Başaran, BurakTozgözlü, GöknilDeliktaş, HevalcanOkut, MerveDemir, Nazlı Damla2019-05-232019-05-232018http://hdl.handle.net/11693/51657Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2018.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (page 17).Bu araştırmada Huriye Saraç'ın Köy Enstitüsündeki eğitim sürecinin tümü ve ilk kez öğretmenlik yaptığı süreçte karşı karşıya kaldığı durumlar anlatılmaktadır. öncelikli olarak Huriye Saraç'ın Köy Enstitüsü öğrencilik yılları ve öğretmenliğe başlangıcı, görev süreci anlatılmaktadır. Aynı zamanda 1930-1950 yıllarında Türkiye'nin siyasi durumunun köy enstitülerine etkileri araştırılmıştır. Köy enstitülerinin öğrencilerinin siyasi düşüncelerine etkileri incelenmiştir. Son olarak Huriye Saraç'ın günümüzde neler yaptığından söz edilmiştir.In this research, Huriye Saraç's education in Village Institutes and her life as a teacher are being researched. Firstly, her life as a student in Village Institutes, the time period that she starts her career, and her life as a teacher are explained. Also the political situation in Turkey at the time and its effects to Village Institutes from 1930 to 1950 is researched. The effects of the Village Instutes on the political views of the students are investigated. Lastly, Huriye Saraç's current life situation is explained.17 pages.TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeHuriye SaraçKöy EnstitüleriSiyasi tabloVillage InstitutesPolitical situationÖZER HIST 200-15/5 2017-18Köy Enstitüsü mezunu öğretmen Huriye Saraç'ın hayatıStudent ProjectSPB2717