Bahtiyar, İremAydın, EnisDuman, Uzay CanAslan, Ali CahitMutlu, Adeviye2020-12-032020-12-032020http://hdl.handle.net/11693/54757Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2020.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 17-18).Bu makale Türkiye'deki otizm farkındalığının 20. yüzyılın ortalarından itibaren nasıl geliştiğini, bu farkındalığın gelişmesi için ne gibi çalışmalar yapıldığını ve bu çalışmaların etkilerini ele almaktadır. Farkındalığın gelişmesinin toplum düzeyinde yaptığı etkiler ve bu etkilerin sonuçları incelenmiştir. Ayrıca farkındalığın gelişmesi ile beraber otizmli bireylere olan ilgi artmıştır. Artan ilgiyle birlikte otizmli bireylerin topluma kazandırılması sürecinin en önemli kısmı olan eğitim ve bu eğitimin otizmli bireylerin hayat kalitelerini nasıl etkilediği de ele alınmıştır. Bunlara ek olarak medya unsurlarının otizm farkındalığıyla olan ilişkisi ve farkındalığa olan katkısının önemi de incelenmiştir.This article describes how autism awareness has been developed since the middle of the 20th century in Turkey, in which studies were done to develop this awareness and the effects of these studies. The impacts of the advancement of mindfulness at the general public level and the after effects of these impacts are analyzed. In addition, with the development of awareness, interest in individuals with autism has increased. By that way, it is understood that education is crucial to integrate these individuals into society. In the last part, the effects of media elements on awareness of autism and the significance of their contribution to awareness were also examined.25 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeOtizmOtizm farkındalığıEğitimToplumMedyaAutismAwareness of AutismEducationSocietyMediaÖZER HIST 200-4/6 2019-20Türkiye'de otizm farkındalığının gelişimi ve topluma yansımasıStudent ProjectSPB3227