Browsing by Subject "TRT"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 1960'lı yıllardan günümüze TRT Ankara radyosu programı "Arkası Yarın"(Bilkent University, 2019) Alkaş, Ecem; Yıldırım, Zeynep; Ülger, Zeynep; Varlıer, Zeynep; Bildirici, DenizRadyo tiyatroları alışılmış radyo programlarının aksine, kuşaktan kuşağa, çeşitli oyunların ses efektleri yardımıyla seslendirilip dinleyiciye sunulduğu bir formattır. Türkiye’de, TRT’nin bu formatta en eski programlarından biri olan Arkası Yarın’da ise radyo tiyatrosuna uyarlanan eserler parçalara bölünmüş şekilde yayınlanır. Genellikle 5-20 bölümden oluşan eserler her sabah yirmişer dakika şeklinde verilir. Program adını buradan alır. Her gün program heyecanlı bir yerde biter ve dinleyiciyi yarın verilecek oyunun devamı için merak içinde bırakır. Bu çalışmada Arkası Yarın’ın tarihi, ilk yaratıcıları, Arkası Yarın’a benzer programlar, programın yayın aşamaları, programdaki dönemsel aksaklıklar işlenmiştir. Ayrıca, programın ülke gündeminden nasıl etkilendiği, teknolojik gelişmelerin program üzerindeki etkileri ele alınmıştır.Item Restricted Bir kültür-sanat öncüsü: Tekin Özertem(Bilkent University, 2021) Saygılı, Lal Defne; Büyükkalkan, Onurcan; Altuntaş, Selim Enes; Uçluok, Ali Erim; Gürsoy, DoğaTekin Özertem sanat ve çocuk sevgisiyle sayısız televizyon programına, özellikle çocuk programlarına, doğrudan ya da dolaylı yoldan katılarak hayata geçmelerinde rol oynadı. Türk Klasiklerini televizyona uygulayarak Türk Edebiyatı Klasiklerini yeni medyayı, yani televizyonu kullanarak günümüze bağlamanın dışında sayısız çocuk programıyla medyada çocuklara yer verdi. Bu araştırmada Tekin Özertem’le yapılan röportajlar, kendisinin özel arşivindeki fotoğraflar ve yazılı içerikler incelendi ve bu mikro tarih araştırmasında yer verildi. Özertem’in yazdığı kitaplar kendisinin fikir dünyasına açılan bir kapı oldu. Güler Kabadayının yönledirmesi ve Zekeriya Kabadayıyla yaptığımız röportajlar Tekin Özertem’in Türkiye kültür sanat hayatına en büyük miraslarından biri olan TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliklerine ışık tuttu. Cumhuriyet Gazetesi'nin arşivini detaylı şekilde inceleyerek Özertem'in dönemin medyası ve toplumu tarafından nasıl algılandığını da öğrenme şansını elde edildi. Cumhuriyet tarihinde önemli bir kültür-sanat ve medya duayeni olan Tekin Özertem’in İzmir Halil Rıfat Paşa Caddesinde başlayan, günümüze kadar devam eden ve toplumumuzda iz bırakan hayat hikayesi bu araştırmayla gözler önüne serildi.Item Restricted Bir nesli uyutarak büyüten efsane: çocuk programı "Uykudan önce"(Bilkent University, 2018) Erseven, İdil Türküsu; Tok, Fatmanur; Pöç, Ece; Keleşoğlu, Sena; Dilmen, MerveTelevizyonun 1940’lı yıllarda insan hayatında yer almaya başlamasıyla birlikte, bütün dünyada izleyiciye çeşitli programlar sunulmuştur. Bu programların içinde çocuk programlarının ayrı bir yeri vardır. Türkiye’de yayınlanan ilk çocuk programlarından olan Uykudan önce, türünün en önemli temsilcilerindendir. Bu programın çocuklar üzerinde olumlu etkileri vardır; bunlardan biri, çocukların kendilerini birer birey olarak hissetmeleridir. Bunun nedeni, programda çocuklarla sohbet tarzında konuşmaların olmasıdır. Programda kullanılan anlatım tekniklerinin çeşitliliği de çocukların ilgisini taze tutmuştur. Uykudan önce’nin ilk sunucuları Ergün Uçucu ve Adile Naşit, programın izlenmesinde büyük rol oynamışlardır. 1980’li yıllarda başlayan program, çeşitli sunucularla uzun yıllar devam etmiştir. Ayrıca, verilen öğütlerle çocukların uyku düzenleri sağlanmış, günlük hayatlarının planlanmasına yardımcı olunmuştur. Programın izlenme nedenleri arasında, anlatılan masallar, çizgi filmler ve verilen öğütler yer almaktadır. Bu araştırmada Uykudan önce programının yayınlandığı 1980’li yıllarda TRT çocuk ve Gençlik Programları Bölümü Müdürlüğü yapmış olan Tekin özertem, TRT Baş kameramanlarından Sinan Aydoğan, yapımcı ve yönetmenlerinden Nur İdil Büyükcivelek, teknik yönetmenlerinden Nusrettin Aslan, kameraman ve eğitimci Fuat Ovat’ın program hakkındaki bilgilerine başvurulmuştur.Item Restricted Bülent Özveren'in hayatı ve kariyeri(Bilkent University, 2019) Var, Berna; Alpaydın, Dilay; İzpayi, Beril Sena; Kansu, Yasemin Sena; Boyalı, YarenBülent Özveren Türkiye radyo ve televizyon tarihi açısından önemli işler başaran sunucu ve spikerdir. Kariyerine TRT'de tiyatro bölümünde başlamış; spor spikerliği, yarışma spikerliği, prodüktörlük, radyoculuk yapmış, Türkiye'nin Eurovision'a katılmasını sağlamış ve sunuculuğunu yapmıştır. TRT kariyeri haricinde Ege Televizyonunda genel müdürlük, reklamcılık alanında üst düzey yöneticilik, dergi yöneticiliği, müşteri hizmetleri bölümünde çalışmak gibi çeşitli yerlerde de kariyerini sürdürmüştür. Bülent Özveren radyo ve televizyon kariyeri dışında çeşitli kuruluş ve üniversitelerde diksiyon alanında eğitimler de vermiştir. Bu çalışmada Bülent Özveren'in özel hayatı, kariyeri ve anıları anlatılmaktadır.Item Restricted çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati(Bilkent University, 2018) Kaya, Bilgesu; Haliloğlu, Dilruba Sultan; Balcı, Faruk; Kılıç, İkbal; Pişmiş, Umayçocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ilerlemesi ve çocuk gelişimine olan pozitif etkileriyle çocuk Saati’nin Türkiye radyoculuğunda önemli bir yeri vardır. çocuk Saati üyeleri, yetenekli çocukları seçmek adına düzenlenen sınavlardan geçtikten sonra seslendirme, tiyatro ve teknik konularda çeşitli eğitimler alırlardı. çocuk Saati’nde, seslendirme yapan çocukların disiplinli, sorumluluklarının bilincinde, yaratıcı, çalışkan, ülkesini seven ve kolektif çalışabilen bireyler olmaları hedeflenmiştir. çocuk Saati, sadece üyelerinin gelişimine önem vermekle kalmayıp dinleyici çocukların hayal güçlerinin gelişmesine ve Türkçenin düzgün kullanılmasına da değer vermiştir. çocuk Saati’nde verilen eğitim ve disiplinli çalışma ortamı sayesinde, burada yetişmiş olan çocukların büyüdüklerinde tiyatro, seslendirme ve daha farklı çalışma alanlarında çok başarılı oldukları gözlemlenmiştir.Item Restricted Çok sesli bir bütünün içinden yükselen ses: Serbülent Yasun(Bilkent University, 2021) Mazman, Melisa; Gürson, Göksu Görkem; Gemici, İlayda; Güler, Selim Can; Gökkır, AycanDeneyimli ses sanatçısı ve Gençlik Korosu şefi Serbülent Yasun’un kişisel ve profesyonel hayatını ele alan bu makalede, 1960’tan 1990’lı yıllara kadar kendisinin tanıklık ettiği Türk koro kültürü ve Halk müziğinin gelişimine ışık tutulmaktadır. Yasun’la yapılan röportajla birlikte Yasun’un çocukluk ve gençlik yılları, koroya girişi ve koro şefliği ile devam eden görevi kapsamında biyografik bir stil izlenmektedir. Yasun, Türk Halk Müziğinin içinden yetkili bir ses olarak Türkiye’deki koro ve radyo kültürleri hakkındaki bilgi ve tecrübelerinin yanı sıra bir ses sanatçısı olarak ilerlediği yöndeki başarıları dolayısıyla araştırma konusu edinilmiştir.Item Restricted Gülper İnanç üzerinden 1974-1996 yılları arasında: Türkiye'de kadın radyo ve televizyon spikeri olmak(Bilkent University, 2020) Töngür, Deniz Vadi; Hazır, Ege Beren; Atak, Kaan; Erdoğan, Saray Edanur; Bodur, Zübeyir1974-1996 yılları arasında Türkiye'de köklü siyasal ve toplumsal değişiklikler yaşanmıştır. Teknolojinin hızla gelişmesi, darbe sonrası baskıcı ortam gibi siyasi etkenler, Türkiye'nin sosyal yapısı ve dönemin medyası üzerinde etkilere neden olmuştur. Yapılan araştırmalardan yola çıkarak, 1974-1996 yılları arasında Türkiye'nin siyasi ve sosyal yapısı, Türk kadının iş ve toplum hayatındaki yeri, eğitim durumu ve medyası hakkında bir çalışma yürütülmüştür. Araştırma 1974 - 1996 yılları arasında TRT'de spikerlik yapmış olan Gülper İnanç ve onun hayatını kapsamaktadır. İnanç'ın aile yapısı, eğitimi ve bahsedilen dönemde Türkiye'de kadın haber ve televizyon spikeri olması ve 1974-1996 yıllarındaki TRT'nin işleyiş biçiminden bahsedilmiştir.Item Restricted Haldun Dormen ve Dormen Tiyatrosu(Bilkent University, 2018) Şahin, Melik Burak; Şenocak, Deren; Ergün, Eylül; Urhan, Yunus Emre; Başpınar, ZeynepBu araştırmada, Haldun Dormen’in Tiyatro kariyeri ve Haldun Dormen’in kurduğu Dormen Tiyatrosu incelenmiştir. Haldun Dormen’in tiyatroya başlamasında etkili olan etkenler ve Dormen Tiyatrosu’nun sergilediği önemli oyunlar anlatılmıştır. Bu süreçte yaşanan önemli olaylar ve Dormen Tiyatrosu’nun Türk Tiyatro Tarihine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Araştırma sürecinde yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılmıştır.Item Restricted Karadeniz türküleri ve türkülerin gülen yüzü: Kamil Sönmez(Bilkent University, 2021) Asiltürk, Örkeş; Düzel, Çağla; Ecin, Mansur; Ünal, Dağhan; Morkoç, Karya HevinKamil Sönmez, Karadeniz müziğine olan katkılarıyla nesilden nesle birçok insanı etkilemiştir. Çoğu neslin türküleriyle büyüdüğü Kamil Sönmez, yalnızca Karadeniz bölgesiyle sınırlı kalmayıp Marmara’dan Güneydoğu’ya, ülkemizin her yerinde kendini sevdiren ve tanınan bir sanatçıdır. Özellikle ülkemizin Karadeniz türküsü kültürüne çok büyük katkıda bulunan Kamil Sönmez, 60’lı yıllardan itibaren günümüze kadar adını ülke çapında duyurmuş olan çok değerli bir sanatçı olmuştur. Gençlik yıllarında yaşadığı bir sürü sıkıntıya ve yaşadığı dönemin zor şartlarına rağmen Ankara Devlet Konservatuarı’nı kazanıp kariyerine adım atmıştır. Yazının kapsamında; kariyerinin başlangıcından, Mahsun Kırmızıgül ile beraber yer aldığı son projesine; doğduğu Perşembe köyünden, üniversiteyi okuduğu Ankara’ya ve yaşamını yitirdiği İstanbul’a kadar 1947-2012 yıllarındaki yaşantısı ve kariyeri ele alınacaktır.Item Restricted Televizyon yapımcılığından belgesel yönetmenliğine: Kürşat Özkök(Bilkent University, 2022) Ünsal, Beril; Fidan, Mert; Kamalı, Yelda; Eroğlu, Tuna SevimKürşat Özkök, kariyerinin büyük bir bölümünde TRT’nin çeşitli departmanlarında bir çok farklı görevi üstlenmiştir. Kariyeri boyunca koordinatörlük, belgesel yapımcılığı, program yapımcılığı, Eurovision delegasyon başkanlığı, televizyon dairesi başkanlığı gibi işlerde görev yapmış olan ÖzkÖzkök’ün tanınırlığınıtanınırlığının asıl sebebi, Zeki Müren’in içinde aktif bir şekilde rol aldığı ve kendi yaşamını seslendirdiği belgeselin yapımını üstlenmesidir. Batmayan Güneş Zeki Müren belgeseli, Özkök’ün kariyerini yeni bir seviyeye taşıdı. ÖzkÖzkök’ün kariyerindeki sıçramaya sebep olan bu önemli belgesel ve Eurovision delegasyon başkanlığı görevi gibi hizmetleri, kendisinin bu proje kapsamında araştırılmaya uygun görülmesini sağlamıştır.Item Restricted Televizyon’un gelişi ve TRT’nin yayın hayatına başlamasının Türk müziğine etkileri(Bilkent University, 2023) Aydın, Oruç Barış; Bilgen, Zeynep; Eren, Sevde; Karaköylü, Efe; Mahmutoğlu, Eren AltayÖnce taş plak ve radyo gibi yeni teknolojilerin ülkeye gelişi, sonrasında televizyon ve TRT’nin yayın hayatına başlaması hem Türk müziğinin kendisini değiştirdi hem de onu yabancı müziklerle bir etkileşim içine soktu. Sanat ve halk müziği bu değişimden etkilenirken arabesk ve Anadolu Rock gibi türler oluştu. Başta değişimin öncülerinden olan TRT özünü korumaya çalışırken zamanla diğer akımlarla bir rekabetin içine girdi ve teknoloji bu noktada da yeni akımlara ortam sağlayarak hayatta kalmalarında önemli bir rol oynadı. TRT tekeli 1990’larda özel kanalların çıkması ile büyük oranda sona ererken iletişim teknolojilerinin gelişimi bugün hala Türk müziğini etkilemeye ve değiştirmeye devam ediyor.Item Restricted TRT Belgesel'in kuruluşu ve Türk belgeselciliğindeki yeri(Bilkent University, 2018) Çallıoğlu, Şafak; Hancılar, Anıl; Kutay, Emrecan; Terzi, Ahmet Erdem; Yeşilyurt, ÖzcanTürk seyircisinin belgesel izleme ihtiyacını karşılamak ve Türkiye’yi yurtdışında tanıtmak amacıyla kurulan TRT Belgesel, Türkiye’de 24 saat kesintisiz ve sistematik yayın yapan ilk belgesel kanalı olmasıyla incelemeye değer bir kurumdur. TRT Belgesel kanalı kurucu koordinatörü Hüdai Yılmazkan ve yönetmen Ertuğrul Karslıoğlu ile yaptığımız sözlü görüşmelerden edindiğimiz bilgileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklardan edindiğimiz bilgilerle harmanlayarak oluşturduğumuz bu çalışmada; öncelikle belgesel filmin tanımı, amacı ve belgesel akımlarının özelliklerinden bahsedilerek belgesel hakkında genel bir bilgilendirme yapılmıştır, ardından Türkiye’de belgesel filmin geçirdiği süreç 1914-1923 dönemi, 1924-1937 dönemi ve İkinci Dünya Savaşı’ndan günümüze kadar olarak sınıflandırılarak incelenmiş, TRT’nin TRT Belgesel kurulmadan önce yaptığı belgesellere değinilmiştir. Böylelikle konunun arka planı oluşturulmuştur. TRT Belgesel’in kuruluş hikayesi, TRT Belgesel’in kuruluş aşamasında yapılan çalışmalar, kuruluş aşamasından sonra TRT Belgesel, TRT Belgesel’in nasıl kaynak sağladığı, TRT Belgesel içerikli haberler, TRT Belgesel’de sansür ve RTüK ile ilişkisi anlatılmış; TRT Belgesel’in Türk belgeselciliğindeki yeri ve etkisi ortaya konulmuştur.Item Restricted TRT'de bir ömür: Elçin Temel(Bilkent University, 2019) Damar, Yıldırım Mete; Görduysus, Ece; Özdaş, Hilal; Gülmez, Şükrü BurakElçin Temel, 1980'lerden 2000'lerin başına kadar Türk Radyo ve Televizyonculuğunun birçok bölümünde görev almış; sunucu, spiker, prodüktör ve seslendirme sanatçısıdır. İstanbul'da dünyaya gelen Temel, ailevi sebeplerden dolayı hayatının büyük bir kısmına Ankara'da devam etmektedir. TRT'de göreve başlaması hayatının dönüm noktası olmuştur. TRT'de işe başlamasından sonra aldığı eğitimler ve kendisini geliştirmek için harcadığı çabalar sonucunda Türk Radyo ve Televizyonu için çok değerli bir sanatçı olmuştur. Çalıştığı dönemlerde üstlendiği ve sunduğu bazı programlar sayesinde dönem televizyonculuğunda aranan sanatçılardan biri olmuştur. Emekli olduktan sonra da sektöre olan katkısı devam ederek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktan kaçınmamıştır.Item Restricted TRT'nin ilk kameramanı: Ahmet Tansel(Bilkent University, 2018) Aydoğdu, Elif; Alparslan, Yaren; Cengiz, Zeynep; Ekici, Can; Yılmaz, Yağmur1 Mayıs 1964 yılında kurulan Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, kurulduğu günden itibaren ülkemizin basın, yayın ve haber anlamında en güçlü kuruluşu olmayı başarmıştır. Yıllar içerisinde karşılaştığı sayısız zorluklara rağmen yayın hayatına devam etmeyi başarmış olan TRT, ülkemizdeki haberciliğin gelişiminde de çok aktif rol oynamıştır. Bu çalışma temel olarak 1965 yılında memur olarak TRT’de işe başlayan Ahmet Tansel’in hayatını, kameramanlığa başlama sürecini ve meslek hayatındaki anılarını inceleyecektir. Ayrıca Ahmet Tansel’in meslek hayatına yön vermeyi başarmış belli başlı yurtdışı gezileri de bu ödevin içeriğine dâhil edilmiştir.Item Restricted Türk Sanat Müziği'nin son elli yıldaki değişimi(Bilkent University, 2019) Bora, Gonca; Sümeyra Nur Doğan; Hasan Murtaza Kolomuç; Bafalı, Merve; Elmalı, EkinBu çalışmada, Türk Sanat Müziği’nin 1970’li yıllardan itibaren geçirdiği değişim ve bu değişimin sebepleri; eğitim, beste, sosyal, siyasi, tüketim ve medya boyutları açısından incelenmiştir. Osmanlı Devleti zamanında yapılan düzenlemelerin Türk Sanat Müziği’ne etkileri de göz ardı edilmemiş ve çalışmamızda bu etkilere de yer verilmiştir. Konservatuvarlar ve TRT’nin etkisi incelenmiş olup; plak, kaset, televizyon ve gazinoların da etkileri araştırılmıştır. Türk Sanat Müziği’ne gönül vermiş sanatçılarla ve dinleyicilerle de sözlü görüşmeler yapılmıştır.Item Restricted Türk televizyonculuk tarihinin en uzun süre (25 yıl) yayınlanan müzik programı: Pop Saati (Erhan Konuk)(Bilkent University, 2020) Çabuk, Ömer Faruk; Demirkanlı, Kaya; İkikat, Cemre; Kapu, Azra Selvi; Konuk, UzayTürkiye’de kamu yayıncılığının adresi olan Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu (TRT), müzik yayınlarına her zaman önem vermiştir. Ancak yabancı müzik ilk başlarda daha çok dolgu malzemesi olarak kullanılmış ve yabancı video kliplerle hazırlanmış bir program olan Pop Saati’nin yayına başlamasına kadar bir program olarak planlanmamıştır. Pop Saati’nin yayında kaldığı 25 yıl boyunca, programı hazırlayan ve sunan Erhan Konuk, plak firmalarının TRT’ye sağladığı geniş video klip arşivi ile izleyicilerle buluşmuştur. 1980’lerde müzik kliplerine ulaşmak günümüzdeki gibi kolay olmadığı için müzikseverlerin ihtiyacını karşılamış ve bilgilerini güncellemiştir. Program ayrıca, dünyadan örnekleri geniş kitlelerle paylaşarak Türkiye’de video klip sektörünün gelişmesine de katkıda bulunmuştur. Bu çalışmada Pop Saati’nin yapımcı ve sunucusu Erhan Konuk ve sırasıyla programın yönetim, montaj ve denetim aşamalarında görev yapmış olan Yeşim Kazazoğlu, Nuri Leblebici ve Osman Baş ile röportaj yapılmıştır. Programın geçirdiği aşamalar ile yayın ve sektöre etkisi konusunda fikirleri alınmıştır.Item Restricted Türk televizyonunda şekillenmiş bir kültür-sanat programı: Seynan Levent ile "Akşama Doğru"(Bilkent University, 2018) Aykut, Anday; Çayan, Buğrahan; Örgün, Faruk; Burla, Onur; Sevimay, Ömer AltuğKurulduğu dönemde tekel olması dolayısıyla Türk insanının kültürel yaşamında önemli yeri olan TRT’nin değeri izleyici açısından tartışmasızdır. 1980 yıllarının sonlarına doğru başlamış olan kültür politikaları sebebiyle TRT ekranlarında hayatımıza girmiş, döneminin ve kanalın birçok kültür-sanat programından biri olan, Seynan Levent sunuculuğunda Akşama Doğru programı 1988’da ekranlarda seyircisi ile buluşmuştur. Program yayınlandığı on beş sene içerisinde birçok kültür konusuna ev sahipliği yapmış, birbirinden farklı sanatçılar, ressamlar, müzisyenler, yönetmenler davet edilmiştir. Bunun yanı sıra Seynan Levent programın yüzü olmuş ve programla bir anılır hale gelmiştir. Program 15 senenin sonunda 10 Eylül 2004 yılında son programını yaparak seyircilerine veda etmiştir.Item Restricted Türkiye'de gezi programlarına bir bakış: "Gezelim Görelim"(Bilkent University, 2020) Karakaş, Pınar; Gezmiş, Selin; Kozakçı, Elif Naz; Adanalı, Naz; Alçın, Beyza1964 yılında Türkiye Radyo Televizyon Kurumunun kurulmasıyla Türkiye'de televizyon yayıncılığı adına ilk adımlar atılmıştır. Sonrasında TRT'nin ilk gezi programı olmasıyla bilinen Gezelim Görelim programı 1985 yılında yayın hayatına başlamıştır. Kültür programlarına yeni bir soluk getiren Gezelim Görelim, temel olarak Anadolu'nun kendine özgü kültürünü ve değerlerini konu almış, insanlara keşfedilmemiş güzellikleri tanıtmıştır. Kısa zamanda büyük ilgi gören program, gerek içeriğiyle gerek de teknik bilgileriyle ilerleyen dönemlerde kültür ve gezi programlarına ilham kaynağı olmuştur. 2016 yılına kadar yayınlarını sürdüren Gezelim Görelim, geniş bir kitleye hitap etmesi sayesinde Türk kültür ve turizminin gelişmesinde de önemli rol oynamıştır.Item Restricted Türkiye'nin Beatles'i: Modern Folk üçlüsü(Bilkent University, 2018) Kutlu, Ayşe; Gönültaş, Barış; Uyanık, Ecenur; Yalçın, Faruk Tayyip; Atalay, Yiğit NurettinBu projede, Türk müziğinin değişimi ve gelişiminde mihenk taşlarından olan Modern Folk üçlüsü grubu incelenmiştir. Projeye Modern Folk üçlüsü’nün kurulduğu dönemdeki müzikal atmosfer ve bu atmosferin çok sesli Türk müziğinin oluşumundaki etkisi özetlenerek başlanmıştır. Dönemin diğer gruplarından farklı olarak yurtdışı konserlerine önem veren grubun, Türkiye’yi tanıtma ve temsil etme amacıyla yaptığı konserlere değinilmiştir. Modern Folk üçlüsü’nün, kariyerleri ve tanınmışlıkları üzerinde öneme sahip olan Eurovision şarkı yarışması ve Seul şarkı yarışmasına katılımları incelenmiştir. Eurovision şarkı yarışmasına katılım süreçlerinde TRT’nin rolü ve şarkılara uygulanan denetime değinilmiştir. Son olarak Modern Folk üçlüsü’nün kurulduğu günden bu yana, yaklaşık kırk yıldır, müzik hayatına devam ediyor oluşu ele alınmıştır. Proje kapsamında grup üyelerinden Doğan Canku ile sözlü tarih çalışması yapılmış, kendisinden projede değinilen konular hakkında bilgi alınmıştır.Item Restricted Türkiye’de belgeselciliğin gelişimi ve günümüz belgeseline yön veren isimler(Bilkent University, 2023) Acar, Pınar; Aytekin, Öykü; Kalın, Soner; Sevindioğlu, Eda Nur; Tokgöz, ZeynepBu makalede, yönetmen, yapımcı ve senarist Raşit Demirtaş, belgesel yönetmeni Alper Tunga Özdemir ve yönetmen, yapımcı ve öğretim görevlisi Mihriban Sezen’in belgeselcilik kariyerleri ve Türkiye’de belgeselcilik hakkındaki görüşleri ele alınmıştır. Demirtaş, Özdemir ve Sezen’in belgeselcilik kariyerleri anlatılmadan önce, belgeselin doğuşundan ve belgesel filmin dünyadaki gelişiminden bahsedilmiştir. Bunun ardından, belgesel sinemanın çeşitli tanımları incelenmiş, belgesel sinema türleri ve Türkiye’de sıkça rastlanan belgesel türleri açıklanmıştır. Belgesel sinemanın Türkiye’de ortaya çıkışı anlatılarak ilk belgesellere örnekler verilmiştir. Türkiye’de belgesel sinemanın gelişimi, bu gelişime katkı sağlayan kurumlar, belgesel sinemanın kamu ve özel sektördeki yeri, Türkiye’de gerçekleşen siyasi ve sosyal olayların belgesel sinemanın gelişimine etkisi incelenmiştir. Aynı zamanda, Demirtaş, Özdemir ve Sezen’le yapılan röportajlarla Türkiye’de belgesel sinemanın geleceğine ışık tutulmaya çalışılmıştır.