Browsing by Subject "Council of Higher Education"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 1980 Darbesi sonrası değişen öğrenci profili: Ankara Üniversitesi örneği(Bilkent University, 2020) Yılmaz, Tuana; Bozdoğan, Ayşe Pınar; Dağlı, Hilal Haktan; Altınel, BuseBu çalışmada, 12 Eylül 1980 askerî darbesi döneminde üniversiteli gençlerin eğitim ve sosyal hayatının ne ölçüde etkilendiği, literatür taramasıyla ve mülakat yöntemleriyle belirlenmeye çalışılmıştır. Cumhuriyet döneminde kapsamlı bir dönüşüm geçiren Türk yükseköğretim sistemi; 1971 askerî muhtırası ve 1980 askerî darbesi nedeniyle özellikle öğrenci hareketleri, katılımcı yönetim, idari ve mali özerklik ve gerçek anlamda bilimsel özerklik açısından evrensel ilkelerden uzaklaşmaya başlamıştır. Öğrencilerin akademik bir ortamda çağdaş eğitim alması sosyal, kültürel ve bilimsel faaliyetlere özgürce katılması; getirilen düzenlemelerle sınırlandırılmıştır. Güvenlik odaklı yapılan düzenlemeler apolitik ve kısmen asosyal bir neslin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu durum, esasında dönemin öğretim üyeleri ve öğrencilerince de eleştirilmiştir. Ancak hak arama yollarının büyük ölçüde kapalı olması dolayısıyla da bu kişiler, seslerini yeterince duyuramadıkları gibi bir kısmı da üniversitelerden uzaklaştırılmıştır. Türkiye 12 Eylül’ü bu anlamdaki etkilerinden 90’lı yıllardan itibaren yavaş yavaş kurtulmaya başlamışsa da evrensel anlamda akademik bir ortama ulaşıldığı tam olarak söylenemez.Item Restricted Gazi Eğitim Enstitüsü: enstitüden fakülteye geçiş(Bilkent University, 2023) İmdat, Irmak; Yavuz, Beste Naz; Polat, Tuana Işınsu; Gökırmak, Şükrü Eren; Salman, DilşadGazi Eğitim Enstitüsü, 1926'da kurulduğundan bu yana önemli değişikliklere uğradı. İlk olarak "Orta Muallim Mektebi" olarak adlandırılan enstitü, daha sonra 1947'de "Gazi Eğitim Enstitüsü" ve 1980'de "Gazi Yüksek Öğretmen Okulu" adını aldı. Enstitü, Türkiye'nin eğitim manzarasını şekillendirmede önemli bir rol oynadı. YÖK’ün kurulmasının da etkisinin bulunduğu 1982'de enstitülerden fakültelere geçiş, öğretmen yetiştirme programlarını entegre etmeyi amaçlıyordu. Ancak geçiş, amaçları tam olarak karşılamadı. Bu nedenle 1997'deki düzenlemeler gündeme geldi. Yeniden yapılanma, eğitim fakültelerinin programlarını standardize etmeyi amaçlıyordu ancak nitelikli öğretmen eğitimi sağlamada zorluklarla karşılaştı. Birbirlerinin eksiklerini gidermesi beklenen farklı programlar eğitimde değişime değecek bir olumluluk sağlamamak ile birlikte bir önceki programın hedeferi ve başarımlarının yarıda kalmasına neden oldular.