İçöz, ArdaEdiboğlu, BerkeÇam, Bilge SenaAygen, IrmakErdal, Kerem2021-04-072021-04-072020http://hdl.handle.net/11693/76118Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2020.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 25-26).Bu araştırmada 1961 Anayasası ile basının ve eğitimin değişimi incelenmiş, Ankara Üniversitesi Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun kuruluşu ve geçirdiği süreçlerle beraber bu sürecin öncüleri ile bu sürece tanıklık eden öğrencilerin araştırması yapılmıştır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun eğitim sistemi, işleyişi ve verilen dersler bölümün temel amacını yansıtmaktadır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun başarıları, okul bünyesinde çıkarılmış olan Görünüm dergisi, okul radyosu ve çeşitli etkinlikler üzerinden de izlenebilmektedir. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’ndan mezun kişiler tarafından kurulan ve günümüzdeki ismi Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Mezunları Vakfı olan kurum, mezunları bir araya getirerek çeşitli etkinlikler düzenlemekte ve öğrencilere maddi yardımda bulunmaktadır. Basın Yayın Yüksek Okulu, ülkemiz medyası ve özellikle TRT üzerinde etkiler yaratmıştır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu çeşitli sebeplerden dolayı İletişim Fakültesi’ne dönüştürülmüş ve çeşitli alanlarda çalışan ünlü isimler bu okuldan mezun olmuştur.Through this research, the change of the press and education with the 1960 Constitution was examined. Accordingly, the establishment of the Ankara University Press and Broadcasting High School is researched, along with the pioneers of this foundation and the students who witnessed this process. The education system, functioning, and the courses given in the Press and Broadcasting High School reflect the main purposes of the school. Furthermore, the successes of the faculty can be observed through Görünüm (Outlook) magazine published in the school, the school radio, and various cultural organizations. The Alumni Association of the Communication Faculty, which was founded by the graduates of Ankara University Press and Broadcasting High School, organize several activities and help many students, who need economic support. The Press and Broadcasting High School created vital impact over our country's media and TRT (Turkish Radio Television Foundation). High School of Press and Broadcasting is converted into the Faculty of Communication due to various reasons, and the country-wide famous names were graduated from this school.72 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/İletişimGazetecilikBasın-YayınMedyaBYYOÜniversiteCommunicationJournalismPress-BroadcastingMediaBYYOUniversityAlaylı gazetecilikten mektepli gazeteciliğe geçiş: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Basın Ve Yayın Yüksek Okulu’nun tarihiStudent ProjectSPB3373