Browsing by Author "Toprak, M."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access The internationalization of higher education in Turkey: creating an Index(TedMem, 2016-11-28) Kireçci, M. A.; Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Karadağ, E.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M.; Toprak, M.; Şahin, M.The aim of this study is to test the validity and reliability of the Internationalization Index of Higher Education in Turkey, which provides a ranking of institutions of higher education in Turkey according to their degree of internationalization. The item discrimination, construct validity (exploratory and confirmatory factor analyses), and internal consistencies of the index’s indicators and subindicators were tested using data obtained from 300 faculty members. The findings obtained showed that the index was made up of five indicators—(i) university research performance, (ii) curricular efficiency, (iii) international linkages, (iv) student support, and (v) urban sufficiency—as well as of 33 subindicators, and that the index was valid and reliable. The study then made use of the Delphi method to establish the weight of the index’s indicators and subindicators. In sum, it can be said that the study effectively constitutes a proof toward utilization of the Internationalization Index of Higher Education in Turkey for the ranking of institutions of higher education in terms of internationalization.Item Open Access Türkiye'de yükseköğretimin uluslararasılaşması: bir endeks oluşturma çalışmaları(Türk Eğitim Derneği İktisadi İşletmesi, 2016) Kireçci, Mehmet Akif; Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Karadağ, E.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M. A.; Toprak, M.; Şahin, M.Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşma derecelerine göre sıralanmasını sağlayan Türkiye'de Yükseköğretimin Uluslararasılaşma Endeksinin geçerlik ve güvenirliğini sınamaktır. Endeks gösterge ve alt göstergelerinin madde ayırt ediciliği, yapı geçerliği (açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi) ve iç tutarlıkları 300 öğretim üyesinden elde edilen veriler kullanılarak test edilmiştir. Elde edilen bulgular endeksin, (i) üniversite araştırma performansı, (ii) eğitim programı yeterliği, (iii) uluslararası bağlantılar, (iv) öğrenci desteği ve (v) şehir yeterliği olmak üzere beş gösterge ve 33 alt göstergeden oluştuğunu, geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir. Çalışmada daha sonra Delphi tekniği kullanılarak endeks gösterge ve alt göstergelerinin ağırlıkları belirlenmiştir. Sonuç olarak, Türkiye'de Yükseköğretimin Uluslararasılaşma Endeksi'nin yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşmalarına göre sıralanmasına yönelik olarak kullanılması için bir kanıt niteliğinde olduğu söylenebilir.Item Open Access Türkiye’de üniversite öğrencisi olmak: şehir halkı, Türk ve uluslararası öğrenciler bağlamında karşılaştırmalı bir alan araştırması(Deomed, 2016) Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M. A.; Toprak, M.; Şahin, M.; Kireçci, M. Akif; Karadağ, E.Bu araştırmada, Türk ve uluslararası üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri şehre, şehir halkının ise bu öğrencilere karşı tutumlarının karşılaştırmalıolarak incelenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel desende tasarlanan araştırmadanicel araştırma yaklaşımı desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1055 uluslararası üniversite öğrencisi, 1306 Türk üniversite öğrencisi ve bu öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirlerdeki 1003 vatandaş oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırma kapsamında geliştirilen üçtutum ölçeğiyle elde edilmiş olup elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bulgular, Türk öğrencilerin öğrenimgördükleri şehre ilişkin tutumlarının orta, uluslararası öğrencilerin tutumlarının ise orta-üstü seviyede olduğunu; buna karşın şehir halkının ise üniversite öğrencilerine karşın alt-orta seviyede bir tutum sergilediğini göstermiştir.Ayrıca toplum tarafından öğrenci şehri (örneğin Bursa, İzmir, Eskişehir) olarak bilinen şehirlerde öğrenim görmek öğrencilerin şehre karşı tutumlarınıpozitif etkilemektedir. Buna karşın özellikle İstanbul gibi geçim standardıyüksek, ulaşım ve barınma sorunun olduğu şehirler ise öğrencilerin şehre karşı tutumlarını negatif olarak etkilemektedir. Sonuç olarak üniversite eğitiminin kalitesini artırmak için sadece fiziksel yapılara ve eğitim içeriğinin kalitesine değil, üniversitenin bulunduğu şehirlerdeki illerdeki halkın öğrencilerekarşı tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesine de önem verilmelidir.