Now showing items 1-20 of 52

    • 12 Eylül darbesinin 1980-1984 yılları arasında ODTÜ öğrencilerinin yaşamına etkileri 

      İlter, Bora Ali; Koçal, Çağla İpek; Erdem, Yüksel Berkay; Karbak, Balder; Koç, Göktuğ (Bilkent University, 2020)
      Bu projenin amacı 1980 Darbesi gibi önemli bir süreçten geçen ülkenin önemli bir üniversitesi olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ne devam eden öğrencilerin bu süreçte neler yaşadığını görmek ve halk için açık bir kaynak ...
    • 12 Eylül sürecinde Kara Harp Okulu 

      Sertpoyraz, Altar; Çakmakçı, Ege; Çınar, Elif; Han, İpek; Özgür, Pelin Nur (Bilkent University, 2020)
      12 Eylül 1980 tarihinde gerçekleştirilen askeri darbenin ülke üzerinde siyasi, ekonomik ve toplumsal düzeyde etkileri olmuştur. Bir diğer etkisi ise Kara Harp Okulu ve öğrencilerinin üzerinde görülmüştür. Kara Harp ...
    • 1960 sonrasında öğretmen olan yedek subaylar 

      Gülener, Ali Kemal; Çayır, Derin; Güler, Nur Efsun; Ünal, Selen; Bayır, Yusuf Alperen (Bilkent University, 2020)
      Cumhuriyetin kuruluşundan 1960 darbesine kadar olan süreçte Türkiye'de yüksek bir eğitim seviyesi bulunmamaktaydı. Çok partili hayata kesin geçiş yapılan Demokrat Parti döneminde de eksiklikler bulunmaktaydı. Eğitim ...
    • 1960-2000 yılları arası Karamürsel tarihi 

      Bahçecitapar, Ahmet; Karapınar, Beray; Karakaya, Boran; Özçiçek, Yusuf; Özkaraca, Muhammet (Bilkent University, 2020)
      Bu çalışma 1960 ve 2000 yılları arasındaki süreçte Kocaeli'ye bağlı Karamürsel ilçesinin sosyal ve iktisadi hayatına ışık tutmayı planlamaktadır. Bu bağlamda, çalışma birincil kaynaklara paralel olarak bu süreçte ilçede ...
    • 1969 Öğretmen Boykotu ve boykotun sosyal ve toplumsal etkileri 

      Ardıç, Alp Berke; Aşkın, Barış; Öçalan, Burak; Sarpkaya, Fatih Berkay; Özsoy, Işık (Bilkent University, 2019)
      1965’te kurulan Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS) ve Türkiye İlkokul Öğretmenleri Sendikası (İLKSEN)’in 1968’de düzenlediği Eğitim Şûrası ve 1969 Eğitim Yürüyüşü’nün devamı niteliğinde, 15 Aralık 1969 tarihinde “Büyük” ...
    • 1984-1990 yılları arasında Diyanet İşleri Türk İslam Birliği'nin (DİTİP) tarihi ve Almanya'da yapmış olduğu faaliyetler 

      Akşahin, Ayşe Dilan; İlıkkan, Ahmet; Tanes, Buğra; Hökelek, Fevzi Taha; Kutayer, Zeynep (Bilkent University, 2018)
      30 Ekim 1961 tarihinde Almanya’nın Bonn kentinde Türkiye ile Almanya arasında imzalanan işgücü antlaşmasından sonra Almanya’ya birçok Türk işçi geçici olarak göç etmiş ve çeşitli sanayi alanlarında çalışmaya başlamıştır. ...
    • Anılarla Prof. Dr.Yücel Kanpolat 

      Kızılırmak, Umut; İşsever, Ertan; Babademez, Mustafa Yuşa; Ceran, Berke; Şahin, Bilgen Gökçe (Bilkent University, 2020)
      Prof. Dr. Yücel Kanpolat, Türkiye Bilimler Akademisi'nin (TÜBA) kuruluşunda büyük etkileri olan ve TÜBA'nın 2008-2012 yılları arasında başkanlığını yapmış bir beyin cerrahıdır. Tıp alanında yapmış olduğu araştırma ve ...
    • Asırlık bir eğitim çınarına aşılama: Kabataş Erkek Lisesi'nin karma eğitime geçiş süreci 

      Zeyrek, Beyza Nur; Karadeniz, Deniz; Atılgan, Aysima; Erdem, Sinan Yaşar; Bağcı, Beyza (Bilkent University, 2020)
      Bu çalışmada II. Abdülhamid aracılığı ile kurulan Kabataş Erkek Lisesi'nin kuruluş yılı olan 1908 yılından başlayarak tarihinden, karma eğitime geçişinden ve yaşadığı diğer fiziksel ve eğitimsel değişim süreçlerinden ...
    • Bilim ve kadın: Aytaç Yaşlı 

      Altuğ, Fatma; Eroğlu, Setenay Serağ; Konur, Ömer Özgür; Kumaş, İpek Bengisu; Özbaş, Cumhur (Bilkent University, 2020)
      Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti tarihinde kadının eğitim ve bilimdeki yeri incelendi. Araştırma çeşitli zaman dilimlerine ayrıldı, her birinde kadının hak ve özgürlük durumu işlendi. Türkiye'deki ilk kadın bilim insanlarından ...
    • Bilkent Senfoni Orkestrası'nın Türkiye müzik hayatındaki rolü 

      Möhsünoğlu, Arif (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017)
      Bu çalışmada senfoni orkestrasının tarihçesi ve Bilkent Senfoni Orkestrası'nın oluşumuna İhsan Doğramacı'nın verdiği maddi ve manevi destek, kuruluş süreci ve kuruluş amacı anlatılmıştır. BSO, 1993'te Bilkent Üniversitesinin ...
    • Bisküvi üreticiliğinden çok daha fazlası: ETİ Lezzet Uygarlığı 

      Erk, Esin; Kurtpınar, Öykü; Türksoy, Duygu; Sakıncı, Doğa; Kolak, Arda Kayra (Bilkent University, 2018)
      Projemizde belirlenen örnek şirketin, Eti Gıda Sanayi ve Ticaret A.ş’nin ticari faaliyetleri dışında kalan, başta şirketin bulunduğu Eskişehir ili ardından tüm Türkiye’deki sosyal ve kültürel alandaki çalışmaları incelenmiştir. ...
    • Çağdaş Türk bestecisi: Sıdıka Özdil 

      Baratan, Öykü; Engiz, Merve; Acar, Mustafa N; Gültekin, Elanur Ecem; Dik, Zeynep (Bilkent University, 2020)
      Sıdıka Özdil, 01 Ocak 1960 yılında, Ankara Cebeci'de dünyaya geldi. 1966- 1971 yılı arasında ilk öğretimini bitirdi.1971- 1980 yıllarında Ankara Devlet Konservatuarı'nda Piyano ve Kompozisyon bölümünde eğitimini tamamladı. ...
    • çağdaş Türk eğitim sisteminin öncülerinden bir deha: İlk doktoralı Türk matematikçi "Kerim Erim" 

      Dalkıran, Muhammed Naci; Gökçe, Ayşegül; Arslantekin, Oğulcan; Kayar, Ömer Faruk; Cebe, Zeynep İşık (Bilkent University, 2018)
      Bu araştırmanın konusu üniversite reformunun gerçekleşmesinde ve yükseköğretim kurumlarında araştırmaya dayalı eğitim anlayışının benimsenmesinde büyük katkıları olan ilk doktoralı Türk matematikçi Kerim Erim’dir. Bu ...
    • çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati 

      Kaya, Bilgesu; Haliloğlu, Dilruba Sultan; Balcı, Faruk; Kılıç, İkbal; Pişmiş, Umay (Bilkent University, 2018)
      çocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ...
    • Demir Ailesinin 1971 yılında Bulgaristan'dan Türkiye'ye göçü 

      Ortahüner, Zeynep; Çağlar, Hatice Kübra; Yorulmaz, Ceyhun; Akbulut, Ulaşcan; Demir, Halil Özgür (Bilkent University, 2020)
      Bu çalışmada Demir ailesinin 1971 yılında Bulgaristan'dan Türkiye'ye yaptığı göçün nedenleri ve sonrasındaki sürecin ailenin yaşantısına etkileri, dönemin Bulgaristan hükümetinin azınlıkta olan Türklere karşı uyguladığı ...
    • Dr. Cevdet Aykan: Unutulmuşları hatırlatacak renkli bir kişilik 

      Akın, Mahmut Esat; Değirmenci, Yener; Yüreklitürk, Yiğit Mert; İldır, Orhan Alp; Ekinci, Yasin (Bilkent University, 2018)
      İnsanoğlu geçmişi sanki hiçbir önemi yokmuş gibi unutmakta ve bazen de görmezden gelmektedir. Birçok farklı hikâye, kahraman ve olay bundan dolayı tarihin tozlu sayfalarında yok olmaktadır. Tarihçiler ya da bizim durumumuzda ...
    • Eğitim neferi: Kazım Taymaz 

      Taymaz, Nejan; Gür, Hazal; Şeren, Batu; Yönak, Fırat; Gün, Ekin Berkay (Bilkent University, 2018)
      Kazım Taymaz Köy çocukları Eğitim Derneğinin kurucusudur. Taymaz, hem kendi eğitim hayatında yaşadığı zorluklar hem de öğretmen olarak çalışırken gördüğü imkansızlıklar sonucunda eğitim almaya gücü yetmeyen öğrencilere ...
    • Ernst Hirsch and 1930's Turkish educational reform 

      Khatri, Abdul Hadi Ashraf; Pahore, Zareepa; Chowdhri, Briah Afzal; Cruz, Dillon Maurice D; Satlykov, Nurmuhammet; Sedighiani, Payam (Bilkent University, 2020)
      This paper aims to contribute to a discussion of the Turkish Educational Reform of the 1930s by examining the role of German Jewish émigrés who sought asylum in Turkey during the Holo caust in transforming the Higher ...
    • Eyüboğlu Eğitim Kurumları ve Rüstem Eyüboğlu 

      Özdemir, Gözen; Göktaş, Esra Öznur; Demir, Sinem; Topaç, Hüseyin; Konuk, Bora (Bilkent University, 2019)
      Rüstem Eyüboğlu daha 13 yaşında ufak bir çocukken memleketinden çalışmak için ayrıldı. Ailesinin geçim sıkıntılarından dolayı 16 yaşında baba mesleği olan gemicilik ile uğraşmaya başlayarak ilk iş deneyimini burada ...
    • Gazi İlk ve Orta Muallim Mektebi'nden Gazi Eğitim Enstitüsü'ne 

      Erdem, Bilge Sena; Erdoğan, Ragıp Oğulcan; Uşan, Zeynep Rana; Arslan, Saliha; Yıldırım, Ece Lara (Bilkent University, 2020)
      1923'te Cumhuriyetin ilanı ile birçok konuda köklü değişikliklere gidilmiştir. 1 Mart 1927'de Konya'da kurulan Gazi Orta Muallim Mektebi, 25 Mart 1927'de, Ankara'ya taşınıp ismi Gazi Eğitim Enstitüsü olarak değişmiştir. ...