Now showing items 1-11 of 11

    • Beyoğlu'nda şapkacılar 

      İleri, Selim (1989)
    • Competently ordinary: new middle class consumers in the emerging markets 

      Kravets, O.; Sandikci, O. (American Marketing Association, 2014-07)
      Although the new middle classes in emerging markets are a matter of significant interest for marketing scholars and managers, there has been little systematic research on their values and preoccupations. This article focuses ...
    • Competitiveness of Turkish clothing firms in the European market after customs union and a case study: Hasca Textile Industry Limited Company 

      Mete, Özlem (Bilkent University, 1996)
      The main purpose of this thesis is to analyze and introduce the competitiveness of Turkish clothing firms in the European market after Customs Union. In doing that, trends in European clothing were also emphasized. ...
    • Constructing and representing the Islamic consumer in Turkey 

      Sandıkcı, Ö.; Ger, G. (Taylor & Francis, 2007)
      This study looks at how marketers in Turkey construct and represent tesettürlü consumers (women wearing Islamically inspired forms of covered dress) in advertising and other commercial imagery, and how these representations ...
    • Denim sektöründe Türkiye'den bir başarı hikayesi: Mavi Jeans 

      Solmaz, Bengisu; Demiralp, Fırat; Diri, Burcu; Yılmaz, Ata Can; Arslan, Zeynep (Bilkent University, 2018)
      Mavi Jeans markası, kurucusu Sait Akarlılar’ın 30 yıllık deneyimiyle yalnız Türkiye’de değil birçok ülkede adını duyurmayı başarmış bir denim markasıdır. Mavi’nin kuruluşu ve gelişimi üzerine odaklanılarak projenin ana ...
    • Körüklü makineye sıkışan bir tarih ve ardındaki kadın: Maryam şahinyan 

      Yılmaz, Burcu; Arın, Ceren; Kaptan, Deniz; Baş, İlknur; Akkaya, Zeynep (Bilkent University, 2018)
      1915 sonrasında Sivas’tan İstanbul’a göç eden köklü Ermeni şahinyan ailesinin kızı Maryam şahinyan, ailesinin geçim sıkıntısı ve annesinin ani ölümünden sonra eğitimini yarıda bırakarak babasının devraldığı fotoğraf ...
    • Madam Katia 

      Durmuşoğlu, Beyza; Bayram, Ekin; Caniklioğlu, Gökalp; Armağan, Ece Nur; Deniz, Aybala (Bilkent University, 2019)
      Bu projede Beyoğlu’ndaki Butik Katia’nın sahibi Şapkacı Madam Katia Kiracı’nın öyküsü incelenmektedir. Araştırmanın temel amacı, Madam Katia örneği üzerinden şapka takma anlayışının Cumhuriyet’in kuruluş yılları ile günümüz ...
    • Mağazacılık kültürünün dönüşümünü Vakko mağazalarından okumak 

      Özertürk, Begüm; Ataygeldi, Elife Rana; Derindere, Fırat Onat; Konuk, Merve (Bilkent University, 2020)
      Vakko, Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana, adını Türkiye’de modayla özleştirmiş, birçok yeniliğin öncüsü olmuş bir isimdir. Giyim sektörüne Şen Şapka markasıyla başlayan Vitali Hakko, Batılı giyim kuşam tarzını Türk kadın ...
    • Mustafa Taviloğlu 

      Ertekin, Doğa; Erdoğan, Ekin; Aksakal, Furkan Mert; Dalgıç, Özgür (Bilkent University, 2021)
      Mustafa Taviloğlu'nun 1964 yılında Mudo'yu kurmasıyla başlayan bu etki yerli perakende sektörünün hem o dönem içinde hem günümüzde önemli bir gelişim timsali olmuştur. 1960'lı yıllarda Türkiye'de olmayan, parça kumaş ...
    • Origins of a consumer culture in an early modern context : Ottoman Bursa 

      Karababa, Eminegül (Bilkent University, 2006)
      Studies on the origins of the modern consumer culture generally focus on the early modern western context with the inherent assumption that today’s modern consumer culture had its origins in the early modern west. This ...
    • Türkiye'nin dünya modasıyla tanışması: Atatürk'ün öncülüğünde ilerleyen Alamod kıyafet serüveni 

      Alagözlü, Mert; Başıbüyük, İşıl; Özdemir, Nermin; Yücel, İrmak; Korkmaz, Ekin (Bilkent University, 2018)
      Mustafa Kemal Atatürk, cephede kazandığı zaferler kadar etkileyici giyim tarzı ile de kendisinden söz ettirmiş bir liderdir. Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Atatürk, halkının modernleşmesi için çalışmalara başlamıştır. ...