Nar, YusufÇetin, UzayAkcanbaş, ÖzgeDemirel, NilsuBas, DilaAtmaca, Arda2020-12-032020-12-032020http://hdl.handle.net/11693/54679Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2020.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 20-21).Bu araştırmada, Hüsn-i Hat'ın cumhuriyet sonrası dönemdeki en büyük bayrak taşıyıcılarından Fuat Başar, ve kendisinin deneyimleri ışığında hat sanatı incelenmektedir. Tarih sahnesinde ilk kez islam dinin ortaya çıkışı ile görülmeye başlanılan hat sanatı, zaman içerisinde Türk milletinin değerlerinden birisi hâline gelmiştir. Osmanlı İmparatorluğu; nice hattatın yetişip serpildiği, farklı ekollerin ve yazı stillerinin doğup geliştiği bir dönemi temsil etmektedir. Bunu takiben, Cumhuriyet döneminde hat sanatının öğretilmesine ve icra edilmesine ket vurulmuştur. Bu süreçte hat sanatıyla ilgilenen hattatlar, bu sanatın günümüze kadar ulaşmasını sağlamıştır. İcazetnamesini ünlü Hattat Hamit Aytaç'dan alan Fuat Başar da, birçok öğrenci yetiştirerek hat sanatının diri kalmasına katkı sağlamıştır.In this research, we studied calligrapher Fuat Başar, and "calligraphy" as a branch of art, under the influence of Başar's knowledge and experience. Islamic calligraphy has become a part of the values of the Turkish nation over time. Ottoman Empire represents a period in which many famous calligraphers were raised; writing styles were born and developed. Following this, in the republic period, calligraphers were inhibited from teaching and performing the art of Islamic calligraphy. Meanwhile, the calligraphers who were interested in the art of calligraphy handed down this profession to the next generations. Fuat Başar, who took his letter of approval from the famous calligrapher Hamit Aytaç, helped Islamic calligraphy to stay alive.21 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Kaligrafiİslami hatHattatİslamFuat BaşarCalligraphyIslamic calligraphyCalligrapherIslamBİÇER HIST 200-12/7 2019-20Hattat Fuat Başar ve Hat sanatıStudent ProjectSPB3303