Yazıcı, YaseminAkın, Gönenç LalÇiloğlu, ErenAydın, AbdulkadirAyar, Burak2024-01-312024-01-312023https://hdl.handle.net/11693/114125This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2023.Includes bibliographical references (pages 20-21).Bu araştırmada 90’ların sosyokültürel yapısı ve 90’lardaki Türk dizi sektörü ile 2000’lerin dizi sektöründeki farklılıklar Ferhunde Hanımlar dizisi üzerinden ele alınmıştır. Çalışmada Ferhunde Hanımlar dizisinin yayınlandığı dönemin sosyokültürel yapısı, dizinin karakterleri ve içeriği, dizinin Ferhunde Hanım’ı Beyhan Saran, kadın karakterleri ve aile yapısı yönünden güncel dizilerle aralarındaki farklılıklar incelenmiştir. Araştırma için dizinin başrolü Beyhan Saran ile röportaj gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmayla ilk günlük dizi olan Ferhunde Hanımlar’ın Türk dizi sektöründeki önemi, Türk dizi sektörünün dönemsel farklılıkları ve bu farklılıkların nedenlerinin açıklanması amaçlanmıştır.In this study, the sociocultural structure of the 90s and the differences between the Turkish TV series sector in the 90s and the Turkish TV series sector in the 2000s are analyzed through the TV series Ferhunde Hanımlar. In the study, the sociocultural structure of the period when Ferhunde Hanımlar series was broadcasted, the characters and content of the series, Beyhan Saran, the Ferhunde Hanım of the series, and the differences between the current series in the way they reflect women and family structure is examined. For the research, Beyhan Saran was interviewed. This study aims to explain the importance of Ferhunde Hanımlar, the first daily drama series in the Turkish series industry, the periodical differences in the Turkish series industry and the reasons for these differences.21 pages.TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Ferhunde HanımlarTürk dizi sektörüKadın anlatısıAile yapısı90’ların sosyokültürel yapısıTurkish TV series sectorFamily structureSociocultural structure of the 90s90’lara yolculuk: Ferhunde HanımlarStudent ProjectSPB4570