Now showing items 1-5 of 5

    • Ankara’daki müzelerde ziyaretçi profillerinin ve motivasyonlarının değerlendirilmesi 

      Gürel, Eda (Koç Üniversitesi VEKAM, 2013)
      Dünya genelinde, azalan devlet desteği nedeniyle, müzelerin kaynak bulmak amacıyla, ziyaretçilerine yöneldikleri görülmektedir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın amacı; Ankara daki müze ziyaretçilerinin profil ve ...
    • A conceptual model for public relations in museums 

      Gürel, E.; Kavak, B. (Emerald Publishing Limited, 2010)
      Purpose: This paper aims to present a conceptual model for public relations specific to museums. Design/methodology/approach: Based on relevant literature, a contingency model is developed for the public relations practices ...
    • E-museum: web-based tour and information system for museums 

      Baştanlar, Y.; Altıngövde, İsmail Şenol; Aksay, A.; Alav, O.; Çavuş, Özge; Yardımcı, Y.; Ulusoy, Ozgur; Güdükbay, Uğur; Çetin, A. Enis; Akar, G. B.; Aksoy, Selim (IEEE, 2006)
      A web-based system - consisting of data entrance, access and retrieval modules - is constructed for museums. Internet users that visit the e-museum, are able to view the written and visual information belonging to the ...
    • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün tarihçesi 

      Yeşilkılıç, Yaren; Özbay, Elif Naz; Eroğlu, Mehmet Can; Uz, Yiğit (Bilkent University, 2020)
      Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Osmanlı dönemindeki müzecilik faaliyetleri ve arkeolojik kazı çalışmalarını devam ettiren, çalışma prensipleri Osmanlı döneminde belirlenmeye başlanan ülkedeki kültürel varlıkları ...
    • “Metamuseum” information, design, and interaction: beyond the categorization of the museums 

      Ay, Semra (Bilkent University, 2018-09)
      The technological enrichment of visual communication has been reflected more and more in cultural heritage and museums. In particular, data visualizations are being used gradually by scholars, museum curators, and ...