Çağlayan, İpekÖzer, BerfinGöksu, Şevval GülçeEzici, SılaAlkan, Alperen2020-12-032020-12-032020http://hdl.handle.net/11693/54727Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2020This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 30-31).Eğitim teknolojileri, öğrenme aşamalarını eğitmen ve öğrenci için daha verimli hale getirmeyi amaçlayan bir disiplindir. Gerek dünya gerekse Türkiye tarihinde uzun bir geçmişe sahip olan eğitim teknolojileri birçok ulusun eğitim sisteminde önemli değişikliklere yol açmıştır. Eğitim teknolojisi disiplinin Türk eğitim sistemine kazandırılmasına öncülük eden ve bu alanda yol gösterici çalışmalara imza atan isimlerden biri Cevat Alkan'dır. Bu araştırmada eğitim teknolojisi teriminin kapsamından ve tarihinden bahsedilmiş, daha sonrasında Cevat Alkan'ın kişisel ve akademik hayatıyla birlikte bu alandaki önemi ve eğitim teknolojilerinin Türk eğitim sistemine etkilerinden bahsedilmiş anlatılmıştır. Araştırma süreci boyunca Cevat Alkan'ın kaleme aldığı makaleler ve öğrencileriyle yapılan röportajlar, geçmiş dönemlerdeki eğitim teknolojilerinin durumunu ve tarihsel süreç boyunca gösterdiği değişimleri anlamak için büyük önem arz etmektedir.Educational technologies is a discipline aiming to render learning stages more effective for instructors and students. Educational technologies have a long history both in Turkey and the world and has led to significant changes in many countries' education system. Cevat Alkan is the one leading the introduction of educational technology discipline into the Turkish education system and undertaking guiding works in this field. In this article, the history of educational technology and its scope are mentioned, and then, the importance of Cevat Alkan along with his personal and academic life and the effects of educational technologies on the Turkish education system are explained. Throughout the research process, the articles written by Cevat Alkan and interviews with his students are of great importance to understand the state of educational technologies and their changes throughout the historical process.31 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeEğitim teknolojileriTürk eğitim tarihiCevat AlkanAçık öğretimöğretim uygulamalarıEducational technologiesTurkish education historyDistance educationTeaching practicesÖZTÜRK HIST 200-17/1 2019-20Türkiye'de eğitim teknolojileri ve alanın öncü ismi: Prof. Dr.Cevat AlkanStudent ProjectSPB3346