerde yayınlanan söyleşilerinden ve bizzat Şinasi Dikmen ile yapılan röportajdan yararlanarak Dikmen’in kişisel hayatı ve Türk-Alman sanatına sağladığı katkılar anlatıldı. Yirminci yüzyılda Türk-Alman ilişkilerini anlamak açısından Şinasi Dikmen’in göstermiş olduğu faaliyetler önem göstermektedir.Item Restricted Ankara Birlik Tiyatrosu(Bilkent University, 2018) Yaşar, Ahmet; Kuyucu, Çağatay; Kartal, Dorukan; Gündoğan, Mert; Gündüz, Nur SafaBu makalede; politik tiyatronun sanat ile ilişkisi, politik tiyatronun manifestosunun genel hatları, Ankara Birlik Tiyatrosu‘nun bu manifestoyla olan bağı ve yürüttüğü politik sanat mücadelesi, Ankara Birlik Tiyatrosu‘nun karşılaştığı sıkıntılar ve bunlara ürettiği çözümler incelenmiştir. Bu bağlamda, politik tiyatronun bazı temel kuramcılarından örnekler verilmiştir ve akabinde Türkiye'de Ankara Birlik Tiyatrosu kurulmadan önceki dönemi politik tiyatro seyrine yer verilmiştir. Buna müteakip, Ankara Birlik Tiyatrosu‘nun kuruluşu ve kurucusu Zeki Göker‘in hayatı, Ankara Birlik Tiyatrosu‘nun oyunları ve yaşadıkları zorluklar, dönemin ve Ankara Birlik Tiyatrosu‘nun daha iyi anlaşılması adına Zeki Göker‘in eşi Gül Göker ile yapılan görüşme, dönemsel sıkıntılara farklı bir pencereden bakılması açısından tiyatro kurucularından ve oyuncusu Ender Yiğit ve Anadolu Sanat Merkezi‘nin kurucusu Ertuğrul Cerrahoğlu ile yapılan görüşme ele alınmıştır.Item Restricted Başkent Tiyatrosu ve Mehmet Tahir İkiler(Bilkent University, 2020) Büyük, Arda Akça; Ulubek, Beyza; Parmaksız, Derya; Sevinç, Murat; Sezgin, SelinBu araştırma usta tiyatro oyuncusu ve yazarı Mehmet Tahir İkiler'in hayatını ve Başkent Tiyatrosu'nun kuruluş ve gelişimini ele almaktadır. Konservatuar eğitimi almayıp, ailesiyle bu mesleğe girmiş olan İkiler çocukluk döneminden beri sahne yaşamının içerisindedir. İlk sahnesini ise on altı yaşında Mersin'de ailesinin tiyatrosunda almıştır. 1994 yılında Melih Gökçek'in teklifiyle Başkent Tiyatrosu'nu kurmuştur.Kuruluşundan beri Necip Fazıl gibi usta bir isme olan hayranlığından dolayı başta Bir Adam Yaratmak olmak üzere onun oyunlarını oynamıştır. Ayrıca çocuk tiyatrolarına önem vermiştir. İkiler, yirmi beş yıllık bir başarı serüveninin içinde yer almıştır ve 2019 yılında Başkent Tiyatrosu'ndaki işinden emekli olmuştur.Item Restricted Bedia Muvahhit’in yaşam hikayesi(Bilkent University, 2020) Tuğalan, Can; Özdemirci, Doruk; Yıldırım, Gamze; Bolkan, Zeynep Naz; Yıldırım, Buse18 Ocak 1897’de doğan Bedia Muvahhit, 1923’te Halide Edip Adıvar’ın aynı eserinden uyarlanan Ateşten Gömlek ile sinemaya başlamıştır. 1924’te de İbnürrefik Ahmed Nu-ri’nin Ceza Kanunu adlı eseriyle ilk defa sahneye çıkmıştır. Yıllar içerisinde Türkiye’de ve yurt dışında, yerli ve yabancı tiyatro oyunlarında yer almıştır. Sanat hayatı boyunca 200’den fazla sayıda eser içerisinde yer alan Bedia Muvahhit 1975 yılında Şehir Tiyatroları’ndan emekli olmuş ve 1987 yılında Devlet Sanatçısı unvanını almıştır. 20 Ocak 1994 tarihinde vefat etmiştir.Item Restricted Bursa tiyatrosunu değiştiren isim: Yalın Tolga’nın hayatı(Bilkent University, 2023) Alaca, Mustafa Mert; Yarbaş, Aybüke; Şeşenoğlu, Bartu; Tolga, Ege; Kaymakçı, KorayÖmrünü Türkiye’deki tiyatro kültürünün gelişmesine adamış usta tiyatrocu Yalın Tolga’nın Ankara’dan Bursa Devlet Tiyatrosu’na uzanan yolculuğu ve Bursa’daki tiyatro kültürünü nasıl geliştirdiği üzerinde durulacaktır. Tiyatroyu seçimine vesile olan hayata bakış açısı, yetiştiği ortam ve yaşantısının bu görüşe etkisi, konservatuara nasıl girdiği, mezun olduktan sonra Ankara’da kariyer başlangıcı, daha sonra dönemin otoritesiyle arasında geçen sorunlar sonucu Bursa’ya neden yerleştiği, Bursa Devlet Tiyatrosu’ndaki rolü ve kendisinin katkılarıyla Bursa’da yeni bir sanatçı ve özellikle de oyuncu jenerasyonunu nasıl yarattığı incelenecektir. Genel kapsamda, bu projenin Yalın Tolga’nın tiyatro hayatı ve Türk ve Bursa tiyatrosuna katkıları üzerine bir araştırma olması planlanmaktadır.Item Restricted Dublaj sektörünün mutfağından: Sözlendirmen Aydoğan Temel'in kariyeri ve deneyimleri(Bilkent University, 2022) Özdoğan, Gözde Ece; Aslan, İrem; Ovat, Muhammed Emin; Öztekin, Naciye Handenur; Gülcan, Ömer SalihAraştırma Aydoğan Temel’in dublaj sektörüne girişi olan 1980’li yıllar ile 2000’li yıllar arasını kapsıyor. Öncelikle Temel’in sektöre adım atmasının nasıl ve hangi şartlar altında gerçekleştiğinden bahsedildi, Temel’in motivasyonları ele alındı. Sonrasında dublaj sektörünün iç yüzü incelendi. Araştırma, özel kanalların ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK) açılması gibi değişikliklerin dublaj sektöründeki etkilerini inceleyerek devam etti. Seksenli ve 2000’li yılları kapsayan süreçte yaşanan gerek sosyal gerekse teknik değişimlerin dublajı, bu sektörde çalışanları ve Türk dil ve toplumunu nasıl etkilediği Temel’in anıları ve deneyimleri esas alınarak aktarıldı.Item Restricted Fahrunnisa Kadıbeşegil ve Oluşum Dergisi(Bilkent University, 2023) Demirkaya, Bilgehan; Kodal, Ayben İpek; Duygulu, Mehmet Emir; Türker, Ayten; Taşdelen, DelfinOtuz yılı aşkın süre Türk Edebiyatına birçok yazar ve şair kazandıran Oluşum dergisini çıkaran Fahrunnisa Kadıbeşegil, ömrünü sanat ve edebiyata adadı. Dergi içerisinde çeşitli öyküler, şiirler, tiyatro çevirileri, kısa romanlar ve sanat türlerinin tanıtımına yer verdi. Bu yazıda, son demlerine kadar edebiyat ve saantla uğraşan Kadıbeşegil’in hayatı ve Oluşum dergisi incelenecektir. Cemal Süreya, Attila İlhan ve Enis Batur gibi birçok ünlü edebiyatçı bu dergide yer aldı. Yayın hayatı sonrası, sanat ve çevirilerin yanı sıra sosyal kuruluşlarda da aktif rol alarak hayatına devam etti.Item Restricted Haldun Dormen ve Dormen Tiyatrosu(Bilkent University, 2018) Şahin, Melik Burak; Şenocak, Deren; Ergün, Eylül; Urhan, Yunus Emre; Başpınar, ZeynepBu araştırmada, Haldun Dormen’in Tiyatro kariyeri ve Haldun Dormen’in kurduğu Dormen Tiyatrosu incelenmiştir. Haldun Dormen’in tiyatroya başlamasında etkili olan etkenler ve Dormen Tiyatrosu’nun sergilediği önemli oyunlar anlatılmıştır. Bu süreçte yaşanan önemli olaylar ve Dormen Tiyatrosu’nun Türk Tiyatro Tarihine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Araştırma sürecinde yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılmıştır.Item Restricted Işıl Yücesoy Biyografisi(Bilkent University, 2018) Tosun, İclal; Doğan, Selen; Dede, Ecenur; Aydemir, Hüseyin; Yıldırım, Hasanşarkıcı ve oyuncu olan Işıl Yücesoy 2 Ekim 1945 tarihinde Kırklareli’nde doğmuştur. Bu çalışmada Işıl Yücesoy’un ailesi, Ankara Devlet Konservatuarı’nda aldığı tiyatro eğitimi, müzik sektöründeki ve oyunculuk kariyerindeki çalışmaları kronolojik olarak günümüze kadar incelenmiştir. Işıl Yücesoy şu sıralarda İstanbul’da ikamet etmekte, müzik, sinema, dizi ve tiyatro çalışmalarını birlikte yürütmektedir.Item Restricted İzmir Amateur Levantine Theatre(Bilkent University, 2020) Seddik, Haritha; Butt, Eeman; Wali, El Mona; Abuova, Nagima; Kalassina, LoulwaMr. Ugo Braggiotti along with his sister Linda Tito founded what is known today as the 'Izmir Amateur Levantine Theatre' (IALT) back in 2008. By utilizing the little but rich literature surrounding the theatre, this paper will study the different periods of the theatre's life, the history of the people behind the theatre, and how the preservation of the Levantine culture was upheld through customs specific to Levantines in the region. The aim of increasing the theatre's influence and following their predecessor's steps, as we will see, has allowed for the preservation of Levantian culture through the acts and charity work which is what the Braggiottis initially aimed for upon the theatre's establishment.Item Restricted Kader mahkumlarının tiyatrosu: Turgay Tanülkü(Bilkent University, 2021) Çevikbaş, İlay Su; Menekşe, Esra; Parlak, Asu Deniz; Değercan, Beren; Çiçek, Dilan1960-1980 dönemlerinde oluşan siyasi ve ekonomik dalgalanmalar Türk Tiyatrosunu da önemli ölçüde etkilemiştir. Dönemin koşullarının getirdiği kısıtlamaların sanatçıları çok zorlamasına rağmen birçok sanatçı Türk Tiyatrosunun gelişimi için önemli çalışmalarda bulunmuştur. Ankara Devlet Tiyatrosu sanatçılarından Turgay Tanülkü de bu önemli sanatçılardan biridir. Bu zorlu dönemlerde tiyatro eğitimini tamamladıktan sonra hem eğitmen hem de bir sanatçı olarak Türk Tiyatrosu adına önemli işler yapmıştır. Bu araştırmada Turgay Tanülkü ile röportaj yapılarak 1960-1980 dönemi Türk Tiyatrosunun ve kişisel hayatının incelenmesi hedeflenmiştir. Tanülkü’nün Türk Tiyatrosuna olan katkılarının yanında kişisel hayatında çocukluktan itibaren yaşadığı zorluklar, cezaevi sürecinde edindiği tecrübeler ve çocukları için verdiği mücadele bu ödev kapsamında yer almaktadır.Item Restricted Karadeniz türküleri ve türkülerin gülen yüzü: Kamil Sönmez(Bilkent University, 2021) Asiltürk, Örkeş; Düzel, Çağla; Ecin, Mansur; Ünal, Dağhan; Morkoç, Karya HevinKamil Sönmez, Karadeniz müziğine olan katkılarıyla nesilden nesle birçok insanı etkilemiştir. Çoğu neslin türküleriyle büyüdüğü Kamil Sönmez, yalnızca Karadeniz bölgesiyle sınırlı kalmayıp Marmara’dan Güneydoğu’ya, ülkemizin her yerinde kendini sevdiren ve tanınan bir sanatçıdır. Özellikle ülkemizin Karadeniz türküsü kültürüne çok büyük katkıda bulunan Kamil Sönmez, 60’lı yıllardan itibaren günümüze kadar adını ülke çapında duyurmuş olan çok değerli bir sanatçı olmuştur. Gençlik yıllarında yaşadığı bir sürü sıkıntıya ve yaşadığı dönemin zor şartlarına rağmen Ankara Devlet Konservatuarı’nı kazanıp kariyerine adım atmıştır. Yazının kapsamında; kariyerinin başlangıcından, Mahsun Kırmızıgül ile beraber yer aldığı son projesine; doğduğu Perşembe köyünden, üniversiteyi okuduğu Ankara’ya ve yaşamını yitirdiği İstanbul’a kadar 1947-2012 yıllarındaki yaşantısı ve kariyeri ele alınacaktır.Item Restricted Karikatürleriyle ve tiyatro oyunlarıyla iz bırakmış bir isim: Altan Erbulak(Bilkent University, 2020) Dere, Aybüke; Alataş, Ceren; Kayacılar, Ece; Yavavlı, Helin; Karaca, YağmurTürkiye tiyatro tarihinde 1950 ve 1960'lı yıllar toplumsal sorunların öne çıktığı ve politik tiyatro örneklerinin en çok görüldüğü yıllardır. Belirtilen yıllar, Türkiye'nin dış dünyaya açılmasıyla birlikte yeni karikatür anlayışının da en etkin olduğu dönemdir. Altan Erbulak bu dönemde politik ve güldürü tiyatrosu, özellikle de karikatür alanında öne çıkmasıyla Türk mizahının bir parçası haline gelmiştir. Teknolojiye olan düşkünlüğüyle de bilinen Erbulak, karikatürlerinde siyaseti de işlemesi ile döneminin karikatüristlerinden ayrılmaktadır. Bu araştırmada Altan Erbulak'ın yer aldığı gazete haberlerinden, dokümanlardan, karikatürlerinden, kızıyla yapılmış röportajdan ve fotoğraflardan yararlanılmıştır. Bu kaynaklar doğrultusunda Erbulak'ın özel hayatı, sanat hayatı, teknolojiye bakış açısı ve siyasete yaklaşımı ele alınmıştır. 1950 ve 1960'lı yıllardaki yeni karikatür anlayışını, tiyatroya bakışı ve siyasetin sanata etkisini anlama adına dönemin başarılı sanatçısının hayatı ve eserleri bize yol gösterecektir.Item Restricted Kavuklu bir tiyatrocu: Ferhan Şensoy(Bilkent University, 2021) Çınar, Ezgi; Çelik, Aybüke; Uzun, Gökçenaz; Perver, Gökçen; Yılmaz, Arzu1951 yılında dünyaya gelen ve Türk tiyatrosunun önde gelen isimlerinden biri olan Ferhan Şensoy birçok dalda başarıya imza atmıştır. Başlıca tiyatro oyuncusu olan Ferhan Şensoy aynı zamanda sinema, roman, deneme ve film yazarı olarak da tanınmaktadır. Türk tiyatrosuna ve toplumuna çok büyük katkıları olan Ferhan Şensoy, Türk tarihinde “Ferhangi Şeyler” adlı oyunuyla tek kişilik oyun dendiğinde akla ilk gelen isim olmuştur. Bunun yanı sıra Şensoy’un Türk tiyatrosuna katığı yeni anlayış karşılığında geleneksel Türk tiyatrosunun önemli simgesi olan kavuk geleneğinin Ferhan Şensoy’a verilmesi Şensoy’un başarılarını göstermektedir.Item Restricted Kenter tiyatrosu tarihi ve Türk tiyatro tarihindeki yeri(Bilkent University, 2018) Uğurlu, Derya Zülal; Yöndem, Sezen Günce; Bilici, Elifsu; Hakverdi, Cem; Uyhan, BilgehanCumhuriyet Dönemi Türk Tiyatroculuğu sefalet içinde geçmiştir ve zorlu bir savaş döneminin beraberinde getirdiği yoksulluğa rağmen farklı sanat dallarının gelişimi için çaba gösterilmiştir. Bu sanat dallarının arasında tiyatro önemli bir yere sahiptir ve Cumhuriyetin ilanından sonra 20 yıl içinde yurt dışından davet edilen sanatçılarla ve yabancı tiyatro eserlerinin çevrilmesiyle Türk Tiyatroculuğunda ilerleme sağlanmıştır. Bu dönemin akabinde çeşitli özel tiyatro oluşumları görülmektedir ve dönemin tiyatrosunu önemli bir derecede etkileyen Kenter Tiyatrosu göze çarpmaktadır. Küçüklüğünden beri tiyatroya ilgisi olan Yıldız Kenter uzun uğraşlar sonucu ailesini ikna edip konservatuara girmiş ve bu şekilde çok sevdiği tiyatroya ilk adımını atmıştır. Kardeşi Müşfik Kenter de onun yolundan gidip tiyatroyla tanıştıktan sonra, günümüzde Kenter kardeşler olarak anılan hem yurtdışında hep Türkiye’de başarılı oyuncular olarak tarihe isimlerini yazdırmışlardır. Yıldız Kenter ve Müşfik Kenter dönemin zorluklarına rağmen tiyatroyu bırakmamış ve kurdukları topluluk “Kent Oyuncuları” ile kendi sahneleri olmadığı için bir süre çeşitli toplulukların sahnelerinde rol almışlardır. Kent Oyuncuları önce Site Tiyatrosuna ortak olup, “Site Oyuncuları” adı altında oyunlarını sergilemişler, sonra Site Tiyatrosundaki imkansızlıklar sebebiyle Karaca Tiyatrosuna geçip “Kent Oyuncuları” adı altında sahne almışlardır. özel bir tiyatro olmalarının getirdiği maddi sıkıntılara rağmen Harbiye’deki “Kenter Tiyatrosu” adı altındaki kendi binalarını satın almışlardır. Sergilenecek oyunları seçerken hem yerli hem de yabancı oyunlara yer vermişler ve bazı eleştirmenler tarafından eleştirilseler de seyirciden olumlu tepkiler almışlardır. Kenter Tiyatrosu, yaşanılan zorluklara rağmen elde ettiği başarılarla ve seyirciyi farklı oyunlarla tanıştırmasıyla Türk Tiyatro Tarihinde önemli bir iz bırakmış ve gelecek tiyatro topluluklarına bir örnek olmuştur.Item Restricted Mekansal anlamda yeni yapı: Tiyatroda karakutu ve Türkiye'deki gelişimi(Bilkent University, 2020) Özkara, Elif; Şengül, İlker; Arslan, Selim Alp; Yılmaz, Sude; Şentürk, Özge ArayBu makalede tiyatroda mekânsal bir form olan karakutu (blackbox) ele alınmıştır. Önce tiyatro mimarisi (tiyatro yapıları) hakkında kısa bir bilgilendirme yapılmış ve farklı yapılar tanıtılmıştır. Karakutunun nerede ortaya çıktığı açıklandıktan sonra Türkiye‟ye gelişi ve gelişimi incelenmiş, sanatçıları bu yapıyı kullanmaya iten nedenler irdelenmiştir. Aynı zamanda ortaya çıkan ve karakutunun bağımsız olarak düşünülemeyeceği in-yer-face akımının tiyatro oyunlarına ve seyirciye etkisi nedenleriyle beraber incelenmiştir. Blackbox‟la beraber gelen değişimleri anlayabilmek için bu akımdan önce Türkiye‟de sahne sanatlarının nasıl olduğu bilgisine de yer verilmiş, blackbox‟ın Türk Tiyatrosu‟na etkisi ve aldığı tepkiler dönem kaynakları yardımıyla okuyucuya sunulmuştur.Item Restricted Psikodramanın Türkiye'ye gelişi ve gelişimi(Bilkent University, 2020) Kermalli, F. Zehra; Demirtuğ, Meryem; Erkoç, Seda; Pamuk, Seda; Danışman, ZülalPsikodrama psikolojik tedavide tiyatrodan yararlanan bir grup terapi yöntemidir. J. L. Moreno bu tekniği Birinci Dünya Savaşı yıllarında geliştirdi ve sonrasında verdiği konferanslarla bu yöntemi tanıttı. 1958'de Türkiye'de verdiği konferanstan etkilenen Dr. Abdülkadir Özbek Türkiye'de psikodramayı kurumsallaştıran önemli isimlerden oldu. Yaklaşık yirmi yıl sonra psikodramayı Türkiye'de uygulanmaya başladı. Bu makalede psikodramanın tanımı, Türkiye'ye geliş süreci, enstitülerle kurumsallaşması, psikodramanın gelişimine katkıda bulunan bireyler ve Üstün Dökmen'in kendi geliştirdiği tekniklerden bahsedilecektir.Item Restricted Sanata adanmış bir hayat: Selma Sonat(Bilkent University, 2021) Öztürk, Sude Lal; Mekik, Hatice; Türkmenli, Nilüfer; Abat, Zeynep; Aytürk, Doğa1946 yılında doğan, Türk sinema ve tiyatro tarihinde önemli bir yeri olan değerli oyuncu Selma Sonat, 40 yılı aşkın süre boyunca çeşitli tiyatro sahnelerinde, dizilerde ve sinema filmlerinde yer almıştır. Selma Sonat, İstanbul Şehir Tiyatrosu'nda çocuk oyununda rol alarak oyunculuğa başlamıştır. 12 yaşından beri tiyatro sahnelerinde olan sanatçı, devlet tiyatrolarının yanı sıra Oraloğlu Tiyatrosu, Gönül Ülkü Gazanfer Özcan Tiyatrosu gibi özel tiyatrolarda da rol almıştır. Metin Akpınar ve Zeki Alasya ile birlikte döneminin en önemli tiyatrolarından biri olan Devekuşu Kabare’de 9 yıl boyunca sahneye çıkmıştır. Dizi sektöründe ise Çılgın Bediş dizisindeki rolü ile akıllara kazınmıştır. Selma Sonat sanatın sadece bir dalında değil bale, tiyatro, resim ve seramik gibi çeşitli alanlarında da faaliyet göstermektedir. Günümüzde sahnelerden uzak kalan Selma Sonat Kalimerhaba Derneği ile sanata katkı sunmaktadır. Bu dernekle her yaş grubuna tiyatro eğitimi vermekte ve imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca Marmaris halkını kültür ve sanat alanında etkinliklerle buluşturarak faaliyetlerine devam etmektedir.Item Restricted Selçuk Yöntem ile 1970’lerden günümüze tiyatro ve sinemanın değişimi(Bilkent University, 2021) Erkan, Ece; Saygı, Ekin; Hamurcu, İnci Müge; Ulusoy, MerveBu çalışmada tiyatro ve sinemanın Türkiye tarihindeki farklı faktörlerin etkisiyle zaman içindeki değişimi ve dönüşümü açıklanmaktadır. Makalede sanat gibi öznelliğin ön planda olduğu bir alanda; ekonomik, politik ve teknolojik gelişmelerin buradaki dinamikleri nasıl etkilediği ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra bu gelişim ve değişimlerin toplumun sanat ile olan bağını ve bakış açısını nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Araştırmanın ele alındığı dönemden başlayarak günümüze kadar tiyatro ve sinema sanatçılığında aktifliğini sürdüren Selçuk Yöntem’ in yukarıda belirtilen konular üzerindeki şahitliği ve tecrübeleri bir röportaj aracılığıyla ele alınmaktadır.