Browsing by Subject "Meta-synthesis"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Misconceptions in biology: a meta-synthesis study of research, 2000-2014(Routledge, 2019) Kumandaş, B.; Ateşkan, Armağan; Lane, J.Teachers need to be aware of biology misconceptions in their classrooms and how to address them. In response, researchers and science educators have suggested and examined effective practices to prevent and ameliorate misconceptions. An extensive review of the literature gives researchers and educators insights into trends, practices, and gaps in the misconceptions research and helps decide which issues to address and why. The current study shares how researchers in Turkey conduct a content analysis of published misconception research in Turkey by using a form. The analysis resulted in a meta-synthesis (thematic content analysis) that inventoried and compared the purposes, research methods, data collection instruments, and findings of the selected publications. Biology educators in other regions of the world can inform their practice by using this instrument and research methods to learn about trends and patterns in misconception research. Researchers will gain insights into effective methods that have been used to examine misconceptions and will be able to identify biology misconceptions that have been under-investigated and need further analysis.Item Open Access Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluğun kavramsallaştırılması: meta sentez analizi(Adem Anbar Yayıncılık, 2017) Atakan-Duman, Ş.; Özdora-Akşak, EmelÇalışma kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk odaklı yerli yazının önemli bir parçası olan Türkiye'de yayınlanan yüksek lisans ve doktora tezleri tematik meta sentez (thematic meta-synhtesis) ile incelenmiştir. Bu inceleme sayesinde akademik çalışma yapan ve alana katkıda bulunan araştırmacıların sosyal sorumluluğu nasıl ele aldıkları, kavramların temel odağı, tarihsel izdüşümü ve profili belirlenmiştir. Tematik meta sentez ile yazındaki temel eğilimlerin ve boşlukların belirlenmesi ile kuramsal gelişime katkı sağlanacak alanlar tespit edilmiştir. Tezlerin bulguları ve sonuçları incelendiğinde daha çok betimsel ve uygulamaya yönelik çıkarımlarda bulundukları, teoriye katkının sınırlı olduğu, farklı teorilerden yola çıkarak bunları bütünleştiren ve kavramsal çerçeve geliştiren çalışmalara ihtiyaç olduğu belirlenmiştir.