Now showing items 1-6 of 6

    • 1970-2000 yılları arası seslendirme sanatçılığı 

      Gençtürk, Furkan; Işık, Sinan; Gökmen, Yılmaz Yiğit; Düzgen, Can Alkım; Gültekin, Oğuzhan (Bilkent University, 2019)
      Bu makalede Türkiye’de seslendirme sanatçılığının 1970 ve 2000 yılları arasındaki değişimi incelenecektir. Seslendirme sanatçılığı mesleği 1970 yıllarında oldukça ilkel haldeyken, 2000’lere doğru çoğu anlamda gelişmiştir; ...
    • A case study of Hollywood to Yeşilçam crosscultural film remakes 

      Çevikoğlu, Gevher Ebru (Bilkent University, 2018-02)
      This study examines a close reading of Yeşilçam films Şoförün Kızı (1965), Fıstık Gibi Maşallah (1964) and Fıstık Gibi (1970) as cross-cultural remakes of Hollywood films Sabrina (1954) and Some Like It Hot (1959). The ...
    • Cem Yılmaz and genre parody in Turkish national cinema 

      Örsler, M. Mert; Kennedy-Karpat, Colleen (Taylor and Francis, 2020)
      Cem Yılmaz has become nearly synonymous with Turkish comedy through comedies like Arif V 216 (2018). Taking this film as its focus, this article situates Yılmaz among his competitors while tracing his roots in Turkish ...
    • Usta tiyatrocu, korkusuz sanatçı: Rıza Pekkutsal'ın sanat hayatı 

      Dönmez, Bilge Kağan; Türker, Zeynep; Helvacı, Defne; Alkan, Barış Alperen; Yiğit, Ceren (Bilkent University, 2019)
      Türkiye'de özellikle 1950 yılından sonra olan siyasi değişikliklerden en çok sanat etkilenmiştir. Özellikle 70'li yıllarda bu siyasi değişimler sanata müdahaleyi arttırmış, sanatçıların bu konudaki özgürlüğünü kısıtlamış ...
    • Yeşilçam Sinema Fenerlerinin öncüsü: Erol Ağakay 

      Demirkol, Berkay; Günaydın, Arda; Hasanoğlu, Samet; Kurubal, Ege; Şenol, Emre (Bilkent University, 2020)
      Erol Ağakay 3684 adet Yeşilçam filminin afişini basmış, bunların yaklaşık 1900'ünün afişini de bizzat tasarlamış bir sanatçıdır. Bu dönemde İstanbul'da oyuncuların fotoğrafını çektiği bir fotoğraf stüdyosu ve kendi tasarladığı ...