Sönmez, Özge2025-01-092025-01-092024-122024-122024-01-08https://hdl.handle.net/11693/115944Cataloged from PDF version of article.Includes bibliographical references leaves (139-151).Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler sayesinde e-ticaret pazar yerleri üzerinden yapılan alışverişler fiziki olarak mağazaları ziyaret ederek yapılan alışverişlere iddialı bir alternatif olmuştur. E-ticaret pazar yerlerinin bu derecede yaygın kullanımı ayıplı ürünlerin dolaşıma girerek tüketiciyle buluşması riskini doğurmaktadır. Bunun sonucu olarak tüketici, e-ticaret hizmet sağlayıcı ve onları bir araya getiren e-ticaret aracı hizmet sağlayıcılardan oluşan üç taraflı ilişkide taraflar arası ilişkilerin hukuki niteliğinin ne olduğu ve e-ticaret aracı hizmet sağlayıcının tüketiciye karşı ayıplı maldan sorumlu tutulup tutulamayacağı soruları gündeme gelmektedir. Çalışmada öncelikle e-ticaretin tanımı ve türleri açıklanacak, sonrasında e-ticaretin tarafları arasındaki ilişkilerin hukuki niteliği analiz edilecek ve e-ticaret aracı hizmet sağlayıcının e-ticaret pazar yeri üzerinden tüketiciye satılan ayıplı maldan sorumluluğunun doğup doğmayacağı Türk hukuku ve karşılaştırmalı hukuk çerçevesinde, sözleşmesel ve sözleşme dışı sorumluluk bağlamında incelenecektir.Thanks to the today’s technological developments, shopping on e-commerce marketplaces have emerged as a compelling alternative to in-store shopping. The widespread use of e-commerce marketplaces poses a risk of defective goods being sold to consumers by entering circulation. As a result of this questions of what the legal qualities of relationships among parties in the three-sided relationship consisting of ecommerce services provider, consumer and e-commerce intermediary services providers (who connect them) are and whether an intermediary services provider can be held liable for defective goods to a consumer arises. In this study, firstly, definition and types of e-commerce will be explained, next, legal qualities of relationships among parties of e-commerce will be analyzed and whether liability of an e-commerce intermediary services provider arises from defective goods sold to consumer on ecommerce marketplace will be examined within the framework of Turkish and Comparative law, in the context of both contractual and non-contractual liability.xii, 151 leaves ; 30 cm.Turkishinfo:eu-repo/semantics/openAccessETAHSAyıplı malSorumlulukTüketiciECISPDefective goodsLiabilityConsumerE-ticaret pazar yerinde taraflar arası ilişkilerin hukuki niteliği ve e-ticaret aracı hizmet sağlayıcının tüketiciye karşı ayıplı maldan sorumluluğuLegal qualities of the relationships among parties in e-commerce marketplace and liability of e-commerce intermediary services provider for defective goods to consumerThesisB028015