Ayabakan, SezginÇelik, AyşeErdoğan, EzgiKarakan, CeylanKoçak, SerkanKonur, DinçerYaman, Hande2020-11-092020-11-0920071300-3410http://hdl.handle.net/11693/54441Damacana su pazarı Türkiye’de hızlı bir büyüme potansiyeline sahiptir. Coca Cola İçecek A.Ş. Mahmudiye su tesislerini satın alarak doğal kaynak suyu üretimine başlamıştır. Şirket Ankara’da Damla markası adı altında damacana suyu satmaya karar vermiştir. Bu çalışmada Damla damacana suyu için bir dağıtım ağı tasarımı yapılmıştır. Bunun için Ankara’daki damacana su satış potansiyeli saptanmış, açılacak olan bayilerin yerleri, hizmet alanları, kapasiteleri, gerekli işçi ve araç sayıları belirlenmiştir.The HOD-Demijohn water market has a large potential of growth in Turkey. Coca Cola Company has recently bought the facilities at Mahmudiye and has started the production of HOD-Demijohn water. The company decided to sell its product under the brand Damla in Ankara. In this study, a distribution system is designed for the sales of Damla HOD-Demijohn water in Ankara. With this aim, the sales potential of HODDemijohn water is forecasted and the location of vendors as well as their service areas, capacities, number of workers and vehicles needed are determined.TurkishDamacana su pazarıPazar analiziDağıtım ağı tasarımıYer seçimi problemiMarket analysisDistribution network designLocation problemHOD-Demijohn water marketDamacana su pazar analizi ve dağıtım ağı tasarımıMarket analysis and distribution network design for HOD-Demijohn waterArticle2667-7539