Akboğa, DoğuşAktaş, Gülen İpekArık, DenizGüneş, MertUslu, Muammer2019-05-232019-05-232018http://hdl.handle.net/11693/51650Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2018.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 14-15).Bu araştırmada, dijital oyunların dünya üzerinde ortaya çıkmasının ardından Türkiye’ye girişi, zamanla Türkiye’ye olan etkileri ve Türkiye’de gelişimi, Fantasyland isimli oyun merkezinin üzerinden incelenmiştir. Fantasyland oyun merkezinin müdürü Adem Sarı ile yapılan röportajdan, yazılı ve sözlü kaynaklardan alınan yardımlarla dijital oyunların ilk ortaya çıkışından itibaren gözlemlenen ilerlemeler, Türk halkının bu oyunlarla tanışması, adaptasyon süreci, bu süreçte karşılaşılan sorunlar ve kurulduğu ilk gün ile içinde bulunduğumuz zaman arasındaki dönemde kuruluşu, gelişimi ve değişimi olmak üzere üç ana başlık altında Türkiye’de “Atari Salonu” kategorisinde bir ilk olarak değerlendirilebilecek olan Fantasyland’in varlığı araştırılmıştır.This study focuses on the entrance, influence and development of digital games in Turkey throughout the history after having been discovered and in compliance with this prior information, on the Fantasyland Game and Family Entertainment Center. By means of the interview with Adem Sarı -current manager of the Fantasyland-, written and other kinds of sources; the progress of digital games since its discovery, the entry and the adaptation period of these games in Turkey, problems within this period of time and the existence of Fantasyland (which might be considered as the first entertainment center of the “Arcade” generation) through three aspects (foundation, development and alteration) are studied.16 pages.TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeOyun sektörüDijitalleşmeDijital oyun merkezleriAtari salonuAtariGame sectorArcadeArcade game centerÖZER HIST 200-13/9 2017-18Türkiye dijital eğlence sektörü ve: FantasylandStudent ProjectSPB2711