Eckerth, Johannes2020-11-242020-11-2420051300-3542http://hdl.handle.net/11693/54597The paper investigates the relevance of second language acquisition research inside language teaching. As a point of departure, three theses are proposed, each of which suggests a relevance criterion regarding second language acquisition research. These three theses are then exemplified by reference to three empirical studies in classroom-based L2 research. In conclusion, it is suggested that the field of task-based research is one in which L2 teaching andL2 research can benefit from each other. It is further proposed how this might be done, such that a cooperative and constructive dialogue between teachers and researchers develops.Bu yazıda ikinci dil edinim araştırmalarının dil öğretimindeki yeri incelenmektedir. Çıkış noktası olarak, her biri ikinci dil edinim araştırmalarıyla bağlantılı bir uygunluk ölçütü getiren üç tez ileri sürülmektedir. Ardından bu üç tez sınıf ortamında ikinci dil araştırmasını temel alan üç adet ampirik çalışmaya dayanılarak örneklenmektedir. Sonuç olarak, görev tabanlı araştırma alanının ikinci dil öğretimi ve ikinci dil araştırmasının birbirlerinden yararlanabilecekleri bir alan olduğu ileri sürülmektedir. Ayrıca, öğretmenlerle araştırmacılar arasında işbirliğine dayanan ve yapıcı bir diyalogun geliştirilmesi için bunun nasıl sağlanabileceği önerilmektedir.EnglishSecond language acquisitionPedagogical relevance of SLA researchForeign language pedagogyClassroom-based researchTask-based language learning and teachingİkinci dil edinimiİkinci dil edinimi araştırmasının pedagojik uygunluğuYabancı dil pedagojisiSınıf tabanlı araştırmaGörev tabanlı dil öğrenimi ve öğretimiThree theses on the pedagogical relevance of second language acquisition researchİkinci dil edinim araştırmasının pedagojik ilişkisi üzerine tezArticle