Browsing by Subject "Television"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 1980-2000 yılları arasında bir propaganda aracı olarak televizyon(Bilkent University, 2023) Kök, Murat; Kılıçaslan, Selen; Köymen, Kenan Arda; Görüş, Mehmet Üstün; Çaycı, Mehmet Efeİcadından sonra hızla kullanılmaya başlayan ve birçok tartışmaya konu olan televizyon, toplumsal ve siyasal normları yeniden şekillendirmiştir. 1980’li ve 1990’lı yıllarda Türkiye’de iyiden iyiye yaygınlaşan televizyonun kitleler için çekiciliği ve insanları manipüle edebilme gücü birçok siyasi kişilik ve parti tarafından fark edilmiştir. Aktif bir propaganda aracı olarak kullanılan televizyonun, bu dönemde Türkiye’nin siyasi atmosferini ne derecede etkilediğini anlamak, dönemin toplumsal ve siyasi dinamiklerine ışık tutacaktır. Bu çalışmada, televizyonun gerek teknik özellikleri gerekse de toplumsal pozisyonlanışı nedeniyle siyasi hayatın içerisinde bir propaganda aracı olarak kullanımı çeşitli makale, tez çalışmaları, araştırma yazıları, kitap ve röportajlar yardımıyla anlatılmıştır.Item Restricted Bir nesli uyutarak büyüten efsane: çocuk programı "Uykudan önce"(Bilkent University, 2018) Erseven, İdil Türküsu; Tok, Fatmanur; Pöç, Ece; Keleşoğlu, Sena; Dilmen, MerveTelevizyonun 1940’lı yıllarda insan hayatında yer almaya başlamasıyla birlikte, bütün dünyada izleyiciye çeşitli programlar sunulmuştur. Bu programların içinde çocuk programlarının ayrı bir yeri vardır. Türkiye’de yayınlanan ilk çocuk programlarından olan Uykudan önce, türünün en önemli temsilcilerindendir. Bu programın çocuklar üzerinde olumlu etkileri vardır; bunlardan biri, çocukların kendilerini birer birey olarak hissetmeleridir. Bunun nedeni, programda çocuklarla sohbet tarzında konuşmaların olmasıdır. Programda kullanılan anlatım tekniklerinin çeşitliliği de çocukların ilgisini taze tutmuştur. Uykudan önce’nin ilk sunucuları Ergün Uçucu ve Adile Naşit, programın izlenmesinde büyük rol oynamışlardır. 1980’li yıllarda başlayan program, çeşitli sunucularla uzun yıllar devam etmiştir. Ayrıca, verilen öğütlerle çocukların uyku düzenleri sağlanmış, günlük hayatlarının planlanmasına yardımcı olunmuştur. Programın izlenme nedenleri arasında, anlatılan masallar, çizgi filmler ve verilen öğütler yer almaktadır. Bu araştırmada Uykudan önce programının yayınlandığı 1980’li yıllarda TRT çocuk ve Gençlik Programları Bölümü Müdürlüğü yapmış olan Tekin özertem, TRT Baş kameramanlarından Sinan Aydoğan, yapımcı ve yönetmenlerinden Nur İdil Büyükcivelek, teknik yönetmenlerinden Nusrettin Aslan, kameraman ve eğitimci Fuat Ovat’ın program hakkındaki bilgilerine başvurulmuştur.Item Restricted Bülent Özveren'in hayatı ve kariyeri(Bilkent University, 2019) Var, Berna; Alpaydın, Dilay; İzpayi, Beril Sena; Kansu, Yasemin Sena; Boyalı, YarenBülent Özveren Türkiye radyo ve televizyon tarihi açısından önemli işler başaran sunucu ve spikerdir. Kariyerine TRT'de tiyatro bölümünde başlamış; spor spikerliği, yarışma spikerliği, prodüktörlük, radyoculuk yapmış, Türkiye'nin Eurovision'a katılmasını sağlamış ve sunuculuğunu yapmıştır. TRT kariyeri haricinde Ege Televizyonunda genel müdürlük, reklamcılık alanında üst düzey yöneticilik, dergi yöneticiliği, müşteri hizmetleri bölümünde çalışmak gibi çeşitli yerlerde de kariyerini sürdürmüştür. Bülent Özveren radyo ve televizyon kariyeri dışında çeşitli kuruluş ve üniversitelerde diksiyon alanında eğitimler de vermiştir. Bu çalışmada Bülent Özveren'in özel hayatı, kariyeri ve anıları anlatılmaktadır.Item Open Access A daily diary investigation of the link between television watching and positive affect(Springer, 2019) Bayraktaroğlu, Deniz; Günaydın, Gül; Selçuk, E.; Ong, A. D.Past research has shown a negative relationship between time spent watching television (TV) and several indicators of hedonic well-being—including positive affect (PA). However, cross-sectional designs employed in most of these studies do not allow for inferences regarding the direction of the link between TV watching and PA. Present research aimed to address this gap by using daily diary data from a large national sample of U.S. adults (N = 1668, age = 33–83 years). Respondents reported time spent watching TV as well as PA for eight consecutive days. Results of multilevel modeling analyses showed that duration of TV watching on the previous day did not significantly predict changes in PA on the next day. However, PA on the previous day significantly predicted decreases in duration of TV watching the following day. The results held after controlling for factors known to predict duration of TV watching and PA (i.e., age, gender, income level, employment status, marital status, health status, and personality traits). The present research goes beyond past cross-sectional work by shedding light on the direction of the link between TV watching and PA. Our findings indicate that watching TV does not seem to diminish PA—as critics of TV proclaim—but individuals seem to watch TV to a greater extent whenever they experience reduced PA.Item Open Access Dimesions of televisual ontology: the alchemy of time in television(Bilkent University, 1999) Şenova, BaşakDeparting from the social status of television in our time, this thesis investigates the dimensions of televisual ontology by concentrating on television’s basic logic of operation, which is generated by time. By discussing the concept of time and capitalism with relation to television’s logic of operation, this thesis appoints every qualitative and quantitative aspect of television to investigate how they operate and communicate with each other. When the logic of operation of television is considered, a concealed mechanism which, operates underneath the quantitative and the qualitative aspects of television is found. Hence, this mechanism is directed by the movement of time in televisual flow. Therefore, this thesis intents to take over the project of investigating the mentioned mechanism. To demonstrate this mechanism, this thesis also involves a case study, which presents a comparative analysis of Turkish television channels. Consequently, dimensions of the televisual ontology is examined by taking the logic of late -capitalism as the frame of this study.Item Open Access The dynamic interaction between advertising and popular culture : a case study on Ixir TV commercials(Bilkent University, 2006) Seçmeer, BaharIn the scope of the thesis, the “advertising” concept--rather than its economic dimension-- is taken as a matter of culture under the form of popular culture, serving as a repository for social and cultural data. How the dynamic interaction and the mutually exclusive culture generation among advertising and popular culture takes place is examined upon the latest commercials for validity and up to datedness. Furthermore, İxir TV commercials, because of their periodical importance, rich content and popularity are chosen as the sample case for further investigations.Item Open Access The effect of graphic design materials on the retention level of viewers in prime time television newscasts(Bilkent University, 1996) Ertep, Rifat HakanThis study investigates the role of graphic design materials in improving the recall and retention level of television news viewers, and examines the capacity and power of these materials to shape or distort people's perception of reality. To this end, two experiments have been conducted with the aim of providing an empirical framework to the role of graphics in the construction of reality. It was found that graphics increase the recall and retention level of the viewers, and that they can alter viewers' recall of the content of the news stories.Item Restricted Gülper İnanç üzerinden 1974-1996 yılları arasında: Türkiye'de kadın radyo ve televizyon spikeri olmak(Bilkent University, 2020) Töngür, Deniz Vadi; Hazır, Ege Beren; Atak, Kaan; Erdoğan, Saray Edanur; Bodur, Zübeyir1974-1996 yılları arasında Türkiye'de köklü siyasal ve toplumsal değişiklikler yaşanmıştır. Teknolojinin hızla gelişmesi, darbe sonrası baskıcı ortam gibi siyasi etkenler, Türkiye'nin sosyal yapısı ve dönemin medyası üzerinde etkilere neden olmuştur. Yapılan araştırmalardan yola çıkarak, 1974-1996 yılları arasında Türkiye'nin siyasi ve sosyal yapısı, Türk kadının iş ve toplum hayatındaki yeri, eğitim durumu ve medyası hakkında bir çalışma yürütülmüştür. Araştırma 1974 - 1996 yılları arasında TRT'de spikerlik yapmış olan Gülper İnanç ve onun hayatını kapsamaktadır. İnanç'ın aile yapısı, eğitimi ve bahsedilen dönemde Türkiye'de kadın haber ve televizyon spikeri olması ve 1974-1996 yıllarındaki TRT'nin işleyiş biçiminden bahsedilmiştir.Item Restricted Hem aşina olduğumuz bir ses hem aşina olduğumuz bir yüz: Şenay Gürler(Bilkent University, 2021) Taşkaya, Öykü; Tuncer, Cankut Bora; Güler, Dilan; Pekkarpuz, Beyza; Özer, Ömer FarukOyunculuk hayatımızın neredeyse her alanında yer edinmiş durumdadır. Kimi zaman fark etmeden biz birer oyuncuya dönüşmekteyiz, kimi zaman da Şenay Gürler gibi isimleri ekranda görerek onların oyunculuklarıyla iç içe olmaktayız. Ekran önünde sinema ve televizyon sektörlerinden yakın takip edebildiğimiz oyuncuları, ekran arkasından sesleriyle takip edebiliyoruz. Bu makalede ekranlardan aşina olduğumuz Şenay Gürler’in sadece ekran önünde yer aldığı sektörler değil, aynı zamanda ekran arkasında yer aldığı sektörler de incelenecektir. Dolayısıyla Türkiye’de hem sinema ve televizyon hem de seslendirme ve sunuculuk sektörleri ve bu sektörlerde diksiyonun önemi incelenmiş olacaktır.Item Open Access Linking advertising, materialism, and life satisfaction(Springer Netherlands, 2012) Sirgy, M. J.; Gurel-Atay E.; Webb, D.; Cicic, M.; Husic, M.; Ekici, A.; Herrmann, A.; Hegazy, I.; Lee, Dong-Jin; Johar, J. S.This paper develops theory related to advertising, materialism, and life satisfaction by formally testing explanations related to the antecedents and consequences of materialism. Survey data were collected from seven major cities each in a different country (Australia, Bosnia/Herzegovina, Germany, Egypt, Korea, Turkey, and the USA) using a probability sample (cluster sampling method involving income stratification). The results showed that the extent to which advertising is perceived to be materialistic contributes to materialism. Materialism, in turn, leads to the frequent use of various standards of comparison in making judgments about standard of living. As judgments about standard of living increase, standard of living is evaluated more negatively. In turn, negative self-evaluations contribute significantly to dissatisfaction with life. © 2011 Springer Science+Business Media B.V.Item Open Access Propaganda and persuasion by television during the 1980 coup d'etat in Turkey(Bilkent University, 1998) Sevgilier, Ülkem ÖzgeThis thesis tries to put a light upon the usage of television as an efficient tool of political communucation during 1980 military intervention. In this work, the place of television in Turkish society, impact on Turkish audience and the technological developments in different political periods are also analyzed. From the first day of broadcasting on these issues have been inspected through official reports, records and documents and data with official source were obtained. The juridicial substructure of television in Turkey was studied on the three different periods of military intervention. Also the writings and memoirs of who witnessesed these three periods and the socio-cultural echoes of this medium and regulations were tried to be figured in different chapters. With the oficcial data obtained, numerous tables and figures were drawn and the differences/improvements in these periods were examined through a comparative perspective.Item Open Access Quiz shows and Turkish television: a study of visual impact and social structure(Bilkent University, 1994) Gürkan, ÖnderThe aim of the study is to define the specific visual and social environment which builds up the popularity of television quiz shows in Turkey. The visual structures of the quiz shows, the symbols within them and the methods of articulation in the quiz shows are analyzed within the context of this thesis. In the study, the television quiz shows are studied after giving a brief summary of the socio-economic and cultural conditions of Turkey in the years that quiz shows emerged and became popular. The quiz shows’ visual and ideological structures will be examined in terms of their narrative structures, knowledge types, symbols, visual layouts - such as stage design, quiz master and assistants, presentation of the commodities, and audience. These main concepts are also examined with the help of the visual materials collected from the most popular quiz shows in Turkey.Item Restricted Selçuk Yöntem ile 1970’lerden günümüze tiyatro ve sinemanın değişimi(Bilkent University, 2021) Erkan, Ece; Saygı, Ekin; Hamurcu, İnci Müge; Ulusoy, MerveBu çalışmada tiyatro ve sinemanın Türkiye tarihindeki farklı faktörlerin etkisiyle zaman içindeki değişimi ve dönüşümü açıklanmaktadır. Makalede sanat gibi öznelliğin ön planda olduğu bir alanda; ekonomik, politik ve teknolojik gelişmelerin buradaki dinamikleri nasıl etkilediği ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra bu gelişim ve değişimlerin toplumun sanat ile olan bağını ve bakış açısını nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Araştırmanın ele alındığı dönemden başlayarak günümüze kadar tiyatro ve sinema sanatçılığında aktifliğini sürdüren Selçuk Yöntem’ in yukarıda belirtilen konular üzerindeki şahitliği ve tecrübeleri bir röportaj aracılığıyla ele alınmaktadır.Item Restricted Televizyon’un gelişi ve TRT’nin yayın hayatına başlamasının Türk müziğine etkileri(Bilkent University, 2023) Aydın, Oruç Barış; Bilgen, Zeynep; Eren, Sevde; Karaköylü, Efe; Mahmutoğlu, Eren AltayÖnce taş plak ve radyo gibi yeni teknolojilerin ülkeye gelişi, sonrasında televizyon ve TRT’nin yayın hayatına başlaması hem Türk müziğinin kendisini değiştirdi hem de onu yabancı müziklerle bir etkileşim içine soktu. Sanat ve halk müziği bu değişimden etkilenirken arabesk ve Anadolu Rock gibi türler oluştu. Başta değişimin öncülerinden olan TRT özünü korumaya çalışırken zamanla diğer akımlarla bir rekabetin içine girdi ve teknoloji bu noktada da yeni akımlara ortam sağlayarak hayatta kalmalarında önemli bir rol oynadı. TRT tekeli 1990’larda özel kanalların çıkması ile büyük oranda sona ererken iletişim teknolojilerinin gelişimi bugün hala Türk müziğini etkilemeye ve değiştirmeye devam ediyor.Item Restricted Türk televizyonunda parlayıp sönen tarih: CINE5(Bilkent University, 2020) Öztaş, Dalya Yumoto; Karabacak, Hande; Tekin, Deniz; Alicikoğlu, DerinsuBir zamanların adını en çok duyuran kanalı Cine5, özellikle halkın başka kanallardan erişemeyeceği, yabancı içerikli yayınlarıyla, birçok önemli futbol maçını izleyicisine ulaştırmasıyla ve gece kuşağında yayınladığı erotik içerikli filmlerle diğer kanallar arasında parlayan ve içlerinden sıyrılan bir kanaldı. Türkiye'nin ilk şifreli kanalı olmasıyla beraber ortaya çıktığı ilk tarihten itibaren adından söz ettirmeyi başarmıştı. Bu araştırmada kanalın kurucusunun tanıtılması ve günümüz yabancı kanallarıyla olan benzerliğinin bahsedilmesi giriş bölümünü oluştururken, kanalın hedefleri ve program içerikleri, abonelerinin kanala bakış açısı, kanalın temiz yayıncılığa geçişi, şifreli yayın yapmayı bırakması ve son olarak kanalın yayın hayatının son bulması araştırmanın temel bölümlerini oluşturuyor.Item Restricted Türkiye’nin ilk özel haber kanalı NTV ve Türkiye’de televizyon haberciliği(Bilkent University, 2020) Kaya, Gamze; Atasayar, Can; Şevkat, Ecem; Aydın, Zülal Doğa; Yüceer, BeyzaTürk televizyon kanallarının yayın kuşağına belli saat aralıklarında haber programları eklemesi üzerine Türk izleyiciler güncel ve gündemde olan haberlere ulaşma imkanı bulmuştur. Özel televizyon kanallarının 90’lı yıllarda artışıyla beraber de farklı alanlara odaklı ve tematik televizyon kanalları açılmaya başlanmıştır. Bu dönemde açılan özel televizyon kanallarından ilk özel haber kanalı özelliğini taşıyan NTV de böylece kurulmuştur. Cavit Çağlar tarafınca “Nergis Televizyonu” ismiyle kurulan NTV, 1996 yılı itibariyle yayın hayatına başlamıştır. Tematik bir haber kanalı oluşuyla yayın akışında tamamen haber programları yer almıştır. İlk özel haber kanalı oluşunun yanı sıra günün her saatinde haber yayınında olması ve farklı haber içeriklerini güncel şekilde sunmasıyla NTV kendini tamamıyla haberciliğe adamıştır. Hala yayın hayatını sürdüren NTV modern zamanda da televizyon, internet ve sosyal medya gibi mecralar ile birlikte Türk halkına çeşitli haberler aktarmaya devam etmektedir.Item Restricted TV'de habercilik(1996) Oktay, Ahmet