Birinci, EcenurPolat, DenizÇelik, Feza EmirCanbolat, Zeren2023-03-072023-03-072022http://hdl.handle.net/11693/112090This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2022.Includes bibliographical references (pages 14-15).1950’li yıllarda Türkiye pazarına giren margarin, döneminin adıyla nebati margarin, günümüzde önemini yitirmeyen ve sofralardan eksik olmayan bir besin kaynağıdır. Araştırma kapsamında margarinin tarihinden özetle bahsedilip Türk sofrasına girişi anlatılacaktır. Araştırmanın bu kısmından itibaren özellikle Sana markası üzerinde yoğunlaşacak olan yazı, Sana Margarinin Türk piyasasına girişinden bahsedecektir. Dönem şartlarının reklamlar üzerindeki etkisinden dolayı araştırmanın geri kalan bölümlerinde, Sana reklamları dönemsel olarak incelenilecektir. Bu kapsamda özellikle toplum yapısının reklamlarda kullanılışı, reklamların ekonomik açıdan etkileri nelerdir soruları cevaplanacaktır.From the 1950’s margarine started to penetrate the Turkish market, and it is still one of the most important ingredient in today’s dining habits. The scope of this research starts with margarine’s history and how it entered to the Turkish kitchen. This research will be focusing on Sana brand and how it broke into the Turkish market. Since the conditions of the time is an important factor in marketing, further chapters will be divided into three and examaniton will be done in relation with them. Advertisement’s usage of public and their economic impacts will also be discussed in this research paper.25 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/MargarinReklamcılıkToplumMedyaSanaReklamMargarineMarketingSocietyMediaSanaAdvertisementSana margarin reklamlarının sosyal ve ekonomik bağlamda incelenmesiStudent ProjectSPB4261